۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۱

اسامی برندگان وام ازدواج فرزندان صندوق بازنشستگان کشوری ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اسامی برندگان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری ۱۴۰۰ اعلام شده و طبق اعلام صندوق بازنشستگی امروز به حساب مشمولان واریز می شود. مبلغ این وام ۲۵ میلیون تومان است که متقاضایان آن برای ثبت نام در در...

اسامی برندگان وام ازدواج فرزندان صندوق بازنشستگان کشوری ۱۴۰۰

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اسامی برندگان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری ۱۴۰۰ اعلام شده و طبق اعلام صندوق بازنشستگی امروز به حساب مشمولان واریز می شود. مبلغ این وام ۲۵ میلیون تومان است که متقاضایان آن برای ثبت نام در درگاه خدمات الکترونیک صندوق به نشانی sabasrm.ir ثبت نام کردند. مشمولان این وام آن دسته از فرزندان بازنشستگان هستند که تاریخ عقدنامه آنها از اول خرداد ۹۸ تا اول اسفند ماه ۹۹ باشد. تسهیلات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری  در این نوبت جداکثر ۱۰۰۰ فقره است و به آن دسته از فرزندان یا نوه‌های تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و همسر وظیفه بگیر صندوق بازنشستگی کشوری تعلق می گیرد که خودشان و همسرشان برای اولین بار ازدواج کرده باشند.

 

اسامی برندگان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

واریز وام ازدواج فرزندان صندوق بازنشستگان کشوری ۱۴۰۰

وام ۲۵ میلیون تومانی ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری امروز (اول تیر ماه) به مشمولان این تسهیلات پرداخت می‌شود. علی خدامی، مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری با اعلام این خبر گفت: با هماهنگی و همکاری بانک عامل پرداخت این تسهیلات برای بیش از ۱۴۰۰ نفر از متقاضیانی که شرایط لازم را برای دریافت این نوع تسهیلات داشتند، امروز سه‌شنبه اول تیر ماه ۱۴۰۰ به حساب بازنشستگان مشمول واریز خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ این تسهیلات ۱۰درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه است، افزود: در این دوره نیز تعداد زیادی از افراد بازنشسته تحت پوشش تقاضای خود را در سامانه مربوطه ثبت کرده بودند که پس از بررسی‌های لازم، بیش از ۱۳۵۰ نفر مشمول شدند.

 

وام فرزندان بازنشستگان

 

جزئیات وام ازدواج فرزندان بازنشستگان

محمود مرتضایی‌فرد امروز (پنج‌شنبه) با اعلام این خبر گفت: ثبت نام ششمین دوره وام ازدواج فرزندان بازنشستگان و وظیفه بگیران همسر به تعداد ۱۴۰۰ فقره و به مبلغ ۲۵ میلیون تومان از فردا (جمعه ۱۰اردیبهشت ماه) به مدت دو هفته به صورت اینترنتی اجرا می شود.وی با بیان اینکه متقاضیان دریافت این تسهیلات از ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت می توانند از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی به نشانی sabasrm.ir درخواست خود را ثبت کنند، گفت: پیش بینی می شود با هماهنگی و همکاری بانک عامل پرداخت این تسهیلات برای یک هزار و ۴۰۰ نفر از واجدین شرایط حداکثر تاپایان خردادماه سالجاری یا اوایل تیرماه انجام شود.

مرتضایی فرد با بیان اینکه «نرخ تسهیلات ۱۰درصد و دوره بازپرداخت آن ۶۰ ماهه خواهد بود» درباره شرایط دریافت این تسهیلات اظهار داشت: حداقل حقوق خالص دریافتی فروردین ماه سالجاری مشمولین باید یک میلیون تومان بوده و تاریخ عقدنامه فرزند نیز در بازه زمانی اول خرداد ۱۳۹۸ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۰ باشد.وی با بیان سایر شرایط این وام گفت: ارائه تسهیلات صرفاً به ازدواج اولیه (زوجین) فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشستگان، موظفین و فرزند همسر وظیفه بگیر تعلق می گیرد، ضمن اینکه در صورت مشمولیت پدر و مادر در صندوق، صرفاً یک فقره تسهیلات به فرزندان پرداخت خواهد شد.مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد: بازنشستگان و وظیفه بگیرانی که در دوره‌­های قبلی نسبت به اخذ این تسهیلات اقدام کرده اند و موفق به دریافت تسهیلات شده اند، امکان ثبت نام و بهره‌مندی از تسهیلات جاری را برای سایر فرزندان خود نخواهند داشت. همچنین متقاضیانی که در دوره قبل ثبت نام کردند و مشمول این تسهیلات نشدند درصورت تمایل باید دوباره ثبت نام کنند.مرتضایی فرد با اشاره به اینکه تسهیلات مورد نظر مشمول بیمه عمر مانده بدهکار بوده و هزینه آن برعهده متقاضی است، تصریح کرد: پس از پایان زمان ثبت نام اینترنتی، متقاضیان براساس میزان حداقل حقوق خالص دریافتی و تعداد تسهیلات استفاده شده از صندوق اولویت‌بندی شده و پس از راستی آزمایی مدارک درخواستی توسط مدیریت های استانی، واجدین شرایط براساس سقف اعتبار و تعداد، اعلام خواهند شد.

وی یادآور شد: از سال ۹۸ که این تسهیلات اجرایی شده تا کنون، به حدود ۵هزار و ۵۰۰ نفر از واجدین شرایط طی ۵ دوره تسهیلات ۲۰ و ۲۵ میلیون تومانی پرداخت شده و در این دوره نیز به هزار و ۴۰۰نفر دیگر از مشمولان، وام ۲۵ میلیون تومانی پرداخت می شود.مرتضایی فرد با اشاره به آمار ثبت نام متقاضیان وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری گفت: در دوره اول برای ۱۰۰۰ فقره وام، حدود ۴۳ هزار نفر ثبت نام کردند، در دوره دوم برای ۱۵۰۰ فقره وام حدود ۱۰ هزار نفر ثبت نام کردند، در دوره سوم برای ۱۰۰۰ فقره وام، ۲۸ هزار و ۹۵۵ نفر ثبت نام، برای دوره چهارم با ۱۰۰۰ فقره وام، ۲۷ هزار و ۳۳۸ نفر ثبت نام کردند و در دوره پنجم نیز برای ۱۰۰۰ فقره وام، ۳۳ هزار و ۶۸۳ نفر ثبت نام کردند.او با بیان اینکه “پس از پرداخت وجه به مشمولان تسهیلات در هر دوره، درخواست سایر متقاضیان حذف شده و برای دور بعدی، متقاضیان قبلی در صورت علاقه‌مندی باید مجدد ثبت‌نام می‌کردند” اظهارداشت: فرآیند بررسی‌های معمول برای تمامی ثبت‌نام کنندگان انجام می‌شود و ثبت‌نام در هر دوره، هیچ‌گونه حقی برای استفاده از تسهیلات مذکور برای متقاضیان ایجاد نمی‌کند.

 

 

وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

 

شرایط عمومی برای ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری

  • کسانی مشمول دریافت وام ازدواج خواهند بود که حداقل ۱۰ میلیون ریال خالص دریافتی بهمن ماه آنها باشد.
  • عقدنامه‌هایی برای دریافت وام پذیرفته می‌شوند که تاریخ ثبت آنها بین بازه زمانی اول خرداد ۹۸ تا اول اردیبهشت ۱۴۰۰ باشد.
  • تسهیلات وام ازدواج فقط به اولین ازدواج فرزند یا نوه تحت تکفل بازنشسته (یا وظیفه‌بگیر یا فرزند همسر وظیفه‌بگیر) تعلق خواهد گرفت؛ مشروط بر آن که ازدواج اول زوجین نیز باشد.
  • برای هر شماره دفتر کل تنها یک وام اختصاص خواهد یافت. در صورتی که درخواست وام ازدواج برای یک شخص از سوی دو بازنشسته طرح شود (مثلاً پدر و مادری که هر دو بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری باشند و هر دو درخواست وام برای ازدواج فرزندشان را مطرح کنند)، فقط یک وام ازدواج به آنها اختصاص می‌یابد.
  • اگر بازنشسته یا وظیفه‌بگیری در دوره‌های پیش موفق به دریافت وام ازدواج برای یکی از فرزندانش شده باشد، در این دوره امکان دریافت وام نخواهد داشت.
  • وام ازدواج مشمول بیمه عمر مانده بدهکار خواهد بود و هزینه آن بر عهده متقاضی است.
  • متقاضیانی که در دوره‌های قبل ثبت نام کرده بودند ولی وام به آنها اختصاص نیافته بود، برای استفاده از امکانات این دوره باید مجددا ثبت نام کنند.
  • پس از ثبت نام متقاضیان برای دریافت وام ازدواج، صندوق بازنشستگی درخواست‌ها را بنا بر اولویت (همچون میزان حقوق بازنشسته و تعداد تسهیلاتی که قبلا دریافت کرده است) طبقه‌بندی کرده و به راستی آزمایی مدارک می‌پردازد، پس از آن نام واجدین شرایط در سامانه صندوق بازنشستگی کشوری اعلام خواهد شد.

 

نحوه ثبت نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان کشور + تصویر

 

  • در مرحله نخست باید باید وارد سایت صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی https://www.sabasrm.ir شوید.

 

اسامی برندگان وام ازدواج فرزندان صندوق بازنشستگان کشوری 1400

 

  • پس از ورود  باید کادر های مربوطه را پر کنید. شماره دفتر کل، کد ملی و شماره حساب در محل مورد نظر وارد کنید.

 

مطالب مرتبط