۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷

افشاگری جدید از جنایات هولناک نتانیاهو/ نخست وزیر اسرائیل شخصاً فلسطینی‌ها را کُشت؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،روعی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه “مکان” رژیم صهیونیستی گفت: در سال ۲۰۱۸ بعد از چند روز از جنگ میان اسرائیل و حماس یک نشست اسرائیلی مهم درباره معامله تبادل اسرا با حماس برگزار شد. در این ن...

افشاگری جدید از جنایات هولناک نتانیاهو/ نخست وزیر اسرائیل شخصاً فلسطینی‌ها را کُشت؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،روعی شارون، تحلیلگر نظامی شبکه “مکان” رژیم صهیونیستی گفت: در سال ۲۰۱۸ بعد از چند روز از جنگ میان اسرائیل و حماس یک نشست اسرائیلی مهم درباره معامله تبادل اسرا با حماس برگزار شد. در این نشست گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش، نداف ارگمن، رئیس شاباک و یوسی کوهن، رئیس موساد و چند مسئول دیگر حضور داشتند. نشست امنیتی به تهیه سند بسیار مهمی منجر شد که به مسئولان سیاسی داده شد. این سند شامل معامله حل و فصل فراگیری با حماس در دو مرحله بود.

وی افزود: در مرحله اول تحریم‌های اعمالی علیه غزه برداشته می‌شد از جمله بازگشایی گذرگاه‌ها، گسترش مساحت ماهیگیری، راه‌اندازی نیروگاه برق و حل مشکل حقوق‌ها با حمایت مالی قطر. مرحله دوم نیز درباره معامله تبادل اسرا بود. براساس این سند قرار بود اسرائیل اسرای حماس را آزاد کند و در مقابل حماس نیز چهار سرباز اسرائیلی را آزاد کند.

در این سند هشدار داده شده بود: به تأخیر انداختن معامله تبادل اسرا و جدا کردن آن از حل و فصل با حماس باعث می‌شود فرصت آزادی سربازان اسرائیلی برای چندین سال گرفته شود.

شارون گفت: این سند می‌توانست پشتوانه امنیتی برای بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در آن زمان باشد. عدم اجرای این سند باعث از بین رفتن فرصت خوبی شد.

در زندان‌های رژیم صهیونیستی ۴۵۰۰ اسیر فلسطینی از جمله ۳۴ زن، ۱۸۰ کودک و ۵۰۰ بازداشتی اداری هستند. حماس نیز چهار سرباز اسرائیلی را در غزه بازداشت کرده و اطلاعاتی درباره آن‌ها منتشر نمی‌کند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار