۱۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۷

اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟ / حمایت دولت از بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟ / حمایت دولت از بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟ بر اساس آخر...

اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟ / حمایت دولت از بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟ / حمایت دولت از بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی

اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟

بر اساس آخرین خبرها در خصوص افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ بازنشستگان، پرداخت افزایش حقوق خرداد از امروز به صورت استانی آغاز شده و ظرف چند روز آتی در سراسر کشور تکمیل می‌شود.

مستمری‌بگیرانی که واریزی آن‌ها در حساب‌هایی به جز بانک رفاه انجام می‌شود، مجموع حقوق و مابه‌تفاوت خرداد را در تاریخ ۲۹ خرداد دریافت خواهند کرد.

فرایند پرداخت حقوق این ماه، مشابه روال معمول و فهرست الفبایی، از بیستم خرداد آغاز شده و تا پایان ماه ادامه دارد. همچنین مابه‌التفاوت افزایش حقوق بازنشستگان فروردین و اردیبهشت بازنشستگان نیز طی ماه‌های تیر و مرداد پرداخت می‌شود.

سازمان تامین اجتماعی همچنین پیشتر اعلام کرد که دولت، مصوبه شورای عالی کار درباره حداقل بگیران بازنشسته تأمین‌اجتماعی را در تاریخ ۱۵ خرداماه ۱۴۰۱ تصویب کرد.

براساس مواد۹۶ و۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی، افزایش مستمری مستمری بگیران سازمان تأمین‌اجتماعی هر سال به تصویب هیات وزیران می‌رسد، به نحوی که حداقل دریافتی مستمری بگیران از حداقل حقوق مصوب همان سال کارگران کمتر نباشد.

وفق مصوبه شورای عالی کار مورخ ۱۹ اسفند۱۴۰۰ حداقل دریافتی کارگران برای سال ۱۴۰۱ به مبلغ ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان در ماه رسید.
اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟ / حمایت دولت از بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی

اضافه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی کی پرداخت می شود؟ / حمایت دولت از بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی

براساس مصوبه هیات وزیران، در خصوص حداقل حقوق بازنشستگان، از کار افتادگان و مجموع مستمری بازماندگان سازمان تأمین‌اجتماعی که به موجب قوانینی از جمله مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین‌اجتماعی نباید از حداقل مزد کارگری کمتر باشد، با رعایت قوانین مربوط و لحاظ مصوبه شورای عالی کار، میزان دریافتی آنان معادل حداقل حقوق و دستمزد کارگران شاغل تعیین و با افزایش ۵۷ ممیز ۴ درصدی همراه خواهد بود، به نحوی که از ۵ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان کمتر نباشد.

در خصوص مستمری از کارافتادگان جزئی و سایر افرادی که مستمری آنان به نسبت سنوات پرداخت حق‌بیمه برقرار شده است به همان نسبت و مبتنی بر مصوبه فوق افزایش خواهد یافت.

همچنین با توجه به حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ (مصوب مجلس شورای اسلامی) در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

نیز به منظور کمک به معیشت مستمری بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ۱۰ درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تاسقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به صورت ماهانه پرداخت خواهد شد./ ایرنا

حمایت دولت از بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی

دولت سیزدهم در اقدامی بی‌سابقه حقوق ۵۷ درصد حداقل بگیران بازنشسته تأمین اجتماعی را در راستای عدالت و با حفظ تناسب پرداخت با سایر صندوق‌های بازنشستگی را افزایش داد که این حقوق ۲۰ درصد بالاتر از نرخ رسمی تورم است.

طبق حکم قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص صندوق‌های مختلف بازنشستگی (مبنی بر رشد ۱۰ درصدی حقوق بازنشستگان) و در راستای هماهنگ‌سازی پرداخت حقوق در کلیه صندوق‌های بازنشستگی، برای این دسته از مشمولان که دارای دریافتی بیش از حداقل باشند، افزایش ۱۰ درصدی اعمال می‌شود.

همچنین به‌منظور کمک به معیشت مستمری‌بگیران بالاتر از حداقل، علاوه بر ده درصد مذکور، مبلغ ۶۵۰ هزار تومان (تا سقف دریافتی ماهانه ۱۰ میلیون تومان) به‌صورت ماهانه پرداخت خواهد شد./ کارگزین به نقل از ایرنا

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار