۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶

امیر عبداللهیان: ایران به هیچ طرفی در جنگ اوکراین، کمک نظامی نمی‌ کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در دیدار «مارتین گریفیث» معاون بشردوستانه و کمک‌های اضطراری دبیرکل سازمان ملل متحد با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، موضوعات مورد اهتمام مشترک از جمله شرایط و وضعیت انسا...

امیر عبداللهیان: ایران به هیچ طرفی در جنگ اوکراین، کمک نظامی نمی‌ کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، در دیدار «مارتین گریفیث» معاون بشردوستانه و کمک‌های اضطراری دبیرکل سازمان ملل متحد با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، موضوعات مورد اهتمام مشترک از جمله شرایط و وضعیت انساندوستانه در کشورهای سوریه، یمن، افغانستان و نیز اوکراین مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین در این دیدار، آخرین تحولات حوزه بشردوستانه و ظرفیت‌های همکاری در این حوزه را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

ایسنا نوشت: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چند میلیون آواره و مهاجر از کشور افغانستان بر حمایت سازمان ملل در زمینه ایجاد زیرساخت مناسب برای رفع نیازهای آنان تاکید کرد.

امیرعبداللهیان درخصوص اوکراین نیز با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این منازعه تاکید کرد، ایران به هیچ طرفی در جنگ، کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی تمام کشورها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.

مارتین گریفیث نیز در این دیدار وزیر امور خارجه کشورمان را در جریان تلاش‌های خود در ارتباط با مسائل انساندوستانه قرار داد و دیدگاه خود درخصوص وضعیت انسانی در افغانستان و اوکراین را تشریح کرد.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار