۲۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۳

از کریم باقری تا عطایی؛ سیلی به بی‌اخلاقی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از ایرنا،از کریم باقری تا عطایی؛ سیلی به بی‌اخلاقی. یکی از مشکلات جدی که در ورزش قهرمانی کشور و به خصوص در فوتبال دیده می‌شود، بی‌ اخلاقی‌ها و عدم رعایت رفتار حرفه‌ای از جانب بازیکنان است. در...

طلب یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی این پرسپولیس از تیم ملی+ جزئیات / قرارداد 4میلیاردی که به دریافت پاداش بخشیده شد!

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از ایرنا،از کریم باقری تا عطایی؛ سیلی به بی‌اخلاقی. یکی از مشکلات جدی که در ورزش قهرمانی کشور و به خصوص در فوتبال دیده می‌شود، بی‌ اخلاقی‌ها و عدم رعایت رفتار حرفه‌ای از جانب بازیکنان است.

دربی پایتخت نمودی از این بی‌اخلاقی‌هاست و در این میان عملکرد افرادی همچون کریم باقری که با نهیب زدن و حتی برخورد فیزیکی با بازیکنان تیم خودی به مقابله با چنین رفتارهایی پرداخت، قابل تقدیر است.

این روزها لیگ والیبال کشور هم با حواشی زیادی همراه است. در بازی مس رفسنجان با هراز آمل، پس از اینکه داور بازی تصمیمی را به ضرر تیم هراز اتخاذ کرد یکی دو بازیکن این تیم اعتراض شدیدی را به داور بازی انجام دادند.

این اعتراض‌ها واکنش بهروز عطایی را در پی‌داشت و با وجود اینکه این مربی اطمینان داشت که داور مسابقه به اشتباه سوت زده اما مقابل توهین‌های بازیکن هراز به داور کوتاه نیامد و دستش را به سمت این بازیکن پرتاب کرد، البته دست او با صورت بازیکن برخورد نکرد.

اقدام عطایی برای پایان دادن به اعتراض بازیکن تیمش را می‌توان رفتاری شبیه رفتار کریم باقری در زمان‌هایی که بین بازیکنان پرسپولیس و بازیکنان تیم حریف درگیری رخ می‌دهد مقایسه کرد. در همین بازی مس و هراز مشخص نبود اگر اعتراض بازیکنان هراز به داور مسابقه ادامه پیدا می‌کرد، چه اتفاقات تلخ دیگری رخ می‌داد.

هنجارشکنی‌هایی که هم روی سکوها و هم در داخل زمین مسابقه رخ می‌دهد نشان‌دهنده وضعیت بغرنج لیگ برتر والیبال به لحاظ فرهنگی است. کمیته انضباطی فدراسیون والیبال هم عمدتا مقابل این مسائل تصمیمات مصلحت‌اندیشانه‌ای می‌گیرد که نمونه این تصمیمات را در یکی دو هفته اخیر شاهد هستیم.

اینکه مربیان مجبور شوند خودشان به مقابله فیزیکی با بازیکنان پرخاشگر بپردازند را هم نمی‌توان تایید کرد اما این برخورد در این اوضاع نابسامان فرهنگی که بر ورزش کشور حاکم شده می‌تواند نمادی از تلاش برای جلوگیری از تکرار بی‌اخلاقی‌ها در زمین بازی باشد.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار