۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۱

استاندار تهران: ایجاد سرمایه اجتماعی جز با اصلاح باطن مسوولان میسر نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محسن منصوری روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه سرپرست جدید فرمانداری قرچک که در سالن اجتماعات کتابخانه ولایت این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز تلاش داریم تا در انتخاب مدیران، از افرادی که حدا...

استاندار تهران: ایجاد سرمایه اجتماعی جز با اصلاح باطن مسوولان میسر نمی‌شود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محسن منصوری روز یکشنبه در آئین تکریم و معارفه سرپرست جدید فرمانداری قرچک که در سالن اجتماعات کتابخانه ولایت این شهرستان برگزار شد اظهار داشت: امروز تلاش داریم تا در انتخاب مدیران، از افرادی که حداقل یک دهه از خدمت آنان باقی مانده استفاده کنیم تا کادرسازی مناسبی برای نظام انجام شود.
وی افزود: تغییر و تحول مسوولان شهرستان‌ها با هدف حرکت جدید، جوانانه و رو به جلو صورت می‌گیرد تا مهمترین مأموریت فرمانداران در نظام مقدس جمهوری اسلامی که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نقطه وصل نظام با مردم یاد کرده‌اند، محقق شود.
استاندار تهران از مردم به عنوان مهمترین سرمایه اجتماعی نظام یاد کرد و افزود: ایجاد سرمایه اجتماعی و تعلق خاطر مضاعف مردم به نظام  جز با اصلاح باطن مسوولان و کار مومنانه و شبانه روزی شکل نمی گیرد.
منصوری یادآور شد: امروز کشور به کار شبانه روزی، جهادی و فوق العاده نیاز دارد ، ساختار سنتی ادارات به شیوه‌ای است که نمی‌توان به صورت حرفه‌ای و با یک دستور کارها را انجام داد بنابراین رفع مشکلات جز با تلاش شبانه روزی میسر نمی‌شود.
وی افزود: مسوول نباید پیگیری کار مردم را برای خود عار بداند و به صرف این که مسوولیت و اسم و عنوانی دارد، کار مردم رامعطل کند.
استاندار تهران اظهار داشت: امروز شخصا موضوع جابجایی چند تیربرق برای اجرای پل روگذر قاسم آباد ورامین را پیگیری کردم که شاید در نگاه برخی از افراد، در شأن استاندار نباشد، شأن مسوول در رفع مشکل مردم است.
منصوری تأکید کرد: ما به تشکیلات ادارای و سلسله مراتب پایبند و مقید هستیم ولی اگر شخص فرماندار با وزیر و یا معاون رئیس جمهوری ارتباطی پیدا کرد، خود را معطل به کسب اجازه از استانداری نکند چرا که این تعلقات مرسوم و سلسله مراتب‎‌ها نابود کننده کشور است.
وی گفت: مسوول باید خود را شریک غم و شادی مردم بداند و گاه برای اداره کار و پیشبرد اهداف به پول و اعتبار نیاز نیست. با نگاه به قیام خونین ۱۵ خرداد مردم دشت ورامین به خوبی می‌توان دریافت که با اتکا به مردم و بدون هیچ گونه امکانات، صرفاً با اراده و توجه به فرمایش ولی خدا، می‌توان زمینه شکل گیری حرکتی را فراهم کرد که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد.
منصوری تصریح کرد: همین که مردم از فرماندار و بخشدار و عملکرد او رضایت داشته و حسن خوبی نسبت به وی داشته باشند، بخشی مهمی از موفقیت نصیب آن فرد می‌شود.
وی اظهار داشت: هر چند که نباید خطوط و مرزبندی‌ها با یکدیگر درهم شود ولی با وحدت، همدلی و مشورت می‌توان کارها را به درستی پیش برد.
استاندار تهران با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در منطقه گفت: اگر برای همین قطار حومه‌ای تهران به دشت ورامین که ۱۰ سال اجرای آن به درازا کشیده شده خود شهرداری‌ها وارد عمل شده و با تأسیس کنسرسیومی، اجرای آن را بر عهده می‌گرفتند، تا کنون ده‌ها بار این طرح مهم افتتاح شده بود.
منصوری افزود: منطقه جنوب‌شرق تهران بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر را در خود جای داده که مصالح آن‌ها با یکدیگر گره خورده و با توجه به این مهم و با تشکیل ائتلافی منسجم، می‌توان کارهای عمرانی مهمی را اجرا کرد.
وی از مسوولان ادارات، نخبگان، افراد انقلابی و فعالان فرهنگی خواست تا فرماندار جدید را یاری رسانند تا کارهای به زمین مانده،  هرچه سریع‌تر انجام شود.
استاندار تهران گفت: خدمت رسانی به مردم، ارتباطی به دولت‌ها ندارد و با وجود مشکلات، اقدامات بسیاری زیادی در کشور انجام شده که با هم‌افزایی می‌توان خدمات بیشتری به مردم ارائه کرد.
وی افزود: سرپرست جدید فرمانداری قرچک، از خانواده وزارت کشور است و به وظایف و مأموریت‌های سازمانی اشراف دارد؛ ضمن این که قبول مسوولیت‌های مختلف در عین جوانی، به وی تجربه کافی برای اداره امور شهرستان را بخشیده است.
منصوری، نگاه تشکیلاتی، ایستادن بر اصول، تواضع و فروتنی و ارتباط مؤثر با روحانیت را از دیگر ویژگی‌های سرپرست جدید فرمانداری قرچک اعلام و تاکید کرد: فرمانداران استان تهران باید در محل خدمت خود سکونت کنند چرا که وقت و زمان آن‌ها به مردم اختصاص دارد و بابت آن حقوق دریافت کرده و شأن و اعتبار در جامعه پیدا کرده‌اند.
در این مراسم ، علیرضا فاتحی‌نژاد به عنوان سرپرست جدید فرمانداری قرچک معرفی شد.
قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار