۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱

امضا دو سند همکاری ویژه جام‌جهانی میان ایران و قطر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رستم قاسمی ظهر یکشنبه در نشست بررسی پتانسیل‌ها و برنامه‌ریزی‌های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی با بیان اینکه در سفر رییس جمهور کشورمان به کشور قطر ۱۴ سند همکاری مشترک بین دو کشور به امضا رسید ک...

جام جهانی 2022 قطر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رستم قاسمی ظهر یکشنبه در نشست بررسی پتانسیل‌ها و برنامه‌ریزی‌های ایران برای پشتیبانی از جام جهانی با بیان اینکه در سفر رییس جمهور کشورمان به کشور قطر ۱۴ سند همکاری مشترک بین دو کشور به امضا رسید که جام جهانی یکی از این محورها است، گفت: این سفر دو روزه به کیش نیز در جریان مذاکره تلفنی رییس‌جمهور کشورمان با امیر قطر برنامه ریزی شده و در قالب آن دو سند همکاری ویژه جام‌جهانی با قابلیت تعمیم آن به دوران بعد از این رویداد بین طرفین امضا خواهد شد.

وی افزود: پیش بینی می‌شود ۵۰۰ هزار نفر از ایران برای تماشای بازی‌های جام جهانی به قطر سفر کنند که براساس توافق‌های صورت گرفته سعی می‌شود علاوه بر مسافران داخلی، گردشگرانی از خارج کشور و همچنین در صورت امکان شرایط حضور برخی تیم‌ها نیز فراهم شود.

قاسمی با بیان اینکه این پشتیبانی‌ها در سه بخش حمل و نقل هوایی، دریایی و اسکان مسافران داخلی و خارجی خواهد بود، عنوان کرد: اکنون در حال برنامه‌ریزی هستیم تا زمینه‌ای فراهم شود علاقه مندان و گردشگران خارجی در اوقات فراغت خود با سفر به ایران از جاذبه‌های کشورمان نیز بازدید کنند.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: امروز همزمان با سفر وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر دو توافقنامه در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی برای برقراری خطوط پروازی و دریایی در دوران برگزاری جام جهانی و بعد از آن، به امضا می‌رسد.

براساس این گزارش، روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۱ و ۲۲ فروردین ماه، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران و جاسم بن سیف السلیطی، وزیر حمل و نقل و ارتباطات دولت قطر با حضور در جزیره کیش دیدارهای دوجانبه باهم خواهند داشت.

این وزرا در خصوص پشتیبانی ایران از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از جمله راه‌اندازی خطوط منظم کشتیرانی بین بنادر دو کشور و توافق برای استفاده بیشتر خطوط هوایی تجاری قطر از آسمان ایران دیدار و گفت و گو خواهند داشت و تفاهمنامه هایی نیز امضا خواهند کرد.

همچنین بازدید از برخی جاذبه‌های گردشگری و زیرساخت‌های حمل و نقل کیش از دیگر برنامه‌های این وزرا در سفر به جزیره کیش است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار