۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۰۲

امپراتور چگونه بدون داشتن تسلیحات مرد اول دربی شد؟!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر،امپراتور چگونه بدون داشتن تسلیحات مرد اول دربی شد؟!.  تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با کسب ۲۵ امتیاز به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه داد. گل‌مح...

یحیی گل محمدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از مهر،امپراتور چگونه بدون داشتن تسلیحات مرد اول دربی شد؟!.  تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال با کسب ۲۵ امتیاز به صدرنشینی خود در لیگ برتر ادامه داد.

گل‌محمدی چگونه مرد اول دربی شد؟

این تیم در حالی آخرین امتیاز خود را با تساوی مقابل استقلال در دربی ۹۹ پایتخت کسب کرد که بدون مهاجم تخصصی به مصاف رقیب سنتی خود رفته بود.

منطق جای احساس

یحیی گل محمدی از لحظه‌ای که با جدایی ناگهانی یورگن لوکادیا در فاصله ۴۸ ساعت مانده به شروع دربی روبرو شد تصمیمات منطقی گرفت تا اردوی تیمش برای یکی از مهم‌ترین بازی‌ها دچار حاشیه نشود. او با دستیاران خود جلسه گذاشت و اولین خروجی‌اش برخورد با واقعیتی بود که قطعاً تلخ‌تر از هر اتفاقی برای او بود. کادر فنی پرسپولیس رفتن لوکادیا را پذیرفت و سعی کرد قید گلزن ترین بازیکن فصل جاری خود را در آخرین تمرین بزند تا دیگر بهانه‌ای به افکار بازیکنان خود برای پذیرش شکست زودهنگام ندهد.

بهترین‌ها مهم‌تر از متخصصان

سرمربی پرسپولیس دومین تصمیم شجاعانه خود را با انتخاب بازیکنانی گرفت که در تمرینات بیشترین تلاش را کرده بودند. او ترجیح داد مهاجمان نا آمده‌ای همچون مهدی عبدی و حامد پاکدل را همچنان نیمکت نشین قرار دهد تا هافبک‌ها همچون مهدی ترابی و امید عالیشاه برای گلزنی تلاش کنند.

ترابی هم دو بار صاحب موقعیت مسلم گلزنی شد اما نتوانست ضربه نهایی را به تور دروازه استقلال برساند اما موقعیت‌های فراوان این تیم در نیمه اول باعث شد تا پرسپولیس تیم برتر زمین در امر مالکیت توپ، موقعیت‌های خطرناک و پاس‌های صحیح لقب بگیرد.

اصرار روی یک تاکتیک

آرامش گل محمدی زمانی به اوج رسید که استقلال توانست در دقیقه ۵۰ گل دوم خود را بزند و از پرسپولیس پیش بیفتد. سرمربی پرسپولیس بدون اینکه تغییری در تاکتیک این تیم ایجاد کند سعی کرد روی استراتژی فنی خود برای رسیدن به گل تساوی اصرار کند.

اتفاقی که با گئورگی گولسیانی رخ داد. دبل مدافع گرجستانی در گلزنی نشان از اعتماد کادر فنی به تاکتیکی داشت که می‌دانست نقطه ضعف استقلال در آن نهفته است.

سیلی سرخ یحیی جواب داد

قطعاً قبل از شروع دربی پایتخت، هواداران پرسپولیس نگران گلزنی این تیم بدون مهاجمان خارجی بودند اما یحیی ترجیح داد صورت خود را با سیلی سرخ کند اما اجازه ندهد کسی نداشته های این تیم را نقطه ضعف بداند. سرمربی پرسپولیس با آرامشی مثال‌زدنی تمرکزش را برای دربی گذاشت و با نبودن گلزن های خارجی کنار آمد تا بار دیگر صدر جدول را از رقیبان بگیرد و اعتماد به نفس را در تیمش بیشتر از همیشه کند.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار