۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱

افت در بدترین زمان ممکن؛ باشوی آبی‌ها و پایان رویایِ جام جهانی؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ورزش۳،افت در بدترین زمان ممکن؛ باشوی آبی‌ها و پایان رویایِ جام جهانی؟. مهدی قایدی یکی از خریدهای ویژه استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بود؛ بازیکنی که بعد از توافق مدیران باشگاه اس...

مهدی قایدی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ورزش۳،افت در بدترین زمان ممکن؛ باشوی آبی‌ها و پایان رویایِ جام جهانی؟. مهدی قایدی یکی از خریدهای ویژه استقلال در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی بود؛ بازیکنی که بعد از توافق مدیران باشگاه استقلال و شباب‌الاهلی به صورت قرضی به جمع شاگردان ریکاردو سا پینتو اضافه شد تا سرمربی پرتغالی استقلال به صورت همزمان ۲ وینگر آماده و جوان را در اختیار داشته باشد و با حضور مهدی قایدی و محمد محبی چالش شیرینی برای چینش ترکیب ایده‌آل مدنظرش پیش‌روی خود ببیند.

افت در بدترین زمان ممکن؛ باشوی آبی‌ها و پایان رویایِ جام جهانی؟

قایدی در اولین حضورش در ترکیب استقلال به عنوان یار جانشین، مقابل ملوان بندرانزلی موفق به گلزنی شد و همچنین با کسب ضربه پنالتی کامبک آبی‌ها را تکمیل کرد و ستاره بی‌چون و چرای تیمش در انزلی بود. ستاره ۲۳ ساله استقلالی‌ها در هفته سوم مقابل مس کرمان روی صحنه گل تاثیرگذاری ویژه‌ای داشت تا بازهم در پیروزی آبی‌ها سهیم باشد. با وجود تقلای زیاد در تقابل با نفت مسجدسلیمان و البته پیکان تهران، ستاره آبی‌ها نتوانست آمار خود در دوران حضور دوباره‌اش در استقلال را بهبود بخشد. مهدی قایدی در مصاف استقلال مقابل نساجی مازندران، روز پرافت‌وخیزی را در ورزشگاه آزادی تجربه کرد و با وجود ناکامی در باز کردن دروازه حریف، توانست سازنده اولین گل محمد محبی در لیگ بیست‌ودوم باشد تا با ثبت یک پاس‌گل به استقبال تعطیلات فیفادی برود. کارلوس کی‌روش سرمربی پرتغالی تیم ملی با توجه به عملکرد قایدی او را به اردوی تیم ملی فراخواند و پیش‌بینی می‌شد که این ستاره ریزنقش همراه ملی‌پوشان به اتریش سفر کند.

وینگر جوان آبی‌پوشان پایتخت اما نتوانست نظر مساعد سرمربی پرتغالی تیم ملی را جلب کند و کارلوس کی‌روش روی نام مهدی قایدی خط کشید تا او نتواند همراه بازیکنان تیم ملی به اتریش برود و تجربه بازی دوستانه مقابل اروگوئه و سنگال را به‌دست آورد. البته که کی‌روش در مصاحبه اختصاصی‌اش با «فوتبال ۳۶۰»، ستاره استقلال را مسیِ کوچک خطاب کرد اما افت فنی قایدی در هفته‌های اخیر او را دور از تفکرات کارلوس کی‌روش دورتر کرده است.

 افت در بدترین زمان ممکن؛ باشوی آبی‌ها و پایان رویایِ جام جهانی؟

افت در بدترین زمان ممکن؛ باشوی آبی‌ها و پایان رویایِ جام جهانی؟

ریکاردو سا پینتو سرمربی پرتغالی استقلال در ۲ هفته اخیر و در مصاف با گل‌گهر سیرجان و فولاد خوزستان تصمیم گرفته تا برای تغییر آرایش تهاجمی تیمش با توجه به نتیجه مسابقه، به سراغ تغییر مهدی قایدی برود. البته که از ابتدای لیگ بیست‌ودوم بارها قایدی از ترکیب استقلال خارج شده اما در ۲ هفته اخیر در شرایطی ستاره آبی‌ها زمین مسابقه را ترک کرده که استقلالی‌ها نیاز مبرمی به گل برتری داشته‌اند.

قایدی در ۲ هفته اخیر عملکرد خوبی را از خود نشان نداد و همین مسئله باعث شد تا ناآمادگی ستاره ریزنقش آبی‌ها به چشم سا پینتو بیاید و سرمربی استقلال از رضا میرزایی به عنوان یار جانشین مهدی قایدی استفاده کرد. بازیکن باانگیزه‌ای که با دوندگی بالا سعی داشت تا شایستگی‌های خود را به کادرفنی استقلال اثبات کند و اگر تصمیمات جنجالی و بحث‌برانگیز حمید حاج‌ملک نمی‌بود، میرزایی می‌توانست با کسب ضربه پنالتی و تغییر نتیجه به سود تیمش، پاسخ خوبی به اعتماد ریکاردو سا پینتو بدهد.

مهدی قایدی با توجه به عملکردش در ۲ هفته اخیر، جایی در فهرست کارلوس کی‌روش برای انجام دوره ارزیابی فنی هم نداشت تا مشخص شود این ستاره جوان شانس کمی برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر دارد و شاید یک معجزه در ۳ بازی آینده بتواند سرنوشت قایدی را تغییر بدهد و او را مسافر دوحه کند!

اندیشه معاصر را در اینستاگرام دنبال کنید.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار