۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۹

استانداردسازی امتحانات و سهم آزمون کنکور در دستور کار قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،منصور کبگانیان درباره آخرین وضعیت ساماندهی کنکور و وظایف دستگاه‌های مربوطه گفت: ما تک تک مصوبات را نظارت، راهبری و حمایت می‌کنیم؛ ۳ دستگاه بزرگ کشور یعنی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و...

استانداردسازی امتحانات و سهم آزمون کنکور در دستور کار قرار گرفت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،منصور کبگانیان درباره آخرین وضعیت ساماندهی کنکور و وظایف دستگاه‌های مربوطه گفت: ما تک تک مصوبات را نظارت، راهبری و حمایت می‌کنیم؛ ۳ دستگاه بزرگ کشور یعنی وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، وزارت بهداشت و وزارت علوم تکالیف جدی در خصوص اجرایی کردن مصوبه ساماندهی کنکور دارند.

وی افزود: خوشبختانه اولین جلسه بعد از این مصوبه در ستاد نقشه جامع علمی کشور معطوف به وظایف دستگاه‌ها برگزار شد و تک تک گام‌هایی را که باید این ۳ وزارتخانه بردارند، مورد بررسی قرار گرفت.

دبیر ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور افزود: از آنجایی که امتحانات نهایی در کنکور ۱۴۰۲ تاثیر قطعی و در سال ۱۴۰۱، ۴۰ درصد تاثیر مثبت دارد، وزارت آموزش و پرورش کار جدی و مهمی در پیش دارد و باید نسبت به ارتقا و استانداردسازی امتحانات دروس عمومی و اختصاصی سال آخر دوره دوم متوسطه اقدام کند. مسئولان آموزش و پرورش در این جلسه اعلام کردند کارگروهی در این خصوص و پیگیری امور مربوط به این وزارتخانه تشکیل شده است.

وی افزود: همچنین هر ۳ وزارتخانه در ایام تنظیم بودجه، باید هزینه پیاده سازی این مصوبه را برآورد کرده و تقدیم دولت کنند؛ ما از این سه دستگاه حمایت خواهیم کرد و امیدواریم سازمان برنامه و بودجه همکاری‌های لازم را داشته باشند. به طور مثال تصحیح الکترونیک سوالات تشریحی نیاز به نرم افزار و سخت افزار خاص خود دارد و باید بودجه لازم در لایحه بودجه ۱۴۰۱ پیش بینی شود.

کبگانیان امنیت امتحانات نهایی و تصحیح سوالات امتحانات را از دیگر موضوعات مهم عنوان کرد و گفت: در خصوص وزن ۴۰ درصدی کنکور، نگرانی کمتری داریم ولی سازمان سنجش هم باید کارهایی را انجام دهد. به طور مثال استاندارد سازی آزمون است؛ چرا که نتیجه این آزمون تخصصی و کنکوری که ۴۰ درصد است، دو سال باید معتبر باشد و دیگر مثل قبل نیست که داوطلب موظف باشد، سریعاً وارد دانشگاه شود.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار