۰۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۳/۳۰

استخدام ۴۰ هزار نفر پرستار در سال ۱۴۰۰ + جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سید جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، درباره آخرین وضعیت استخدام پرستاران و وعده دولت برای جذب آنان در سیستم بهداشت و درمان کشور اظهار د...

استخدام پرستار 1400

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سید جلیل میرمحمدی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت نیوز، درباره آخرین وضعیت استخدام پرستاران و وعده دولت برای جذب آنان در سیستم بهداشت و درمان کشور اظهار داشت: استخدام حدود ۵۰ هزار نفری در کادر بهداشت و درمان (اعم از نیروهای بهداشتی، پرستاری، پزشک و نیروهای دانشگاه‌های علوم پزشکی) داشته‌ایم.

وی افزود: این استخدام‌ها نتوانست کمبود نیروهای مورد نیاز اعم از پرستار و بهیار را تحت پوشش قرار دهد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت:‌ در جامعه پرستاری با دو موضوع مواجه هستیم که موضوع اول پرستارانی است که در شرایط کرونا قول استخدام به آنها داده بودیم و عملاً این قشر زحمتکش در موج اول، دوم و سوم کرونا بار سنگینی را به دوش کشیدند و به همین دلیل فراخوان لازم را برای جذب پرستاران را دادیم و حتی قول‌هایی داده شد مبنی براینکه برخی افراد  اگر امکان حضور در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی برای مقابله با کرونا را دارند جذب شوند. همچنین برخی پرستاران در همین راستا طرح خود را زودتر آغاز کردند و حتی برخی افراد در این دوران زودتر فعالیت خود را آغاز کردند و مقرر شد این قشر از پرستاران و بهیاران از سوی دانشگاه‌های علوم پزشکی سریع‌تر تبدیل وضعیت شوند.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: برخی از بیمارستان‌ها نیازمند جذب تعدادی پرستار هستند که تعداد آنها قابل توجه است و بایستی سریع‌تر کارهای جذب این افراد انجام شده و دولت اقدامات لازم را در این راستا انجام دهد. این در حالی است که پرستاران در طول موج‌های اول تا چهارم کرونا دچار فرسودگی‌های زیادی شده و آسیب‌ها و فشارهای فراوانی را دیده‌اند. هرچند که همچنان درگیر شیوع کرونا در کشورمان هستیم اما با اقدامات صورت گرفته از تعداد مرگ و میرها و مبتلایان کاسته شده است.

وی عنوان کرد:‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات پرستاری نیازمند به تعداد قابل توجهی پرستار هستند که وزارت بهداشت و سازمان امور اداری و استخدامی کشور بایستی مجوز قابل توجهی برای جذب پرستاران صادر کند؛ وزارت بهداشت با برگزاری آزمون زمینه جذب تعداد بالایی از پرستاران را فراهم کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در پایان گفت: امیدواریم که مجوز استخدام بین ۳۰ تا ۴۰ هزار پرستار در سال جاری از سوی دولت صادر شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط