۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲

اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۹ + لینک مشاهده نتایج

نتایج آزمون وکالت قوه قضائیه 99 امروز(سه شنبه 1400/06/02) در سایت سازمان سنجش منتشر شد .

اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۹ + لینک مشاهده نتایج

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  آزمون وکالت ۹۹ با سه بار تعویق سرانجام در تاریخ۲۵  تیر ماه ۱۴۰۰ برگزار شد.  نتایج آزمون وکالت قوه قضاییه ۹۹ امروز از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می شود. علی بهادری جهرمی رئیس مرکز امور وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه از قبولی ۷۸ درصد از هفت هزار داوطلب راه یافته به مرحله دوم  آزمون وکالت ۹۹ خبر داد .

 

زمان اعلام نتایج آزمون وکالت ۹۹

 

آزمون وکالت وکلای کانون دادگستری اصولا در آذرماه برگزار و نتایج تا اواسط دی یا بهمن اعلام می شد. اما آزمون وکالت ۹۹ با تعویق در سال ۱۴۰۰ برگزار شد و طبق آخرین خبرها ، سازمان سنجش زمان اعلام نتایج آزمون را به اتحادیه امروز سه شنبه دوم شهریور ماه اعلام کرده است.

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) اعلام کرد:

به اطلاع متقاضیان شرکت کننده در آزمون کارآموزی وکالت که در روز جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۲۵ برگزار شد، می‌رساند که نتایج آزمون مذکور از روز سه‌شنبه دوم شهریور در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد. متقاضیان پس از دریافت نتیجه آزمون، در صورت هرگونه سوال در رابطه با نمره آزمون یا سهمیه شرکت در آزمون، می‌توانند در قسمت سیستم پاسخگویی این سازمان حداکثر تا تاریخ ۰۶/‌۰۶/‌۱۴۰۰‬ مطرح کنند.

ضمناً متقاضیان در صورتی که در خصوص شرایط و ضوابط آزمون سوال یا سوالاتی دارند می‌توانند موضوع را صرفاً به صورت کتبی به کانون‌های محلی اعلام کرده و نتیجه رسیدگی را نیز از آن طریق پیگیری کنند

 

لینک مشاهده نتایج

نحوه پیگیری نتایج آزمون وکالت ۹۹

 

داوطلبان برای مشاهده نتایج آزمون وکالت باید به سایت سازمان سنجش مراجعه و داشتن شماره داوطلبی یا شماره پرونده الزامی است.داوطلبان آزمون وکالت ۹۹ مرکز وکلا هم چینین  برای مشاهده کارنامه نهایی خود به سامانه جذب به نشانی jazb.23055.ir مراجعه نمایند.

نحوه اعتراض به نتایج آزمون وکالت ۹۹

 

مهلت خاصی برای مشاهده نتایج آزمون وکالت ۱۴۰۰ وجود ندارد و نتایج از طریق سایت سازمان سنجش قابل پیگیری است و افراد درصورت داشتن اعتراض به نتایج آزمون می توانند در سیستم پاسخگویی نسبت به ثبت اعتراض به نتایج آزمون وکالت کانون وکلای دادگستری اقدام نمایند.

خبر دیگر برای داوطلبان وکالت اینکه؛ اختبار شفاهی کانون وکلای داگستری مرکز در این دوره به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

احمدرضا اسعدی‌نژاد، دبیر کمیسیون روابط عمومی کانون وکلای دادگستری در این باره گفت: با اتمام هر دوره کارآموزری وکالت، یک اختبار کتبی و یک اختبار شفاهی برگزاری می‌شود. اختبار کتبی در این دوره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شده و اختبار شفاهی هم به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

وی افزود: پیش از این یک بار دیگر هم اختبار شفاهی به صورت آنلاین برگزار شده بود و این امر مسبوق به سابقه است.

لارم به ذکر است؛ یکی از مهم‌ترین پیش‌نیاز‌های پروانه وکالت پایه یک، پشت سر گذاردن توأم با موفقیت آزمون اختبار و بیانگر عبور موفقیت‌آمیز داوطلب از دوران کارآموزی است. در اختبار، کارآموز وکالت باید آموخته‌های علمی و عملی خود را در آزمون‌های شفاهی و کتبی اختبار عرضه کند.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار