۰۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰

استقلال یک قدم مانده به قهرمانی!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،میثم ‌منیعی» ‌یکی از بهترین چپ‌پاهای فوتبال ایران در دهه ۸۰‌ محسوب می‌شود، بازیکنی که در پاس تهران چهره شد و به استقلال آمد. انتقال او در زمانی صورت گرفت که ناصر حجازی هدایت آبی‌پوشان را بر عهده گر...

اخبار استقلال | زهر فرهاد مجیدی به رقیب سنتی خود / زنگ خطر برای پرسپولیس با مقایسه دو تیم دربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،میثم ‌منیعی» ‌یکی از بهترین چپ‌پاهای فوتبال ایران در دهه ۸۰‌ محسوب می‌شود، بازیکنی که در پاس تهران چهره شد و به استقلال آمد. انتقال او در زمانی صورت گرفت که ناصر حجازی هدایت آبی‌پوشان را بر عهده گرفت و اجازه نداد منیعی پرسپولیسی شود.

حالا پس از گذشت سال‌ها منیعی‌ با سمت دیگری به استقلال برگشته است، او به عنوان مدیر مجموعه کمپ مرحوم حجازی انتخاب شد. به همین بهانه با بازیکن سال‌های نه چندان دور استقلال تماس گرفتیم، پرسش و پاسخی شکل گرفت که متن گفت‌وگوی او با خبرنگار ورزشی ایرنا در زیر از حضورتان خواهد گذشت.

پس از سال‌ها به استقلال برگشتی و مدیر کمپ ناصر حجازی شدی، از این اتفاق راضی هستی؟

من به جایی رفتم که نام ناصر حجازی روی آن است و از این بابت خوشحالم.وقتی به من پیشنهاد حضور در کمپ حجازی را دادند یاد سال‌ها پیش افتادم، تمام خاطرات حضورم در استقلال مثل یک فیلم از جلوی چشمانم رژه رفت. یاد آن روزی افتادم که به باشگاه استقلال رفتم و با ناصر حجازی دیدار و گفت‌وگو کردم.

آن روز را به خاطر داری؟

مگر می‌شود آن روز را فراموش کنم؛ ابهت ناصر حجازی مرا گرفت. شرایطی پیش آمد که پرسپولیسی‌ها مرا می‌خواستند و با نماینده باشگاه پرسپولیس در هیات فوتبال قرار داشتم. ناصرخان حجازی تماس گرفت و به پرسپولیسی‌ها گفتم تا خانه بروم بعد می‌آیم و مستقیم به منزل اسطوره فقید استقلال رفتم. همین ‌که وی را دیدم او را در آغوش گرفتم و گفتم من عاشقانه شما را دوست دارم و این برایم افتخاری است که در فهرست شما هستم.

او به تو چه گفت؟

گفت من تو را برای ۲ تا بازی می‌خواهم، این دو بازی مقابل پرسپولیس است، بقیه مسابقات برای تو مثل آب خوردن باید باشد.

شروع خوبی با استقلال داشتی، گل زدی، پاس گل دادی اما عملکرد خوب تو در لیگ هفتم به چشم نیامد؟

در آن سال من خیلی خوب بازی کردم، هم گل‌های زیادی زدم هم پاس گل‌های خوبی دادم. خیلی از پاس‌های گلم‌ را مهاجمان خراب می‌کردند.

در آن فصل ناصر حجازی موفق نبود و تا هفته ششم برکنار شد.

متاسفانه ناصر حجازی را برخی از اعضای هیات مدیره اذیت کردند و دوست نداشتند این مرد بزرگ سرمربی استقلال باقی بماند، فشار در آن فصل روی استقلال زیاد بود. آدم‌های کوچکی در هیات مدیره استقلال حضور داشتند،هیات مدیره تجربه و جوان استقلال دوست داشتند ناصر حجازی از آنها تعریف کند و باج دهد و این در مرام بزرگمرد تاریخ استقلال نبود. می‌خواهم یک خاطره‌ای را برای اولین بار تعریف کنم.

چه خاطره‌ای؟

هفته پنجم لیگ  بود، استقلال با سایپا بازی داشت، شب بازی به هتل المپیک رفته بودیم،هیات مدیره استقلال به اردو آمدند، آنها توقع داشتند ناصرخان به پیشوازشان برود اما او بلد نبود این کارها را انجام دهد.همین موضوع باعث شد تا ناراحت شوند و دو هفته بعد حکم اخراجش را صادر کنند.

منیعی‌: شاگردی حجازی برایم افتخار بود؛ استقلال فقط به قهرمانی فکر کند

همواره رابطه خوبی با وی داشتی.

خب او مرا به استقلال آورده بود، من مثل برخی‌ها نبودم وقتی وی فوت می‌کند تازه طرفدار حجازی شده و بخواهم خودم را معروف کنم. همه می‌دانند وی به لحاظ فنی و اخلاقی مرا قبول داشت، تا آخرین روی که نفس می‌کشید با وی در ارتباط بودم، هیچ وقت فراموش نمی‌کنم هفته سوم لیگ برتر بود، استقلال با مس کرمان بازی داشت. من خیلی خوب کار کردم، پاس گل دادم، ضربه کاشته از ۳۰ متری زدم که گل شد اما داور به اشتباه نگرفت اما یک پنالتی خراب کردم، بعد بازی به ناصرخان حجازی زنگ زدم و گفتم از شما بابت این اتفاق عذرخواهی می‌کنم، شاید اگر آن پنالتی گل می‌شد بازی را می‌بردیم.

او چه جوابی به تو داد.

گفت فدای سرت پسرم، در فوتبال از این اتفاقات طبیعی است و پیش می‌آید. من عاشق رفتار او بودم و همیشه می‌کوشم منش و اخلاقش را سرلوحه زندگی‌ام قرار دهم.

از استقلال در این فصل بگو، این تیم می‌تواند به موفقیت برسد.

استقلال ابزار موفقیت را در اختیار دارد، استقلال کادر فنی، بازیکنان توانمندی دارد، مدیریت خوبی در راس تیم است، هواداران عاشق و دلسوزی دارد که عاشق تیم محبوبشان هستند، تا اینجای لیگ برتر استقلال با ۱۰ امتیاز صدر جدول را به نام خود زده است و می‌تواند این روند را ادامه دهد.

منیعی‌: شاگردی حجازی برایم افتخار بود؛ استقلال فقط به قهرمانی فکر کند

خیلی‌ها اعتقاد دارند استقلال خوب بازی نمی‌کند.

اصلا این موضوع را قبول ندارم، استقلال در سه هفته ابتدایی لیگ برتر به سه پیروزی پیاپی رسید، در شیراز و در آن شرایط زمین نامناسب به تساوی رسید، استقلال مسیر خود را پیدا کرده و به دور از حاشیه به دنبال رسیدن به موفقیت‌های بزرگ است. این تیم می‌کوشد در این فصل به سال‌های قهرمان نشدن در لیگ برتر پایان داده و پیام‌آور شادی برای هواداران خود باشد. همواره در هفته‌های اول تیم‌ها ثبات تاکتیکی ندارند و از هفته چهارم و پنجم به بعد شرایط تیم‌ها پایدار می‌شود.

هواداران فقط قهرمانی می‌خواهند؟

استقلال در این فصل نباید به چیزی جز قهرمانی فکر کند چرا که هواداران از این تیم در لیگ آینده فقط جام می‌خواهند.هواداران نباید روی تیم فشار بیاورند و اضطراب ایجاد کنند و تحت هر شرایطی حامی استقلال باشند.

نظرت درباره شهرآورد سیزدهم آذر چیست؟

به طور حتم استقلال و پرسپولیس در هفته هشتم به اوج آمادگی تاکتیکی و فنی رسیده‌اند و شهرآورد پایتخت می‌تواند جذابیت‌های فراوانی داشته باشد. امیدوارم در این بازی استقلال به پیروزی رسیده و یک دربی دیگر را با بُرد پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط