۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۳۱

امروز توجه جدی به امید آفرینی و نشاط اجتماعی ضرورتی مهم است-

[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، عصر امروز در کمیته اجتماعی ستاد مردمی کرونا، با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی با برخی از مشکلات در همدان مواجه هستیم، اظهار داشت...

امروز توجه جدی به امید آفرینی و نشاط اجتماعی ضرورتی مهم است-

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان، عصر امروز در کمیته اجتماعی ستاد مردمی کرونا، با اشاره به اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی با برخی از مشکلات در همدان مواجه هستیم، اظهار داشت: متاسفانه در یک سال اخیر با شیوع ویروس کرونا، مشکلات این عرصه بیشتر شده و لازم است که اقدامات لازم برای مقابله با آن در دستور کار نهادهای متولی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین اقدام در جهت ایجاد نشاط اجتماعی و مبارزه با بی‌امیدی در جامعه، تمرکز دولت بر مسائل اقتصادی است، گفت: آنچه امروز مردم از دولت انتظار دارند این است که به دنبال حاشیه‌ها و فرافکنی کردن و القا وجود انشقاق یا دو قطبی نباشند، چرا که با این مسائل نه مشکلات حل می‌شود و نه فراموش.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مردم گرفتاری‌های اقتصادی فراوانی دارند، مطرح کرد: آرزو می‌کنیم دولت در عرصه اقتصادی موفق شود و بتواند دل ملت را شاد کند، چرا که خواسته اصلی مردم نیز تمرکز جدی دولت بر مسائل اقتصادی و رفع این مشکل است.

وی افزود: البته در کنار وظایف دولت در عرصه اقتصادی، راهکارهایی برای حل بعضی از مشکلات و آسیب‌های موجود، وجود دارد که نیروهای مردمی می‌توانند در رفع آن نقش به سزایی داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه در یک سال اخیر با شیوع کرونا، بسیاری از خانواده‌ها در کنار مبتلا شدن به این بیماری، با مشکلات گرانی و وضعیت شغلی و معیشتی نیز مواجه بوده‌اند، عنوان کرد: امروز توجه جدی به موضوع امید آفرینی و ایجاد نشاط اجتماعی یک ضرورت بسیار مهم است که با همکاری همه دستگاه‌ها و نهادهای متولی می‌توانیم در این مسیر به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه حل مشکلات اقتصادی در توان نیروهای مردمی نیست، گفت: کرونا موضوعی است که کل دنیا را فرا گرفته و مشکلات فراوانی را ایجاد کرده است، اما آنچه لازم است، آن است که متولیان امر نسبت به ایجاد نشاط اجتماعی با تشکیل اتاق فکر به دنبال حل مشکلات از طریق برنامه ریزی باشند.

امام جمعه همدان با اشاره به فعالیت ستاد مردمی کرونا در سال گذشته، اظهار داشت: اواخر سال ۹۸ و با شیوع ویروس کرونا، ستاد مردمی کرونا در استان همدان کار خود را آغاز کرد و در عرصه‌های مختلف به موفقیت‌های خوبی نیز دست یافت، اما امسال شرایط متفاوت از سال قبل است و لذا این ستاد امسال با تمام توان به جهت بازآفرینی اعتماد و امید آفرینی در جامعه مشغول فعالیت خواهد بود.

وی با طرح این موضوع که باید به دنبال راه‌های ایجاد فضای شاد در جامعه و شادی برای مردم باشیم، گفت: از طریق ظرفیت‌های موجود و دستگاه‌های متولی باید با مشکلات مردم از نزدیک آشنا شویم و درصدد رفع آن با تمام توان باشیم.

شعبانی فلسفه این جلسه را ایجاد هماهنگی بین همه مجموعه‌های دست اندر کار در حوزه نشاط اجتماعی برشمرد و مطرح کرد: نباید تنها به برگزاری جلسات اکتفا کنیم و لازم است که کمیته اجماعی دفتر نماینده ولی فقیه در استان در اسرع وقت با تدوین سند اجتماعی و برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت، پیگیر عملیاتی شدن راهکارهای موجود باشد.

انتهای پیام/۷۴۱/ی

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار