۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰

اقدام فراقانونی وزیر صنعت در دقیقه ۹۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به جهانگیری درخواست وضع عوارض صادراتی جدید بر برخی کالاها مانند سنگ آهن، سرب، روی، مس و  داشته است که به نظر می رسد ضمن عجیب بودن انتخاب مقطع زمانی، فر...

اقدام فراقانونی وزیر صنعت در دقیقه ۹۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نامه ای به جهانگیری درخواست وضع عوارض صادراتی جدید بر برخی کالاها مانند سنگ آهن، سرب، روی، مس و  داشته است که به نظر می رسد ضمن عجیب بودن انتخاب مقطع زمانی، فراقانونی نیز هست.

 

طبق قانون برنامه ششم توسعه، هرگونه وضع عوارض بر صادرات و واردات صرفا باید با مصوبه مجلس شورای اسلام باشد و دولت نمی تواند راسا در این باره تصمیم گیری کند.

اقدام شتابزده وزیر صمت در روزهای پایانی عمر دولت دوازدهم (که قطعا با هماهنکی اسحاق جهانگیری معاون اول دولت حسن روحانی صورت گرفته)، هم از این نظر قابل تامل است و هم اینکه گویا درصدد هستند تا دولت آینده را در وضعیت کار انجام شده قرار دهند.

این اقدام عملا به ضربه زدن به صنایع کوچک خصوصی می انجامد و خصولتی های رانتی هم که اهمیتی به سودده و یا زیانده بودن خود نمی دهند، کمااینکه مجموعه های اقتصادی عظیم ذیل صندوق های بیمه ای در ۸ سال گذشته به قدری ناکارامد و پرفساد اداره شده اند که تعهدات انها به بودجه دولت سپرده شده است.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار