۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴

اقدامات لازم هنگام گیر کردن کاندوم در واژن + آموزش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کاندوم ها یکی از رایج ترین لوزام و راههای پیشگیری از بارداری است. یکی از اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است هنگام رابطه جنسی رخ دهد جا ماندن کاندوم در واژن است. البته اصلا نیازی به نگرانی نیست ، کاندو...

اقدامات لازم هنگام گیر کردن کاندوم در واژن + آموزش

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، کاندوم ها یکی از رایج ترین لوزام و راههای پیشگیری از بارداری است. یکی از اتفاقات ناخوشایندی که ممکن است هنگام رابطه جنسی رخ دهد جا ماندن کاندوم در واژن است. البته اصلا نیازی به نگرانی نیست ، کاندوم به هیچ عنوان نمی تواند وارد دهانه رحم شود ولی باید در سریعترین زمان ممکن کاندوم را از واژن خارج کنید که باعث بروز عفونت واژینال نشود. در ادامه مقاله علت جا ماندن کاندوم در واژن ، روش بیرون آوردن کاندوم از واژن ، جا ماندن کاندوم در واژن و احتمال بارداری و اقدامات احتیاطی که باید انجام دهید را با شما در میان می گذاریم .

دلایل جا ماندن کاندوم در واژن

سؤال مهمی که پیش می آید این است که در درجه اول، چه چیزی است که باعث جا ماندن کاندوم در واژن می شود؟ اگر بدانید به چه علت ممکن است این اتفاق بیفتد، راحت تر می توانید مانعش شوید. جا ماندن کاندوم در واژن ۳ دلیل عمده دارد که در ادامه راجع بهشان صحبت می کنیم:

۱. لیزخوردن کاندوم به دلیل تغییر حالت آلت تناسلی

کاندوم طوری طراحی شده است که آلت تناسلی مردانه را وقتی در حالت نعوظ قرار دارد کامل بپوشاند. وقتی آلت تناسلی از این حالت خارج و نرم تر می شود، امکان لیزخوردن کاندوم از روی آن و جا ماندن آن در واژن وجود خواهد داشت. اگر متوجه تغییر حالت آلت شدید، هنگام خارج کردن آن از کانال واژن، باید کاندوم را با دست نگه دارید.

۲. افتادن کاندوم به خاطر استفاده نامناسب از آن

استفاده نامناسب از کاندوم علت دیگر جاماندن آن در کانال واژن است. کاندومی که روی آلت قرار می گیرد باید تا جایی که امکان دارد پایین کشیده شود تا تمامی آلت را بپوشاند. اگر کاندوم را نوک آلت بگذارید و آن را پایین نکشید، احتمال افتادن آن وجود خواهد داشت.

۳. استفاده از کاندوم با سایز نامناسب

اگر کاندومی که استفاده می کنید بیش ازحد کوچک یا بزرگ باشد، احتمال پارگی یا افتادن آن وجود خواهد داشت. حتما از کاندوم با سایز مناسب استفاده کنید.

عوارض جا ماندن کاندوم در واژن

  • اگر کاندوم در واژن برای مدت طولانی بماند ایجاد عفونت می کند.
  • جا ماندن کاندوم در واژن احتمال بارداری را افزایش می دهد، پی جهت اطمینان می توانید از قرص های اورژانسی استفاده کنید.
  • در صورتی که رابطه شما جز روابط پرخطر جنسی باشد احتمال ابتلا به بیماری های آمیزشی و مقاربتی افزایش می یابد. در این صورت با پزشک صحبت کنید.

در صورت جا ماندن کاندوم در واژن چه کنیم؟

به محض اینکه متوجه شدید کاندوم داخل واژن گیر کرده و باید رابطه را متوقف کنید. ابتدا باید آرامش خود را حفظ کنید. با کشیدن یک نفس عمیق شروع کنید و وحشت زده نشوید. این اتفاقات پیش می آید و مطمئن باشید که می توانید خارجشان کنید.اگر کاندم به دلیل افت نعوظ آلت مردانه خارج شده و در واژن گیر کرده، نمی تواند خیلی در واژن فرو رود و یا یه تلاش ساده می توان آن را خارج کرد. اما اگر علت گیر کردن کاندوم در واژن جنس نامرغوب کاندم است و در اثر حرکت رفت و برگشتی آلت مرد در واژن فرو رفته است می بایستی موارد زیر رعایت کنید:

  1. ابتدا چک کنید ناخن کسی که می خواهد کاندوم را از واژن خارج کند، کوتاه باشد.
  2. از سالم بودن پوست انگشت فرد خارج کننده مطمئن شوید تا زخم و خراش تازه ایی بر روی آن نباشد.
  3. حتماً قبل از تلاش برای خارج کردن کاندوم دستهایتان را با آب و صابون بشویید.
  4. ابتدا از انگشت اشاره برای خارج کردن کاندوم از واژن استفاده کنید، اگر نشد از انگشت بلندتر (انگشت وسط) استفاده کنید.
  5. از دیواره واژن برای خارج کردن کاندم استفاده کنید.
  6. به علت جا ماندن کاندم در واژن پی ببرید تا از تکرار مجدد این قضیه جلوگیری شود.

جا ماندن کاندوم در واژن و احتمال بارداری

خطر باردار شدن بسته به اینکه شما در چه زمانی از چرخه قاعدگی ماهانه خود قرار دارید می تواند متفاوت باشد ، چند روز (مانند روزهایی که در وسط چرخه قرار دارند) خطر باردار شدن بسیار بالاتر از بقیه روزهاست. این که شما رابطه جنسی محافظت نشده داشته اید یا اینکه کاندوم تان پاره شد، بازهم ممکن است قادر به جلوگیری از بارداری باشید. خارج شدن کاندوم یا پارگی کاندوم در حین مقاربت جنسی منجر به باردار شدن میشود و یا میتواند شما را در معرض خطر بیماریهای مقاربتی قرار دهد. خارج شدن کاندوم یا پارگی کاندوم در حین مقاربت جنسی منجر به باردار شدن میشود و یا میتواند شما را در معرض خطر بیماریهای مقاربتی (STIs) قرار دهد.

بالاترین اثربخشی قرصهای اورژانسی در ۲۴ ساعت اول بعد از رابطه جنسی است اما قرص های پیشگیری از بارداری اورژانسی می تواند تا ۳ روز پس از رابطه ی جنسی موثر باشد. زمان یک ضرورت است برای مواقعی که رابطه ی جنسی محافظت نشده دارید و یا کاندوم تان پارگی داشته است.

اقدامات احتیاطی پس از خارج کردن کاندوم از واژن

پس از خارج کردن کاندوم از واژن یک سری اقداماتی لازم است که در ادامه بیان می شوند.

۱. مصرف قرص ضدبارداری

اگر از بابت بارداری ناخواسته نگران هستید، پس از خارج کردن کاندوم، از قرص ضد بارداری استفاده کنید. با انجام آزمایش های مربوطه، پس از مدتی خیالتان راحت تر خواهد بود.

۲. مصرف داروهای PEP برای اطمینان از مبتلانبودن به بیماری های مقاربتی

پیش تر اشاره شد که یکی از پیامدهای احتمالی جا ماندن کاندوم در واژن افزایش احتمال ابتلا به بیماری های مقاربتی است. ممکن است همسرتان به چنین بیماری ای مبتلا شده باشد، اما نه شما و نه ایشان از موضوع خبر نداشته باشید؛ پس اگر کاندوم در واژن جا ماند، از آنجا که خطر نشتی اسپرم داخل آن و ابتلا به بیماری آمیزشی وجود دارد، حتما باید آزمایش های لازم را انجام داد و در صورت نیاز، از داروهای PEP (پیشگیری پس از مواجهه/ Post-exposure Prophylaxis) استفاده کرد؛ به ویژه اگر از وضعیت سلامتی همسرتان مطلع نیستید و مدت هاست هیچ یک آزمایشی نداده اید.

۳. مصرف داروهای آنتی بیوتیک در صورت نیاز

تبخال تناسلی، عفونت باکتریایی و عارضه های مشابه از دیگر پیامدهای احتمالی جا ماندن کاندوم در واژن هستند. برای پیشگیری از ابتلا به این عارضه ها باید از انواع آنتی بیوتیک مناسب استفاده کنید.برای یافتن داروی مناسب، به پزشک متخصص مراجعه کنید و از او جویای اطلاعات بیشتر شوید.

۴. انجام دوباره آزمایش ها پس از گذشت مدت زمان مشخص

حدود ۱ یا ۲ هفته بعد از آنکه کاندوم را خارج و دیگر اقدامات احتیاطی را هم لحاظ کردید، می توانید دوباره تست بارداری دهید. همین طور، آزمایش برای مطمئن شدن از اینکه به بیماری مقاربتی مبتلا نشده اید. گاهی عفونت و بیماری ابتدا خود را نشان نمی دهد، اما بعدها گسترش می یابد.حدود ۲ تا ۳ ماه بعد از خارج کردن کاندوم نیز زمان مناسب دیگری است برای انجام تست ها و آزمایش های مربوطه. گاهی در پروسه های درمانی، رد و اثری از عوامل بیماری زا باقی می ماند که بعدها خود را نشان می دهد. هرچه زودتر متوجه موضوع شوید، کار ساده تری برای رفع آن خواهید داشت.

اگر تکه ای از کاندوم در بدنمان ماند چه کنیم؟

هنگامی که آن را درآوردید، بلافاصله آن را در سطل زباله نیندازید. شما باید مطمئن شوید که همه چیز دست نخورده است. “کاندوم را باز کنید تا مطمئن شوید که هیچ تکه ای از آن جدا نشده است و هنوز تکه های کوچکی در بدن شما وجود ندارد. اگر تکه ای باقی مانده است، او توصیه می کند که به پزشک مراجعه کنید.اگر هنوز داخل است و فکر می کنید نمی توانید به آن برسید، از همسرتان بخواهید که به شما کمک کند. در یک موقعیت میسیونری نشسته قرار بگیرید، سپس او بین پاهای شما دراز بکشد. سپس به او بگویید که از دو انگشت تمیز و روان شده برای قلاب زدن و بیرون کشیدن کاندوم استفاده کنند. هنوز آنجاست؟ نگران نباش! قرار نیست برای همیشه آنجا بماند.

تا چه مدت می توانیم برای خارج کردن کاندوم صبر کنیم؟

معمولاً یک یا دو ساعت صبر کردن خوب است، اما انتظار طولانی مدت می تواند خطر عفونت واژن را افزایش دهد. به همین دلیل است که هم او و هم دکتر کیسیا گاتر دارای گواهینامه پزشکی جنین مادر و مدیر خدمات پری ناتال هستند، توصیه می کنند با پزشک متخصص زنان تماس بگیرید و وضعیت خود را توضیح دهید. اگر متخصص زنان و زایمان ندارید که به طور مرتب به آن مراجعه می کنید، به یک کلینیک یا مرکز مراقبت های فوری بروید.

متخصص چگونه کاندوم را از واژن خارج می کند؟

معمولاً ما یک اسپکولوم را در واژن قرار می دهیم تا آن را باز کند و سپس با استفاده از ابزاری به نام «فورسپس حلقه ای» کاندوم را خارج می کنیم تا کاندوم را بگیریم و آن را درست بیرون بیاوریم.

پیشگیری از جا ماندن کاندوم در واژن

برای پیشگیری از جا ماندن کاندوم در واژن بهتر است طرز استفاده صحیح از کاندوم را بیاموزید و اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از روان کننده بیش از حد داخل کاندوم استفاده نکنید.
  • اندازه کاندوم خیلی بزرگ یا خیلی کوچک نباشد.
  • از کاندوم تاریخ گذشته یا کاندومی که در حرارت بالا نگهداری شده ، استفاده نکنید.
  • همزمان با استفاده از کاندوم از روان کننده یا ژل روغنی استفانده نکنید ، روغن باعث پاره شدن و لیز خوردن کاندوم می شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار