۱۳:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳

اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو دنا پلاس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو دناپلاس، امروز ۲۳ تیر ماه مشخص خواهد شد. ایران خودرو در چهارمین مرحله پیش فروش، پنج محصول خودر را عرضه کرد. دنا پلاس یکی از این خودرو ها می باشد. زمان تحویل این ...

اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو دنا پلاس

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو دناپلاس، امروز ۲۳ تیر ماه مشخص خواهد شد. ایران خودرو در چهارمین مرحله پیش فروش، پنج محصول خودر را عرضه کرد. دنا پلاس یکی از این خودرو ها می باشد. زمان تحویل این خودرو به منتخبین نهایی از خرداد تا مردادماه سال آینده اعلام شده است. ثبت نام یران خودرو از روز یکشنبه تا روز سه شنبه ادامه داشت. نتایج قرعه کشی ایران خودرو متعاقبا پس از پایان مراسم قرعه کشی اعلام خواهد شد.

اعلام اسامی برندگان قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو تیر ۱۴۰۰

 

اعلام اسامی برندگان قرعه کشی ایران خودرو د پلاس دستی حداکثر سه روز پس از مراسم پایان مهلت ثبت نام از طریق سایت فروش اینترنتی به آدرس esale.ikco.ir و ارسال پیامک آغاز می‌شود. متقاضیان خودرو دنا پلاس دستی می‌توانند با مراجعه به سایت ایران خودرو از وضعیت ثبت نام خود (انتخاب یا عدم انتخاب در قرعه کشی) مطلع گردند.

نتایج قرعه کشی ایران خودرو دنا پلاس دستی با کد ملی

زمان قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو دنا پلاس دستی مرحله دوم تیر ۱۴۰۰

زمان قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو مرحله دوم تیر ۱۴۰۰ پس از پایان مهلت ثبت نام ایران خودرو (۲۰ الی ۲۲ تیر ماه) در روز چهارشنبه هفته جاری با حضور نمایندگان نهاد‌های نظارتی خواهد بود.

مهلت واریز وجه توسط برندگان قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو دنا پلاس 

مهلت واریز وجه توسط برندگان قرعه کشی پیش فروش ایران خودرو پس از اعلام اسامی برندگان قرعه کشی پنج روز می‌باشد. متقاضیان باید در فرصت تعیین شده وجه علی الحساب خودرو مطابق جدول را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو واریز نمایند در غیر این صورت ثبت نامشان لغو می‌شود.

مهلت ثبت نام پیش فروش ایران خودرو  دنا پلاس مرحله دوم تیر ۱۴۰۰

مهلت ثبت نام پیش فروش ایران خودرو مرحله دوم تیر ۱۴۰۰ از روز یکشنبه ۲۰ تیر ماه لغایت ۲۲ تیر ماه می‌باشد. متقاضیان باید با داشتن کد کاربری و کلمه عبور برای ثبت نام اقدام کنند و در غیر این صورت امکان ثبت نام وجود ندارد.

قیمت خودرو‌ دنا پلاس پیش فروش ایران خودرو مرحله دوم تیر ۱۴۰۰

قیمت خودرو‌های پیش فروش ایران خودرو مرحله دوم ویژه تیر ماه مطابق با قیمت زمان تحویل خودرو خواهد بود. پس از مراسم قرعه کشی و اعلام اسامی برندگان قرعه کشی فرد منتخب براساس جدول تعیین شده باید مبلغ علی الحساب پیش پرداخت را از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو واریز نماید. مابقی هرینه نیز در زمان تحویل خودرو دریافت خواهد شد قبل از اعلام اسامی برندگان قرعه کشی در زمان ثبت نام هیچ وجهی واریز نخواهد شد. مشخص نبودن قیمت قطعی خودرو در زمان ثبت نام انتقاد‌هایی نیز به دنبال داشته است. منتقدان معتقد هستند این نحوه اعلام قیمت در نهایت به ضرر خریدار است، چون خودروساز‌ها می‌توانند سال آینده خودرو را با قیمت بالایی به بفروش برسانند و فرد خریدار ناچار به پرداخت مبلغ موردن نظر خودرو ساز است.

دنا پلاس توربو شارژ دستی ۱۴۲.۶۹۹.۰۰۰ از خرداد ۱۴۰۱ تا مرداد ۱۴۰۱

شرایط ثبت نام  دنا پلاس در پیش فروش ایران خودرو مرحله دوم تیر ۱۴۰۰

طبق روال، شرایط ثبت نام و محدودیت‌های فروش همچون اختصاص یک دستگاه خودرو به هر کد ملی، حداقل فاصله ۴۸ ماه از خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) از شرکت‌های ایران خودرو و سایپا، ثبت نام همزمان در دو شرکت مذکور، عدم پلاک فعال انتظامی برای فرد متقاضی، ارائه گواهی نامه معتبر، تعلق شماره حساب و شماره تماس اعلامی به شخص متقاضی و … اعمال خواهند شد. در هیچ کدام از مراحل ثبت نام نیز نیازی به ارائه چک نمی‌باشد.

هم چنین امکان صلح و نقل انتقال خودرو حتی به صورت وکالتی مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد، ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر خواهد بود. کد نمایندگی که در مرحله دوم و در زمان واریز وجه دوم توسط متقاضی انتخاب می‌شود، می‌بایست با آدرس و کد پستی متقاضی در یک استان باشد و گارانتی خودرو نیز پس از پنج ماه از زمان تحویل خودرو در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می‌شود. ضمن اینکه در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل ۱۰۰۰ کیلومتری خودرو نیز الزامی است.

براین اساس همانطور که از مرحله قبلی نیز اجرا شد، دیگر سند خودرو‌ها به مدت یکسال در رهن ایران خودرو نخواهد ماند.

موعد تحویل خودرو‌های چهارمین پیش فروش ایران خودرو تیر ۱۴۰۰

ایران خودرو موعد تحویل خودرو‌های طرح پیش فروش ویژه تیر ۱۴۰۰ را خرداد تا مرداد ماه سال آینده ۱۴۰۱ اعلام کرده است. این زمان در حالی اعلام می‌شود که برندگان طرح‌های قرعه کشی قبلی هنوز ماشین خودرو را تحویل نگرفته اند. آن‌ها معتقدند که شرکت‌های خودرو ساز با این طرح‌ها به دنبال جبران زیان‌ها خود هستند.

مراحل ثبت نام تا واریز وجه ایران خودرو:

در مرحله اول متقاضی باید با وارد کردن کد کاربری و کلمه عبور به صفحه ثبت نام خود وارد شود و خودرو مورد نظر را انتخاب کند. در مرحله دوم و پایان ثبت نام کد پیگیری به فرد متقاضی داده خواهد شد. مرحله سوم مراسم قرعه کشی با حضور مراجع نظارتی می‌باشد و مرحله چهارم اعلام اسامی برندگان قرعه کشی، حداکثر ۳ روز پس از پایان ثبت نام از طریق سایت فروش اینترنتی و ارسال پیامک می‌باشد که مشتری با مراجعه به سایت ایران خودرو از وضعیت ثبت نام خود (انتخاب یا عدم انتخاب در قرعه کشی) مطلع می‌گردد. مرحله پنجم واریز وجه خودرو است. چنانچه قبلا هم ذکر شد متقاضی برای واریز وجه علی الحساب ۵ روز مهلت دارد که از طریق سایت فروش اینترنتی محصولات ایران خودرو اقدام کند و در صورت عدم واریز کامل پیش پرداخت ثبت نام متقاضی کان لم یکن تلقی می‌شود.
چنانچه مغایرتی در شرایط احراز متقاضی (شرایط عمومی و اختصاصی) در هر مرحله تا قبل از تحویل خودرو دیده شود ثبت نام متقاضی کان لم یکن می‌شود و وجه مشتری حداکثر ظرف مدت ۲۰ روز به شماره شبای معرفی شده مسترد می‌شود و هیچ گونه مسئولیتی از بابت تحویل خودرو متوجه خودرو ساز نمی‌باشد.

معرفی دنا پلاس توربوشارژ دستی

خستین فیس‌لیفت دنا را ایران خودرو با نام «دنا پلاس» در پاییز ۱۳۹۵ معرفی کرد و تولید آن از زمستان همان سال ولی با مدل ۱۳۹۶ آغاز شد. تغییرات ظاهری دنا پلاس عمدتاً در چراغ‌های جلو و عقب متفاوت، جلوپنجره اسپرت با ابعاد بزرگ‌تر و خطوط جانبی تازه روی درها خلاصه می‌شود. ایران‌خودرو در ابتدا امکانات رفاهی مشتری پسندی مانند سانروف، مانیتور بزرگ‌تر، دوربین عقب، ایربگ جانبی، کروز کنترل، دی‌لایت‌های جدید و چراغ خوش‌آمدگویی روی دنا پلاس قرار داده بود.

 

طراحی ظاهری دنا پلاس توربوشارژ

دنا پلاس توربو همچون دنا و دنا پلاس، یک سدان خانوادگی محسوب می‌شود که در سگمنت Large Family Car) D) جای می‌گیرد.

در یک نگاه کلی این خودرو از نظر ظاهری تفاوت‌های بسیار کمی با دنا پلاس داشته در نمای جلویی دنا پلاس توربو، شاهد همان طراحی تهاجمی هستیم که پیش‌تر در دنا پلاس نیز به کار گرفته‌شده بود، تنها تفاوتی که در این بخش به چشم می‌خورد، اضافه شدن یک نوار دی لایت به چراغ‌های جلویی خودرو و وجود یک نوار پلاستیکی باریک در فضای بین کاپوت و جلوپنجره است که وجود این تغییرات در کنار جلوپنجره بزرگ مشکی‌رنگ، سپر حجیم و طرح مدرن چراغ‌های جلو باعث شده این خودرو زیباتر و مجهزتر از قبل به نظر برسد. نمای جانبی دنا پلاس توربو یکی از بخش‌های جذاب این خودرو به شمار می‌رود که نسبت به مدل‌های پایه (سمند و دنا) تغییرات فراوانی را تجربه کرده است.

دنا پلاس توربو از رینگ‌های ۱۶ اینچی ۵ پیچ بهره می‌برد که علاوه بر زیبایی هرچه بیشتر نمای جانبی دنا پلاس توربو، تأثیر بسزایی بر افزایش پایداری خودرو دارد.

ابعاد دنا پلاس توربوشارژ

 

۴۵۵۹ میلیمتر

عرض۱۹۴۴ میلیمتر
ارتفاع۱۴۶۰ میلیمتر
فاصله بین محور جلو و عقب۲۶۷۱ میلیمتر
وزن خالص۱۲۵۸ کیلوگرم (دنده‌ای) / ۱۲۶۲ کیلوگرم (توربوشارژ)

۱۴۰۰ کیلوگرم (توربوشارژ اتوماتیک)

حجم مخزن سوخت۶۰ لیتر
قطر رینگ۱۵ اینچ (دنده‌ای) / ۱۶ اینچ (توربوشارژ – اتوماتیک)
چرخ جلو و عقبR۱۵ ۱۹۵/۶۰ (دنده‌ای)

R۱۶ ۲۰۵/۵۰ (توربوشارژ – اتوماتیک)

حجم صندوق عقب۵۰۰ لیتر
تعداد سرنشین۵ نفره

 

دنا پلاس توربو از امکانات بسیار مناسبی بهره می‌برد که سانروف، کروز کنترل، طرح جدید دسته‌دنده، دی لایت، سیستم روشنایی موقت در محیط‌های تاریک، تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل، نمایشگر دمای محیط، آنتن سقفی (Shark fin)، سیستم عیب‌یابی هوشمند (مالتی پلکس)، مانیتور ۷ اینچ لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل، بلندگوهای جلو و عقب تنها بخشی از آن‌ها محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی دنا پلاس توربوشارژ دستی
پیشرانه EF۷، به سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها (VVT) مجهز شده که باعث می‌شود دنا پلاس در مقایسه با برخی محصولات مشابه، از مصرف سوخت و آلایندگی کمتری برخوردار باشد. طبق اعلام رسمی سایت ایران‌خودرو، مصرف ترکیبی دنا پلاس در هر ۱۰۰ کیلومتر معادل ۷.۹ لیتر است که این عدد در شهر تهران و با توجه به سبک رانندگی و کیفیت بنزین می‌تواند تا ۹ لیتر در هر صد کیلومتر نیز افزایش یابد.

تجهیزات دنا پلاس توربوشارژ دستی

کروز کنترل، حسگر پارک عقب، دزدگیر فابریک، ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، دی‌لایت، چراغ مه شکن جلو و عقب، چراغ بدرقه، نورپردازی داخلی، فرمان با روکش چرم، نمایشگر لمسی هفت اینچی، سیستم صوتی ۶ اسپیکر، رهیاب، دوربین عقب، بلوتوث، USB، گیرنده تلویزیون (سفارشی)، ۲ یا ۴ ایربگ (بسته به نوع تیپ)، کمربندهای پیش‌کشنده و محدودکننده، تهویه اتومات، صندلی‌های جلو ۸ حالته برقی، سانروف (سفارشی)، آینه‌های جانبی تاشونده برقی و آنتن کوسه‌ای. همچنین برخی شنیده‌های غیر موثق خبر از وجود سامانه کنترل پایداری در DENA PLUS توربو اتوماتیک می‌دهند که می‌تواند بسیار مثمر ثمر و افزایش‌دهنده میزان پایداری و امنیت این محصول باشد.

 

امکانات دنا پلاس توربوشارژ دستی

کد کلاس۷۰۳۰۹
استاندارد آلایندگییورو ۴
ترمز“ترمز ضد قفل ABS و EBD – ترمز جلو دیسکی خنک شونده – ترمز عقب دیسکی”
کیسه هوای ایمنیایربگ ۲ عدد (راننده و سرنشین جلو)
فرمان“هیدرولیک – مجهز به کلیدهای کنترلی سیستم صوتی و بلوتوث موبایل و کروز کنترل”
سیستم تهویه“تنظیم اتوماتیک – کانال تهویه برای سرنشینان عقب”
سیستم صوتی“دارای مانیتور مالتی مدیا تصویری لمسی با رهیاب (GPS) و بلوتوث موبایل – بلندگوهای جلو و عقب – تیوتر”
چراغ‌ها“چراغ جلو دارای لامپ LED و طرح نئون و چراغ روز (Day Light) – چراغ جلو و عقب جدید – چراغ مه شکن جلو و عقب – چراغ نقشه خوان – چراغ خطر سوم – چراغ داخل داشبورد – چراغ‌های سقفی جلو و عقب – چراغ روشنایی فضای پایین پا در هنگام سوار و پیاده شدن – تنظیم زاویه نور چراغ‌های جلو از داخل”
آینه‌ها“طرح جدید آینه‌های جانبی – آینه‌های جانبی برقی، راهنمادار و تاشونده اتوماتیک – آینه چراغ دار روی آفتابگیر سمت شاگرد”
شیشه‌هاتنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی
تزئیناتتریم تک رنگ (مشکی) – قطعات دکوراتیو طرح چوب – دستگیره‌های درب‌ها به رنگ کروم – نوار کرومی دور شیشه درب‌ها – تودوزی مخمل – کف پوش موکتی
تجهیزات ایمنی“سیستم ضد سرقت (ایموبیلایزر) – سیستم هشدار دهنده مرکزی ورود غیر مجاز – دوربین دید عقب – هشداردهنده موانع عقب – سیستم عیب یابی هوشمند (مالتی پلکس) – قفل مرکزی با ریموت کنترل رادیویی – کمربندهای ایمنی جلو سه نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع “
رینگ و لاستیکآلومینیومی ۱۵
صندلی“جابجایی‏ صندلی‏ راننده و سرنشین جلو بصورت تمام برقی (۸ حرکته) – امکان نصب صندلی کودک در صندلی عقب (Isofix) – پشت سری صندلی‌های جلو با تنظیم ارتفاع و زاویه – دسترسی به صندوق عقب از داخل _ زیر آرنجی جلو و عقب”
سایر تجهیزاتتغییر استایل جانبی خودرو (درب‌ها به همراه شیشه لچکی عقب، دستگیره‌ها، گلگیرها و آینه‌های جانبی)، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین،

مقایسه تیپ‌های دنا

دنا پلاسدنده‌ایتوربوتوربو اتوماتیک
محور محرکدیفرانسیل جلودیفرانسیل جلودیفرانسیل جلو
حجم موتور۱۶۴۶ سی سی۱۶۴۵ سی سی توربوشارژ۱۶۴۵ سی سی توربوشارژ
نوع موتورEF۷EF۷ TCEF۷ TC
حداکثر قدرت۱۱۵ اسب بخار

در ۶۰۰۰ دور در دقیقه

۱۵۰ اسب بخار

در ۵۵۰۰ دور دقیقه

۱۵۰ اسب بخار

در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

حداکثر گشتاور۱۵۷ نیوتن متر

در ۴۵۰۰ دور در دقیقه

۲۱۵ نیوتن متر

در ۲۲۰۰ – ۴۸۰۰ دور در دقیقه

۲۱۵ نیوتن متر

در ۲۲۰۰ – ۴۸۰۰ دور در دقیقه

شتاب۱۳.۵ ثانیه۱۰ ثانیه۱۱ ثانیه
حداکثر سرعت۱۸۹ کیلومتر بر ساعت۲۰۵ کیلومتر بر ساعت۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
تعداد سیلندر۴۴۴
تعداد سوپاپ۱۶۱۶۱۶
انتقال قدرت۵ سرعته دستی۵ سرعته دستی۶ سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی۷.۹۴ لیتر

در صد کیلومتر

۷.۹۴ لیتر

در صد کیلومتر

۸.۱ لیتر

در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگییورو ۴یورو ۴یورو ۴
سیستم فرمانهیدرولیکهیدرولیکبرقی
سیستم تعلیق جلومک فرسونمک فرسونمک فرسون
سیستم تعلیق عقبفنر پیچشیفنر پیچشیفنر پیچشی
نوع بدنهسدان خانوادگیسدان خانوادگیسدان خانوادگی
نوع رینگآلومینیومیآلومینیومیآلومینیومی
نوع شاسییکپارچهیکپارچهیکپارچه
ترمز جلودیسکی خنک‌شوندهدیسکی خنک‌شوندهدیسکی خنک‌شونده
ترمز عقبدیسکیدیسکیدیسکی

بلوک ۶ سرعته کار خودش را خوب انجام می‌دهد. مکانیزم توربو کمی دیر وارد مدار بشود ولی به‌خوبی می‌توان هجوم گشتاور به چرخ‌های جلو را حس کرد. با سابقه تنبلی مفرطی که از پژو ۴۰۵ و پسران (سمند و پارس) داشتیم، این رفتار واقعاً حیرت‌انگیز بود. حداقل در مقایسه با سورن توربو به‌وضوح می‌توان حس کرد که توربوشارژر برای تقویت پیشرانه به در و دیوار نمی‌زند و صدای اضافی ندارد. این را باید مستقیماً مدیون مبدل گشتاور بدانیم. بوست توربو در لایه‌های مختلف هر دور موتور، بیشتر و بیشتر می‌شود و گیربکس هم با افزایش rpm به راحتی دنده‌ها را بالاتر می‌برد.

حالت تیپ‌ترونیک در دنا پلاس توربو اتوماتیک مطابق با ابتدایی‌ترین تعریف ممکن است؛ یعنی تعویض دنده به دلخواه راننده. این اتفاق به نرم‌ترین حالت ممکن می‌افتد و مطمئن باشید که از این ظرافت در تعویض شگفت‌زده می‌شود. اگر نمی‌خواهید صدای پودر شدن چرخ‌دنده‌ها را بشنوید از معکوس‌های بی‌مورد آن هم در سرعت‌های بالا خودداری کنید. یادمان نرود که ایران‌خودرو می‌توانست مثل خیلی‌های دیگر برود سراغ گیربکس‌های فانتزی CVT ولی حداقل دست روی ۶ سرعته گذاشت تا اوضاع کشش و سرعت بهتر شود.

عملکرد ترمزها تا حدودی حرفه‌ای‌تر از قبل نشان می‌دهند. این حجم از گشتاور در صورت نصب ترمزهای معمولی، وبال گردن راننده می‌شود. دست‌کم تا زمانی که لنت‌ها و دیسک‌ها نو هستند، می‌توانید روی ترمزگیری‌های دقیق آن حساب کنید. تا حرف از گشتاور شد، بگذارید بگوییم که گشتاور در دنده‌های بالا تا حدودی از دست می‌رود. اگرچه این یک پدیده طبیعی است که حداکثر گشتاور در دور موتور معینی به دست می‌آید و در ادامه دیگر چیزی به آن اضافه نمی‌شود ولی در پیشرانه‌های توربو، افت دور موتور در دنده پایینی با رشد آن در دنده بالایی جبران می‌شود که اینجا خبری از آن نیست؛ یعنی علیرغم شتاب اولیه قابل‌قبول، شتاب ثانویه در دنده‌های بالاتر پایدار نیست.

وجود سیستم تعلیق قدیمی که با بی‌توجهی با افزایش گشتاور هنوز هم استاندارد است.
امنیت دنا پلاس توربوشارژ
خودروی دنا پلاس توانسته با ارتقای کیفیت در فرآیند تأمین و تولید، به سطح کیفی چهار ستاره ارتقا یابد.

 

 

مزایای دنا پلاس توربوشارژ

اولین نکته مثبتی که در دنا پلاس به چشم می‌خورد، طراحی بدنه این خودرو است. هر چند طرح کلی شبیه به سورن است اما خطوط و حجم‌پردازی‌ها و بدنه کشیده باعث شده تا این محصول ایران خودرو شکل و شمایلی اسپرت‌تر نسبت به دیگر اتومبیل‌های داخلی داشته باشد.

افزایش ایمنی و امکانات دیگر مزیت این خودرو نسبت به هم‌رده‌های داخلی خودش است. دنا پلاس اولین خودروی داخلی است که به ایربگ‌های جانبی مجهز می‌شود تا همراه با ایربگ‌های اصلی، به راننده و سرنشینان حس امنیت بیشتری بدهد. حسگر و دوربین عقب آپشن دیگری است که میزان ایمنی این خودرو را افزایش می‌دهد. همچنین در هنگام تصادفات، سیستم سوخت خودرو به طور اتوماتیک قطع می‌شود تا از بروز آتش‌سوزی جلوگیری کند.

صندلی راننده دنا پلاس را می‌توان به صورت برقی و در هشت جهت تنظیم کرد که برای خودرویی در این سطح، یک امتیاز محسوب می‌شود. سانروف هم دیگر آپشنی است که مهندسان ایران خودرو برای دنا پلاس در نظر گرفته‌اند.
معایب دنا پلاس توربوشارژ

پیشرانه دنا پلاس معمولی از نوع EF۷ است. برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت با دنا پلاس نیاز به ۱۳ ثانیه زمان است و خودرو چندان چابک و چالاکی نیست. دنا پلاس دارای جعبه دنده پنج سرعته دستی است که روی خودروهای قدیمی‌تر خانواده سمند نصب شده بود و چندان سنخیتی با شکل و شمایل اسپرت این خودرو ندارد.

 

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط