۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۱

اشتری: پلیس خودروهای فاقد استاندارد لازم را شماره‌گذاری نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سردار سرتیپ حسین اشتری روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: رییس جمهور نیز بر این موضوع تاکید دارد و پلیس به وظیفه ذاتی خود در این باره عمل خواهد کرد. وی همچنین تاکید کرد: کسانی که...

اشتری: پلیس خودروهای فاقد استاندارد لازم را شماره‌گذاری نمی‌کند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سردار سرتیپ حسین اشتری روز چهارشنبه در سفر به شهرکرد در جمع خبرنگاران افزود: رییس جمهور نیز بر این موضوع تاکید دارد و پلیس به وظیفه ذاتی خود در این باره عمل خواهد کرد.

وی همچنین تاکید کرد: کسانی که در مسیرها، رانندگی آنها خطرآفرین است و رانندگی آن‌ها به گونه‌ای است که موجب مشکل می‌شود، بدانند که با آنها برخورد خواهد شد و خودرو آنها توقیف می‌شود و این افراد رعایت کنند تا حادثه‌ای پیش نیاید.

اشتری همچنین در ادامه این سفر با اشاره به اینکه بر اساس گزارش‌های دریافتی سفرهای نوروزی بین ۴۷ تا ۵۱ درصد افزایش داشته است، گفت: در این مدت تصادفات و تلفات جاده‌ای نیز حدود ۲۲ درصد کاهش داشته است.

افزود: دلیل عمده کاهش تصادفات مربوط به همکاری خوب مردم با نیروی انتظامی باز می‌گردد.

وی طولانی بودن زمان سفرها و تقسیم شدن آن در بازه‌های زمانی را در کمتر شدن میزان خستگی رانندگان و کاهش تصادفات موثر دانست و بادآور شد: توصیه می‌شود مسافران نوروزی بازگشت خود را به روزهای پایانی تعطیلات موکول نکنند و اگر امکان بازگشت بعد از ۱۳ فروردین برای آنان مقدور است، برای کاهش حجم تردد و ترافیک در محورها، پس از پایان تعطیلات به مبدا خود بازگردند.

اشتری اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت تمامی مسیرها خوب است اما همچنان تصادفات نگران‌کننده است و از همه رانندگان خواسته می‌شود در زمان خستگی و خواب‌آلودگی از ادامه رانندگی خودداری کنند و مسیر رسیدن به مقصد را بخشی از سفر دانسته و در آرامش از این بخش از سفر نیز لذت ببرند.

وی به همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی در شناسایی نقاط حادثه خیر و رفع آن‌ها اشاره و تصریح کرد: اگرچه بخشی از این نقاط برطرف شده و یا با آشکارسازی به رانندگان اطلاع‌رسانی شده است اما تعداد قابل‌ملاحظه دیگری از نقاط حادثه‌خیز همچنان وجود دارد که امید می‌رود در ۲ سال آینده با همکاری وزارت راه و شهرسازی برای رفع آن‌ها اقدام شود.

سردار حسین اشتری فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه به منظور بازدید از مقرهای انتظامی استان چهارمحال و بختیاری وارد شهرکرد شد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار