۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۷

اعتصاب معلمان در این شهر همه چیز را بهم ریخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  معلمان سراسر انگلیس و ولز خود را برای برگزاری اعتصابی گسترده و پیوستن به جمع پرستاران، کارکنان بخش ریلی و دیگر صنایع اعتصاب کننده آماده می کنند.   براساس این گزارش، نتایج یک رای گیری از میان...

اعتصاب معلمان در این شهر همه چیز را بهم ریخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،  معلمان سراسر انگلیس و ولز خود را برای برگزاری اعتصابی گسترده و پیوستن به جمع پرستاران، کارکنان بخش ریلی و دیگر صنایع اعتصاب کننده آماده می کنند.

 

براساس این گزارش، نتایج یک رای گیری از میان معلمان اتحادیه ملی آموزش حاکی از آمادگی آنها برای آغاز اعتصاب از امروز (دوشنبه) است. نشریه ساندی تایمز خبر داد که اعضای این اتحادیه در انگلیس و ولز به آغاز مجدد اعتصابات در ماه فوریه نیز رای مثبت داده‌اند.

 

همزمان با افزایش بی سابقه نرخ تورم در انگلیس و رسیدن به رقم بالای ۱۰ درصد، معلمان نیز همانند دیگر بخش های خدماتی خواستار افزایش دستمزدها و بهبود شرایط و ساعات کاری خود هستند.

 

اتحادیه ملی آموزش اعلام کرد دولت پیشنهاد افزایش ۵ درصدی دستمزد معلمان را ارائه کرده اما این رقم با توجه به آمار سرسام آور تورم بسیار ناچیز است و باعث می شود بسیاری از آنها شغل خود را رها کنند.

 

این در حالی است که دولت اظهار کرده نمی تواند دستمزد بیشتری را پرداخت کند و هشدار داده که هرگونه افزایش غیرمنطقی دستمزدها منجر به بحرانی تر شدن نرخ تورم خواهد شد.

 

در همین حال بسیاری از معلمان اسکاتلندی نیز در اعتصاب به سر می برند، موضوعی که باعث تعطیلی بسیاری از مدارس این کشور شده است.

 

مارک هارپر وزیر حمل و نقل انگلیس در این باره گفت: اعتصاب معلمان مایه تاسف است.

 

در حالی که امیدها درباره ارائه پیشنهاد جدید دستمزد برای کارکنان بخش ریلی و پایان اعتصاب فلج کننده آنها قوت گرفته، اما پرستاران و کارکنان بخش درمان درباره شدت بخشیدن به اعتصاب خود هشدار داده‌اند.

 

با اعلام خبر اعتصاب معلمان، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس، تحت فشار مضاعفی برای حل مشکل اعتصاب کنندگان قرار گرفته است. اعتصاباتی گسترده در بخش های مختلف انگلیس که تاکنون خسارات هنگفتی را به اقتصاد این کشور وارد کرده است.

 

امروز اعلام شد «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس به‌دنبال محدود کردن امکان برگزاری اعتراضات در این کشور و قدرتمند کردن نیروهای پلیس در مقابله با اعتراضات است.

 

در همین ارتباط گفته شده است که نخست وزیر انگلیس قصد دارد قوانین ضداعتراضی را تقویت کند و به پلیس اختیارات بیشتری بدهد تا تظاهرات را قبل از ایجاد هر گونه اختلالی، سرکوب کنند.

 

سوناک در بیانیه‌ای گفت: «ما نمی‌توانیم اعتراضات اقلیت کوچکی را داشته باشیم که زندگی مردم عادی را مختل کند، این قابل قبول نیست و ما به آن پایان خواهیم داد.»

 

گفته شده است هدف از این قانون تقویت توانایی پلیس برای مقابله با اعتراضاتی مانند تظاهرات‌هایی است که در سال‌های اخیر از سوی فعالان محیط زیست با مسدود کردن پل‌ها، بزرگراه‌ها و شبکه متروی لندن باعث ایجاد ترافیک شده و حمل‌ونقل عمومی را متوقف کرده است.

 

در حالی که سیستم بهداشت و درمان انگلیس این روزها شرایط خوبی برای خدمت رسانی به شهروندان ندارد، اعتصاب کارکنان بخش اورژانس در این کشور هم شرایط دشوارتری را برای مردم ایجاد کرده است.

 

حدود ۲۵۰۰۰ پزشک اورژانس، رانندگان آمبولانس و کارکنان تماس اورژانس در انگلیس و ولز هفته گذشته دست از کار کشیدند. آنها خواهان افزایش دستمزد متناسب با تورم و شرایط کاری بهتر هستند.

 

از سوی دیگر، دولت محافظه‌کار انگلیس نمی‌خواهد پیشنهاد خود برای افزایش ۴.۷۵ درصدی دستمزد را که براساس توصیه یک مرجع نظارت بر دستمزد است افزایش دهد.

 

دولت ادعا می کند که افزایش مطابق با تورم – تورم در انگلیس در حال حاضر حدود ۱۰ درصد است – قابل تامین مالی نیست و فقط قیمت مصرف کننده را حتی بیشتر افزایش می دهد.

 

استیو بارکلی، وزیر بهداشت انگلیس در برابر بی بی سی اعتراف کرد که خدمات بهداشتی و درمانی NHS که به طور مزمن کمبود بودجه دارد، تحت فشار قابل توجهی قرار دارد. بارکلی دلیل اصلی این نارضایتی را زمان های طولانی انتظار برای تحویل بیماران از آمبولانس به اورژانس عنوان کرد. وی تاکید کرد که دولت وعده سرمایه گذاری داده است.

 

در انگلیس ماه‌هاست که اعتصاب‌های مکرر در بخش‌های متعددی صورت گرفته است. هفته آینده، اعتصاب جدید کارکنان کلینیک ها برنامه ریزی شده است. کارمندان راه آهن و پست نیز بارها دست به اعتصاب زده‌اند.

 

اعتصابات منطقه‌ای رانندگان اتوبوس و معلمان نیز وجود دارد. اکنون دولت می خواهد حق اعتصاب را با قانون محدود کند تا از خدمات اولیه در مناطق حیاتی مانند خدمات بهداشتی، آتش نشانی یا حمل و نقل ریلی اطمینان حاصل کند. مخالفان و اتحادیه ها با خشم به این طرح دولت واکنش نشان دادند./ تسنیم

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار