۱۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۸

الفبای آماده سازی نوآموزان قبل از ورود به مدرسه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یزدی روانشناس و مشاور  در خصوص اهمیت کلاس‌های پیش دبستانی و مهد کودک قبل از ورود به مدرسه اظهار کرد: کلاس‌های پیش دبستانی و مهد کودک کمک بسیار بزرگی به کودکان و والدینشان برای ورود به مدرسه می‌کنند...

الفبای آماده سازی نوآموزان قبل از ورود به مدرسه

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،یزدی روانشناس و مشاور  در خصوص اهمیت کلاس‌های پیش دبستانی و مهد کودک قبل از ورود به مدرسه اظهار کرد: کلاس‌های پیش دبستانی و مهد کودک کمک بسیار بزرگی به کودکان و والدینشان برای ورود به مدرسه می‌کنند، کودکان از هنگام ورود به این کلاس با محیط اجتماعی، کودکان دیگر و آداب مدرسه و ارتباط برقرار کردن آشنا می‌شوند.

او ادامه داد: نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کنیم، وظایف خانواده در امر آماده سازی دانش آموزان قبل از ورود به مدرسه است، والدین باید کودکانشان را تقریبا از سن ۲ سالگی به مستقل بودن آموزش دهند به طوری که اگر فرزندشان وابستگی زیاد به خانه و خانواده دارد سعی کنند با روش‌هایی مانند ثبت نام در کلاس‌های مختلف وابستگی او را کمتر کنند، زیرا کودکی که دچار وابستگی بیش از حد به خانواده است هنگام ورود به مدرسه دچار مشکلات زیادی از جمله ضربه روحی و درسی در او می‌شود، والدینی که کودکان کلاس اولی دارند باید بیشتر به این نکات توجه کنند.

این روانشناس با اشاره به اینکه خانواده‌ها باید فرزندانشان را قبل از ورود به مدرسه با آداب بهداشتی و رفتاری و اجتماعی آشنا کنند اظهار کرد: خانواده باید این موارد را با توجه به سن فرزندشان به آن‌ها آموزش دهند این موضوع بسیار کودکان را در زمان ورود به مدرسه و آموزش مسائل مربوطه کمک می‌کند.

یزدی افزود: والدین در هنگام آموزش روش‌های رفتاری به فرزندان خود باید در مواردی به آن‌ها تاکید کنند که حتما به حرفشان گوش دهند، زیرا باعث می‌شود که کودکان در مدرسه هم حرف معلمان و مدیران خود را گوش دهند. این آماده سازی‌های اطاعتی برای ورود دانش آموزان به مدرسه بسیار مناسب است به دلیل اینکه کودکان در ۷ سال اول اطاعت پذیری کمتری دارند و اگر قرار باشد پدر و مادر تا ۷ سالگی به حرف فرزند خود گوش دهند باید حتما به این نکته توجه داشته باشند اگر اطاعت پذیری هم وجود داشته باشد این اطاعت حتما با مراقبت باشد.

طبق گفته این روانشناس دانش آموزان هنگام ورود به مدرسه قوانین زیادی را آموزش می‌بینند، بنابراین اگر این آداب و قوانین را خانواده قبل از ورود مدرسه به کودکانشان تا حدودی آموزش دهند پذیرش این قوانین برای آن‌ها راحت‌تر است.

او گفت: در بعضی از موارد دیده شده است که کودکان کلاس اولی هنگام ورود به مدرسه رفتار‌های پرخاشگرانه دارد بنابراین والدین علاوه بر نکات گفته شده باید آداب چگونه با بچه‌ها بودن را زمینه سازی کنند.

این روانشناس بیان کرد: با رعایت موارد گفته شده کودکان در هنگام ورود به مدرسه می‌توانند به خوبی با محیط مدرسه و اجتماع اشنا شوند هم زمینه رشد و پیشرفت دانش آموزان فراهم شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط