۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲

اشتباهات اساسی، غیرقابل قبول و جبران ناپذیر کارلوس کی روش / چرا کی روش بر سر خود زد؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبر ورزشی، اشتباهات اساسی، غیرقابل قبول و جبران ناپذیر کارلوس کی روش / چرا کی روش بر سر خود زد؟ نگاهی به ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل انگلیس مشخص می کند برخی از باز...

ترکیب تیم ملی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از خبر ورزشی، اشتباهات اساسی، غیرقابل قبول و جبران ناپذیر کارلوس کی روش / چرا کی روش بر سر خود زد؟ نگاهی به ترکیب ابتدایی تیم ملی فوتبال کشورمان در دیدار مقابل انگلیس مشخص می کند برخی از بازیکنان در پست‌های مختلف در شرایطی از ابتدا مقابل انگلیس به میدان رفتند که پیش از این دیدار و در ترکیب‌های احتمالی از سوی کارشناسان کمتر کسی به حضور آنها در ترکیب تیم ملی مقابل انگلیس اشاره کرده بودند.

۱- حضور میلاد محمدی در پست دفاع چپ تیم ملی در شرایطی اتفاق افتاد که احسان حاج صفی در دیدار مقابل سنگال با حضور در این پست بار دیگر ثابت کرد یکی از بازیکنان قابل اعتماد در پست دفاع چپ به شمار می‌رود. علاوه بر این بازیکن حضور ابوالفضل جلالی در دیدار مقابل اروگوئه و نیکاراگوئه نیز مشخص کرده بود این بازیکن هم شرایط حضور در پست دفاع چپ را دارد اما کارلوس کی‌روش تشخیص داد میلاد محمدی باید در ترکیب قرار بگیرد که بارها شاهد دور خوردن این بازیکن از سوی بال راست تیم انگلیس بودیم

۲- حضور چشمی در خط دفاعی اشتباهی بود که سرمربی پرتغالی استقلال در دو دیدار اول فصل جاری لیگ برتر مرتکب آن شد و از مجموع ۶ گل خورده در ۱۱ بازی این تیم، نصف آنها (۳گل) را در همان مسابقاتی دریافت کرد که چشمی در پست دفاع میانی استقلال بازی کرده بود. کاملا مشخص بود کی‌روش بدون مطالعه مسابقات لیگ برتر اقدام به این کار کرده است. در حالی که روزبه چشمی‌هافبک دفاعی تخصصی است و در دفاع آخر بازی نمی کند.

۳- حضور علی کریمی در ترکیب اصلی از همان لحظات اول اعلام اسامی بازیکنان (یک ساعت پیش از شروع بازی) با انتقادات زیادی روبرو شد. فوتبالیست اصفهانی باشگاه کایسری اسپور ترکیه که در طول ماه‌های اخیر خیلی کم و به ندرت در ترکیب تیم باشگاهی اش به میدان رفته بود (بدون حضور در اردوهای اخیر تیم ملی) در آخرین روزهای اعلام لیست نهایی به تیم کشورمان ملحق و در اولین بازی فیکس شد که بازی ضعیفی از خودش به نمایش گذاشت.

۴- حضور احسان حاج صفی در پست‌هافبک چهارمین اشتباه کمرشکن کی‌روش در دیدار مقابل انگلیس بود. در حالی که این بازیکن با توانایی‌های دفاعی و تخریبی در پست دفاع چپ می توانست به جای حضور در خط‌هافبک، عقب زمین را مستحکم تر کرده و ساختار دفاعی تیم ملی را تقویت کند.

۵- حضور مجید حسینی ناآماده در ترکیب تیم ملی نیز یکی دیگر از اشتباهات کارلوس کی‌روش بود که در همان دقایق ابتدایی و با توپی که از بین پاهایش رد شد مشخص کرد هیچ آمادگی برای بازی نداشته است. حسینی که عامل مصدومیت بیرانوند شد اینقدر از نظر ذهنی برای این بازی ناآماده بود که بدون تشخیص فاصله خودش با بیرانوند (در اتفاقی کم سابقه) به شدت به علیرضا برخورد کرد و منجر به تعویض دروازه بان اصلی تیم ملی شد.

نکته جالب توجه در ارتباط با این اشتباهات سرمربی تیم ملی این بود که او در بین دو نیمه خودش به وضوح متوجه این اشتباهات شد و دست‌ها را بالا برد. به شکلی که در پایان ۴۵ دقیقه اول با انجام سه تعویض و بیرون بردن روزبه چشمی و علی کریمی محمدحسین کنعانی زادگان و سعید عزت الهی را به میدان فرستاد. همچنین علیرضا جهانبخش که یک کارت زرد دریافت کرده بود نیز تعویض شد تا قلی‌زاده به جایش به میدان برود.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار