۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۵

اضطراب در چهره پرسپولیسی ها موج می زند/ ماجرا چیست؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فرارو؛ هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز و فردا برگزار می‌شود که مطابق با هفته‌های اخیر، بیشترین تمرکز روی بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال، تیم‌های اول و سوم جدول رده‌...

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل النصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فرارو؛ هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران عصر امروز و فردا برگزار می‌شود که مطابق با هفته‌های اخیر، بیشترین تمرکز روی بازی تیم‌های پرسپولیس و استقلال، تیم‌های اول و سوم جدول رده‌بندی است. پرسپولیس امروز باید در ورزشگاه خالی از تماشاگر آزادی به مصاف مس کرمان برود و استقلال هم فردا در دیداری خارج از خانه، با هوادار بازی می‌کند. با‌این‌حال به غیر از این بازی‌ها قرار است یکی، دو دیدار مهم هم برگزار شود که شاید تقابل فولاد با گل‌گهر سیرجان آن‌قدری اهمیت داشته باشد که بتوان از آن به‌عنوان مهم‌ترین بازی هفته نام برد.

جدال برای رسیدن به صدر

پرسپولیس این روز‌ها با ۲۱ امتیاز از ۱۰ بازی به صدر جدول رسیده است. آن‌ها بازی‌های اخیرشان را با اقتصادی‌ترین شکل ممکن برده‌اند و حالا هم با توجه به جایگاه مس که در رده چهاردهم جدول ایستاده، روی کاغذ کار چندان دشواری ندارد. با‌این‌حال، کرونایی‌شدن یحیی گل‌محمدی، سرمربی این تیم از یک سو، در‌پیش‌بودن بازی‌های جام جهانی از سوی دیگر و البته مسئله برگزاری دربی در هفته دوازدهم، باعث شده پرسپولیس چندان تمرکزی نداشته باشد.

از آنجا که بعد از بازی‌های این هفته، لیگ رسما تعطیل می‌شود و بازیکنان در اختیار تیم ملی قرار می‌گیرند، پرسپولیسی‌ها با توجه به داشتن چندین بازیکن ملی‌پوش احتمالا بیش از گذشته مراقب ساق‌هایشان خواهند بود. از این مورد مهم‌تر، دیدار بعدی این تیم برابر استقلال خواهد بود و پنج بازیکن این تیم که چهار نفر از آن‌ها در زمره بازیکنان کلیدی هستند، در صورت گرفتن یک اخطار دیگر، ممکن است دربی حساس را از دست بدهند. با وجود این، ولی مسئله به این سادگی‌ها نیست. پرسپولیس به‌خوبی می‌داند اگر در این بازی امتیاز از دست بدهد، سپاهان و استقلال می‌توانند جای این تیم در صدر جدول را بگیرند. هر دو تیم، از ۱۰ بازی گذشته ۱۹‌امتیازی شده‌اند و به دلیل تفاضل گل در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند. هردو تیم فردا قرار است بازی کنند، استقلال رده‌سومی با هواداری بازی می‌کند که در رده دهم جدول ایستاده است.

سپاهان بازی به نسبت دشوارتری دارد و باید در رفسنجان به مصاف مس این شهر برود. مس در این فصل یکی از تیم‌های مدعی نشان داده و تا یکی دو هفته قبل هنوز شکستی در کارنامه نداشت. به غیر از این چندبازی، امروز دو بازی دیگر هم برگزار می‌شود که حساسیت خاصی دارد؛ یکی صنعت نفت با پیکان و دیگری فولاد با گل‌گهر.

صنعت‌نفت آبادان با هدایت فیروز کریمی روز‌های خوبی را در لیگ بیست‌ودوم تجربه نمی‌کند. نفتی‌ها از ۱۲ امتیاز ممکن در چهار بازی اخیر خود تنها یک امتیاز به دست آورده‌اند و قعرنشین لیگ هستند. شاگردان کریمی در بهترین حالت این فرصت را دارند تا پیش از تعطیلات جام جهانی، خود را از قعر جدول دور کرده و به رتبه پانزدهم برسانند، البته که تحقق این مهم نیازمند کسب پیروزی در مسابقه مقابل پیکان است و در آن‌سو، باید ملوان ناکام در کسب برد باشد. شاگردان فیروز کریمی البته برای کسب سه امتیاز خانگی در هفته یازدهم کار آسانی ندارند، چون پیکان در هفت هفته اخیر خود نتوانسته به پیروزی برسد و خودروسازان سه دیدار قبلی خود را با نتیجه تساوی به پایان برده‌اند و آن‌ها هم برای خروج از بحران به سه امتیاز مسابقه امروز نیاز مبرمی دارند.

نهایتا فولاد خوزستان هم برگزارکننده یکی از مهم‌ترین دوئل‌های هفته یازدهم لیگ برتر است. جایی که شاگردان جواد نکونام بعد از پنج بازی ناکامی در کسب سه امتیاز، برای بازگشت به کورس مدعیان، به برد در مسابقه خانگی نیاز مبرمی دارند و در مقابل، گل‌گهر سیرجان با هدایت امیر قلعه‌نویی برای رسیدن به صدر جدول، به سه امتیاز دیدار برابر فولاد خوزستان نیاز دارد و شاگردان قلعه‌نویی با انگیزه برد به اهواز سفر کرده‌اند. گل‌گهری‌ها که در هفته‌های اخیر روند سینوسی را تجربه کرده‌اند، به دنبال کسب اولین پیروزی‌شان در برابر فولاد با هدایت امیر قلعه‌نویی هستند. دو تیم در فصل گذشته در شرایطی دیدار‌های رودرروی‌شان به پایان رسید که بازی رفت را فولادی‌ها به سود خود به پایان بردند و مسابقه برگشت با نتیجه تساوی ۱-۱ خاتمه یافت. نکته ویژه مسابقه هم که رویارویی جواد نکونام و امیر قلعه‌نویی است؛ دو چهره استقلالی که همواره در سال‌های اخیر رویارویی‌شان جذاب و هیجان‌انگیز دنبال شده است.

 

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار