۲۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۸

اظهارات جنجالی سرمربی استقلال درباره قهرمانی پرسپولیس خبرساز شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، استقلال آخرین بازی فصل را به توفانی ترین شکل ممکن به پایان رساند. آبی پوشان توانستند با نتیجه باورنکردنی ۷ بر یک از سد تراکتور عبور کنند تا لیگ بیست و دوم را با خاطره ای شیرین به پایان برسانند و ...

ریکاردو ساپینتو

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ، استقلال آخرین بازی فصل را به توفانی ترین شکل ممکن به پایان رساند. آبی پوشان توانستند با نتیجه باورنکردنی ۷ بر یک از سد تراکتور عبور کنند تا لیگ بیست و دوم را با خاطره ای شیرین به پایان برسانند و خود را برای حضور پرقدرت در جام حذفی آماده کنند.

ریکاردو ساپینتو سرمربی استقلال در نشست خبری پس از بازی درباره دیدار با تراکتور گفت: در مورد بازی فکر می کنم خیلی توضیح اضافی نداریم و در همه موقعیت ها برتر بودیم و یک نتیجه تاریخی در مقابل یک تیم بسیار خوب به دست آوردیم.

* به ما اجازه ندادند قهرمان شویم
دوباره می گویم اجازه ندادند ما قهرمان شویم، ما استحقاق قهرمانی را داشتیم. شاید یک روز این اجازه را به ما بدهند تا دوباره قهرمان شویم، ولی ما به جنگیدن ادامه می دهیم. خیلی به تیمم افتخار می کنم، بازی بسیار جدی بود.

* نباید باشگاه اجازه دهد هواداران حریف بیشتر باشند

همینطور می خواهم از هوادارانی که امشب اینجا بودند، تشکر و قدردانی کنیم. این باور نکردنی بود که هواداران تراکتور بیشتر از ما بودند. در آینده باشگاه باید بیشتر به این موضوع توجه کند، به خاطر اینکه ما وقتی در شهرهای دیگر می رویم به اندازه کافی به هواداران ما بلیت نمی دهند یا بلیت کمتری به طرفداران استقلال می دهند. ولی اتفاقی که امروز افتاد، نباید تکرار شود.

* انگار تراکتور در خانه بازی می کرد، بازی با نساجی باید تماشاگران بیایند
انگار که تراکتور در خانه بازی می کرد. ولی از هوادارانی که امروز آمدند، تشکر می کنم که از تیم حمایت کردند. بقیه هوادارانی که نیامدند، شاید نیاز داشتند که بعد از این فصل استراحت کنند و امیدوارم برای بازی حذفی بیایند، چرا که باید استادیوم پر از تماشاگر باشد. آن ظرفیتی که باشگاه برای بازی با نساجی در اختیار دارد، باید پر شود. پس هیچ کس در خانه نماند که بخواهد بازی دیگری را ببیند. آنهایی که هوادار استقلال هستند باید به استادیوم بیایند و ورزشگاه برابر نساجی پر باشد.

سرمربی استقلال

سرمربی استقلال

* تمدید قرارداد؟ خسته شده ام و باید این موضوع حل شود
یکی از خبرنگاران از سرمربی استقلال پرسید: «حجت کریمی، سرپرست مدیرعاملی آبی ها، اعلام کرده گزینه اول و آخر ما ساپینتو است و از سوی دیگر اگر استقلال در جام حذفی نتیجه نگیرد و قهرمان نشود، احتمال دارد فصل بعد در استقلال نباشد وجود دارد.»
ساپینتو در جواب گفت: ددلاین برای حل این موضوع تا هفته بعد است، به خاطر اینکه ما خیلی در مورد این موضوع صحبت کرده ایم و واقعا بابت آن خسته هستم. اگر تا هفته بعد حل نشود، دیگر نمی دانم در آینده چه اتفاقی می افتد. واقعا خسته ام از اینکه آنها می خواهند و ما می خواهیم و … وقتش است که این موضوع حل شود. ما باید برای فصل بعد آماده سازی کنیم و وقت نداریم. باید حداقل ۲ ماه پیش این کار انجام می شد، اما این مسئله باید همین هفته حل شود.

* نمی‌توانم به پرسپولیس تبریک بگویم، شایسته قهرمانی نبودند

یکی از خبرنگاران از ساپینتو پرسید که او گفته است “نگذاشتند قهرمان شویم” و با این اوصاف حاضر است قهرمانی را به پرسپولیس تبریک بگوید؟ که سرمربی آبی ها در پاسخ گفت: من نمی توانم بگویم. من  به آنها احترام می گذارم و بازی شان را بردند. به پرسپولیس و سپاهان و همه تیم ها احترام می گذارم، ولی من هم این حق را دارم که نظر خودم را داشته باشم. نمی توانم به تیمی تبریک بگویم که شایسته قهرمانی نبود. اگر عدالت در مسابقات بود، ما قهرمان بودیم. فصل بعد اگر بمانم ما بهتر نباشیم و آنها بهتر باشند، من هیچ مشکلی ندارم. ولی این نظر من است و علیه  هیچ کسی نیست و فقط نظرم بود که ما استحقاق قهرمانی را داشتیم.

* به جلالی گفتم چرا یک ماه منتظر بودی این کار را انجام دهی؟
عملکرد سعیدی فر و جلالی؟ خیلی خوب بازی کردند. جلالی در این هفته بسیار خوب تمرین کرد و به او هم گفتم که یک ماه منتظر بودی که این کار را انجام دهی. چرا یک ماه منتظر بودی و ماه قبل این کار را نکردی؟ همیشه قوی بود، همیشه جدی بودی و بازیکن ملی، استعداد و کیفیت و شایستگی هم داری. اول هفته به او گفتم باید هر روز مثل یک بازیکن حرفه ای و ملی تمرین کنی. اولین روز تمرین این هفته به او گفتم اگر همینطور تمرین کنی، بازی می کنی. خیلی خوب تمرین کرد و من هم این شانس را به او دادم و بازی عالی انجام داد. به جلالی و سینا تبریک می گویم. خیلی عالی و متمرکز بازی کردند.

* تیم من استحقاق قهرمانی را داشت
به تیمم خیلی افتخار می کنم. تیم من استحقاق این را داشت که قهرمان شود. آنها مقابل همه چیز بودند، قهرمانند، اما متاسفانه دوباره باید بگویم که نگذاشتند ما قهرمان شویم. ولی ما تسلیم نمی شویم و در همه بازی ها ادامه می دهیم. بازی به بازی ایمان داریم که می توانیم از بقیه بهتر باشیم.

* مشکل با عارف غلامی؟ نه اینطور نیست

یکی از خبرنگاران به ساپینتو گفت: سوالی می خواهم بپرسم که شاید کمی حاشیه ای باشد و شما را ناراحت کند. می توانم بپرسم؟
ساپینتو نیز با خنده گفت: بهتر است نپرسید. یک نفر به من گفت که برخی سوالات را قبلا پاسخ داده ایم.
این خبرنگار در نهایت سوال خود را پرسید و گفت: بحثی پیش آمده بود که گفته می شد شما به این دلیل عارف غلامی را از لیست خط زده اید، که در تمرین با او به مشکل برخورده اید و او تمرین نمی کرد…
ساپینتو با قطع صحبت های خبرنگار گفت: نه، هیچ مشکلی با هیچ بازیکنی نداریم. در این دو بازی این مدیریت را داشتم که برخی بازیکنان استراحت کنند. این را در کنفرانس قبل از بازی هم گفتم. همه در دسترس بودند و به نظر من، در بازی قبلی برخی بازیکنان باید استراحت می کردند. این بازی هم یک سری باید بازی می کردند و یک عده استراحت. این مدیریت کردن سرمربی تیم است. من به همه افتخار می کنم، همه تلاش کردند و همه کارشان را خیلی خوب انجام دادند.

سرمربی استقلال

سرمربی استقلال

* مشکلی بابت تمدید وجود ندارد
اختلاف نظر درباره تمدید قرارداد؟ نه فقط اینکه باید انجام دهند و مشکلی نیست. ولی این موضوع باید تمدید شود (باخنده).

* ۱۲ امتیاز را از ما گرفتند
ساپینتو در پاسخ به سوال خبرنگار ورزش سه مبنی بر اینکه آیا این اختلاف گل حسرت شما را برای قهرمانی بیشتر نکرد؟ اگر بخواهید صادقانه پاسخ دهید، اتفاقاتی که باعث شد استقلال قهرمان نشود، عمدی بود یا سهوی؟
سرمربی استقلال در پاسخ گفت: نمی دانم، ولی اشتباهات بودند. همه می توانند آنالیز کنند. همه می گویند که ما استحقاق ۱۰، ۱۲ امتیاز بیشتر را داشتیم. این صحبتی است که در برنامه ورزشی مطرح شده و فقط حرف من نیست. متاسفانه این واقعیت است و تنها چیزی است که می توانم به شما بگویم. بدشانسی، تصمیمات بد و اشتباهات بزرگ، … در بعضی از بازی ها ما بدشانس بودیم چون چندین موقعیت گلزنی را از دست دادیم. ولی من در مورد آنها صحبت نمی‌کنم و در مورد امتیازاتی که از ما گرفتند حرف می‌زنم، ۱۲ امتیاز.

* مهم نبود بعد از ما چه تیمی شایسته قهرمانی بود
او در مورد اینکه بعد از استقلال چه تیمی شایسته قهرمانی بود، گفت: اگر ما قهرمان بودیم دیگر بعد از آن برای من فرقی نمی‌کند.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار