۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۱۸

اظهارات جنجالی این مرد|شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس و استقلال است

هومن افاضلی  درباره جذابیت‌های رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در هفته‌های پایانی اظهار داشت: در این فصل، لیگ برتر پرالتهاب تر پیگیری می‌شود و رقابت نزدیکی بین تیم‌های حاضر در مسابقات می‌بینیم. هر چه به هفته‌های آخر نزدیک می‌شویم بازی‌های بهتری...

اظهارات جنجالی این مرد|شانس سپاهان برای قهرمانی بیشتر از پرسپولیس و استقلال است

هومن افاضلی  درباره جذابیت‌های رقابت‌های لیگ برتر فوتبال در هفته‌های پایانی اظهار داشت: در این فصل، لیگ برتر پرالتهاب تر پیگیری می‌شود و رقابت نزدیکی بین تیم‌های حاضر در مسابقات می‌بینیم. هر چه به هفته‌های آخر نزدیک می‌شویم بازی‌های بهتری را شاهد هستیم. چندین سال بود که لیگ تک قطبی یا دوقطبی بود و چند تیم مدعی قهرمانی نبودند، اما این فصل این موضوع به جذابیت رقابت‌ها افزوده است. در صدر جدول تیم‌های سپاهان، پرسپولیس و استقلال اختلاف امتیازی آنچنانی با هم ندارند به طوری که فقط یک بازی و ۳ امتیاز با تیم صدرنشین فاصله دارند و یک لغزش کوچک باعث خواهد شد تا رتبه نخست را به تیم دیگری بدهد.

خبرورزشی نوشت: وی افزود: در رده‌های چهارم تا هفتم هم تیم‌های خوبی همچون گل‌گهر، تراکتور، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک حاضر هستند که سعی دارند سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را بگیرند. در میانه جدول هم تیم‌های خوبی حضور دارند و چند تیم دیگر هم قصد دارند هر طور شده از خطر سقوط نجات پیدا کنند. قطعاً تمام تیم‌ها تا آخرین هفته برای رسیدن به اهداف خود تلاش خواهند کرد.

هر تیمی که از لحاظ ذهنی خودش را در کورس پر استرس لیگ حفظ کند، شانس بیشتری‌ برای قهرمان دارد

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که کدام تیم شانس بیشتری برای کسب عنوان قهرمانی خواهد داشت، تصریح کرد: هر تیمی که تا آخرین لحظه رقابت‌ها بتواند از لحاظ ذهنی خودش را در کورس پر استرس پیکارها حفظ کند و با تجربه بالا بر تنش‌ها موجود در مسابقات غلبه کند مسلماً برنده و قهرمان خواهد شد. حالا کدام تیم بتواند تمام این چالش‌ها و فشارها را مدیریت کند باید در ۸ هفته باقی‌ماند آن را دید.

پیشکسوت فوتبال در مورد بازی‌های تیم‌های مدعی در هفته‌های باقی مانده لیگ برتر، عنوان کرد: قطعاً تیم‌های صدرنشین که برای قهرمانی می‌جنگند در دیدار با تیم‌های وسط و انتهای جدول با کیفیت بهتری بازی خواهند کرد و احتمال پیروزی بیشتری دارند. همچنین در آخرین هفته‌ها تا حدودی تیم‌های سقوط کننده مشخص می‌شوند و بازیکنان‌شان دیگر آنچنان انگیزه‌ای برای رقابت ندارند و شاید با تمام توان و قدرت‌شان به میدان نروند. برهمین اساس مسئولان فدراسیون و لیگ باید برای بالا نگه داشتن رقابت در تمام رده‌های جدول دنبال راهکار باشند و این مشکل را مدیریت کنند. در عرصه‌های بین‌المللی برای همه رده‌های جدول لیگ‌ها پاداش در نظر می‌گیرند تا مسابقات در هفته‌های آخر دچار افت نشود.

استراتژی تیم‌ها در لیگ و جام حذفی متفاوت است

وی ادامه داد: در رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران هم که سه تیم سپاهان، پرسپولیس و استقلال برای قهرمانی با یکدیگر رقابت می‌کنند، بازی‌های سپاهان نسبتاً راحت‌تر از دو تیم دیگر مدعی است و در هفته‌های پایانی شانس زیادی برای گرفتن حداکثر امتیازات دارد.

افاضلی در خصوص دیدار مهم و حساس پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست و سوم تاکید کرد: به طور حتم استراتژی مربیان در دیدارهای جام حذفی و لیگ برتر متفاوت خواهد بود. چون در دیدار جام حذفی باید یک تیم برنده از میدان خارج شود، ولی در مسابقات لیگ برتر شکل پیکار فرق می‌کند و هر تیم برای گرفتن امتیاز به مصاف یکدیگر خواهند رفت. پرسپولیس برای پیروزی به میدان می‌رود، سپاهان برای گرفتن تساوی و به تداوم صدرنشینی می‌اندیشد. ولی استقلال هم به دنبال این دو تیم است.

کسی در فدراسیون دغدغه فوتبال ندارد

کارشناس فوتبال در خصوص ایجاد حواشی در بازی نفت مسجدسلیمان و نساجی مازندران در ورزشگاه بهنام محمدی و صدور بیانیه باشگاه تراکتور برای عدم حضور در این مسجدسلیمان، گفت: مردم مسجدسلیمان عاشق تیم‌شان هستند و احساس شدیدی به موفقیت تیم شهرشان دارند، ولی امکانات این شهر در شأن یک تیم لیگ برتری نیست. آن‌ها در حالی شهر اولین‌ها هستند که مردم آنجا مانند فوتبال‌شان مظلوم واقع شده‌اند و از خیلی از امکانات اولیه محروم هستند. حرکتی که در دیدار با نساجی رخ داده است را به هیچ وجه تایید نمی‌کنم و تحت هر شرایطی این حرکت قابل قبول نیست، ولی لیاقت تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان بیشتر اینهاست.

افاضلی در پایان درباره انتخاب سرمربی تیم ملی خاطرنشان کرد: مهم نیست که سرمربی آینده تیم ملی فوتبال ایرانی باشد یا خارجی، باید دید که مدیریت در فدراسیون فوتبال دنبال چه پارامترهایی برای انتخاب سرمربی است؟ هنوز مسئولان نمی‌دانند که مربی ایرانی بیاورند یا خارجی و یک فاکتور را برای اولویت تعیین کنند، اما چیزی که مشخص است در فدراسیون فوتبال کسی دغدغه‌های فوتبال ندارد.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار