۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱

از ماجرای سفر و ورزش سردار طلایی در کانادا تا گلایه رهبر انقلاب از افزایش قیمت لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، ما تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان...

از ماجرای سفر و ورزش سردار طلایی در کانادا تا گلایه رهبر انقلاب از افزایش قیمت لوازم خانگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، درست در لحظاتی که در کوران مشغله روزانه گرفتار و یا در حال استراحت بودید، خبر‌های مهمی بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و سایت‌های خبری قرار گرفته است، ما تلاش می‌کند هر بامداد مهم‌ترین اخبار ایران و جهان در طی ساعات گذشته را به اطلاع مخاطبانش برسانیم. ما هیچگونه دخل و تصرفی در اخبار بامدادی نداریم و صحت و سقم رویداد‌ها و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست.

پیام هشدارآمیز ترامپ به بایدن نسبت به خطر آغاز جنگ جهانی سوم

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی به جو بایدن، خلف خود، وی را به دلیل تمایل برای اعزام نیرو به شرق اروپا مورد حمله قرار داد.

به گزارش دیلی میل، ترامپ در این پیام به اظهارات اخیر جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ایالات متحده مبنی بر اعزام نیرو به شرق اروپا جهت دفاع از اوکراین در صورت حمله احتمالی روسیه تاخت.

از ماجرای سفر و ورزش سردار طلایی در کانادا تا گلایه رهبر انقلاب از افزایش قیمت لوازم خانگی

وی گفت که بایدن بهتر است به جای اعزام این نیرو‌ها به شرق اروپا، آن‌ها را برای کنترل مرز‌های آمریکا اعزام کند.

ترامپ، بایدن را متهم کرد که به میلیون‌ها نفر اجازه ورود به کشورش را داده در حالی که نگران امنیت یک کشور خارجی است.

ترامپ گفت: در حال حاضر مهمترین مرز برای ما مرز اوکراین نیست، مرز ایالات متحده است. بایدن باید قبل از اینکه نیرو‌هایی را برای دفاع از مرز‌های اروپا بفرستد، برای دفاع از مرز‌های خودمان به تگزاس بفرستد.

بایدن اخیرا در سخنرانی گفت که نیرو‌های آمریکایی را به شرق اروپا اعزام می‌کند.

همچنین آمریکا ۸۵۰۰ سرباز ارتش این کشور را به منظور تقویت متحدانش در اروپا به حالت آماده باش درآورده است.

ترامپ همچنین در پیام خود به بایدن هشدار داد که اقدامات بایدن خطر آغاز جنگ جهانی سوم را به همراه دارد.

رئیس سابق پلیس تهران: چرا باید در فضای رسانه، من بیایم بگویم که به فلان سفر رفتم یا نرفتم؟ / اصلا من صد تا سفر رفتم، باید پاسخگو باشم؟

شب گذشته ویدیو و عکس‌هایی در فضای مجازی از سردار مرتضی طلایی، نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی و رئیس پلیس سابق تهران بزرگ منتشر شد که واکنش‌های بسیار گسترده‌ای در فضای مجازی در این باره صورت گرفت. در این ویدیو مرتضی طلایی در یکی از باشگاه‌های ورزشی کشور کانادا مشغول ورزش کردن است که بیشتر انتقاد‌ها از این بابت است که چطور مسئولانی که شعار «ماندن در وطن» می‌دهند خودشان در کانادا زندگی می‌کنند!

شب گذشته مرتضی طلایی با حضور در پل طبیعت تهران این شایعات را تکذیب کرد و گفت: ما نوکری این مردم و این آب و خاک رو با تمام عالم عوض نمی‌کنیم. آن جا‌هایی که شما فکر می‌کنید ما برای آن سر و دست می‌شکنیم ارزانی شما باشد. ما جوانی و عمرمان را تقدیم مردم و نظام و انقلاب کردیم و به فضل الهی تا وقتی نفس داریم در همین راه و صراط باقی خواهیم ماند.

اما ساعتی بعد سردار مرتضی طلایی درباره ویدیوی منتشر شده ضمن تایید خبر عبدالله عبدی مبنی بر مسافرت به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: مگر مسئله شخصی افراد باید در فضای رسانه‌ای به آن پرداخته شود؟ چرا باید در فضای رسانه من بیایم بگویم که به فلان سفر رفتم یا نرفتم؟ اصلا من صد تا سفر رفتم باید پاسخگو باشم؟ من دارم زندگی خودم را می‌کنم؛ شما باید جواب بدهید که زندگی شخصی افراد به چه کسی مربوط است؟

نایب رئیس سابق شورای شهر در خصوص فردی که ویدیوی حضور او را در کانادا منتشر کرده است، گفت: اصلا این فرد چرا در گزینش صداوسیما رد شده و بعد چه می‌شود که وارد صداوسیما جمهوری اسلامی می‌شود! از نگاه بنده پشت همه این خبرها، یک برنامه‌های به شدت سنگینی چیده شده که متاسفانه هر بار یک نفر را مورد حمله قرار می‌دهند امروز من فردا یک فرد دیگر! /دیده بان ایران

«سوت‌زنی» در مجلس نهایی شد

حسن نوروزی، نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: طرح سوت زنی در کمیسیون قضایی در حال نهایی شدن است و به زودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد آمد. در طرح سوت زنی آمده است افرادی که به عنوان حقیقی یا حقوقی سوت زنی می‌کنند از نظر امنیتی، مادی و معنوی مورد حمایت دولت قرار بگیرند. هر یک از شهروندان و سازمان‌های مردم نهاد می­‌توانند اطلاعات خود درباره اموال نامشروع اشخاص مشمول این بخش را به دادستان کل کشور اعلام کنند. دادستان کل مکلف است طرق قابل دسترسی را برای اعلام گزارش­‌های مردمی ایجاد و اعلام کند. /فارس

چند همسری مجوز قانونی دارد

انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور:چند همسری از نظر قانون در صورتی که رضایت همسر وجود داشته باشد مجوز دارد. تلاش کرده‌ایم تا زندانیان زن غیرعمد و دارای فرزندی که امکان آزادی آن‌ها وجود دارد را آزاد کنیم. لایحه تامین امنیت زنان علیه خشونت در حال حاضر در مجلس در حال بررسی است.

نماینده مجلس: عادل فردوسی‌پور را به شبکه سه برگردانید

نماینده مردم اردبیل در مجلس از دیدار با رئیس صدا و سیما خبر داد و خواستار بازگشت عادل فردوسی‌پور به شبکه سه سیما شد. حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار کرد: امام خمینی (ره) فرمودند من ورزشکار نیستم، اما ورزشکاران را دوست دارم. حرکت اخیر فوتبالیست‌های تیم ملی در رقابت با تیم ملی عراق را تحسین می‌کنم. آن‌ها باعث شعف و شادی در دل مردم و جوانان ورزش دوست شدند. نماینده مردم اردبیل در مجلس از دیدارش با ریاست صدا و سیما خبر داد و گفت: ۱۰ روز گذشته در نشستی با رئیس سازمان صدا و سیما، برگشت دکتر عادل فردوسی پور به برنامه ۹۰ شبکه سه را مطرح کردم و خواستم مکانیسمی برای این کار در نظر بگیرند. ما که برای کاهش فشار اقتصادی و معیشتی مردم کاری انجام نمی‌دهیم، حداقل با بازگشت فردوسی‌پور به این برنامه کاری برای جوانان انجام دهیم. در این دنیا غیر از معصومین همه حاشیه داریم. باید با تعهد و ترمیم این مسائل را برطرف و زمینه بازگشت این گزارشگر خوب به برنامه تلویزیونی را فراهم کنیم.

تعداد بازداشتی‌های شهرداری رباط‌کریم به ۱۸ تن رسید

دادستان شهرستان رباط‌کریم از بازداشت ٣ کارمند دیگر شهرداری شهرستان رباط‌کریم خبر داد و گفت: تعداد بازداشتی‌های شهرداری رباط‌کریم به ۱۸ نفر رسیده است. رحیم علیش‌پور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رباط‌کریم اظهار کرد: در راستای عزم جدی قوه قضائیه در جلوگیری از فساد، دادستانی شهرستان رباط‌کریم با همکاری نیرو‌های اطلاعاتی و ماموران نیروی انتظامی صبح امروز ۳ نفر دیگر از کارمندان شهرداری رباط‌کریم را به اتهام فساد و ارتشاء بازداشت کردند و به این ترتیب تعداد بازداشت‌شدگان شهرداری به ۱۸ تن رسید.

توئیت محسن رضایی در سالگرد شهادت شهید حسن باقری

معاون اقتصادی رییس جمهور در سالگرد شهادت سردار «حسن باقری» با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی وی، تصریح کرد: سلاح اصلی شهید باقری ایمان به خدا، عشق به انقلاب و ایران و هوش فراوان‌اش بود و جسارت انجام ماموریت‌های غیرممکن را داشت. «محسن رضایی» فرمانده پیشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه در توییتر خود با اشاره به خاطره‌ای از معرفی شهید حسن باقری از سوی رهبر معظم انقلاب نوشت: «وقتی حضرت آقا، حسن باقری را به من معرفی کردند، متوجه شدم او توان و جسارت کافی برای بر عهده گرفتن یک مسئولیت بزرگ در واحد اطلاعات و عملیات سپاه و انجام ماموریت‌های غیرممکن را دارد. سلاح اصلی او ایمان به خدا، عشق به انقلاب و ایران و هوش فراوان‌اش بود. «غلامحسین افشردی» معروف به «حسن باقری» از فرماندهان جوان و استراتژیست دفاع مقدس بود که در عملیات‌های فتح‌المبین، رمضان و بیت‌المقدس نقش مؤثر و فعالی داشت. آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ از مهمترین دستاورد‌های عملیاتی و فرماندهی این شهید سرافراز محسوب می‌شود. شهید باقری نهم بهمن ماه ۱۳۶۱ و اندکی پیش از آغاز عملیات والفجر مقدماتی، به‌همراه جمعی از همرزمانش در حال انجام عملیات شناسایی در منطقه فکه مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و در ۲۶ سالگی به درجه رفیع شهادت رسید.

گلایه رهبر انقلاب از افزایش قیمت لوازم خانگی

رهبر انقلاب در بخشی از دیدار با تولیدکنندگان و فعالان صنعتی گفتند: من گلایه می‌کنم از دوستانی که مسئولان کالا‌های خانگی و لوازم خانگی هستند. ما از این‌ها حمایت کردیم، اسم آوردیم، شنیدم بعضی از اقلام دو برابر ارتقای قیمت پیدا کرده؛ چرا؟ نباید این‌جور برخورد بشود با حمایتها. خب اگر این‌جور ما کیفیت را بالا نبریم، چطور انتظار داریم که بازار‌های خارجی را فتح کنیم؟ رهبر انقلاب با تاکید بر لزوم ارتقای کیفیت کالا‌های تولید داخل فرمودند: حمایت‌های عملی و تبلیغاتی از تولید داخلی باید منجر به ارتقای کیفیت محصولات و همچنین ارتقای فناوری شود، اما متأسفانه در برخی صنایع به‌ویژه در صنعت خودرو به موضوع کیفیت توجه نمی‌شود و مردم نیز بحق به آن‌ها اعتراض دارند. ایشان خاطرنشان کردند: اگر با وجود فضای حمایتی از تولید داخل، به جای ارتقای کیفیت، قیمت‌ها افزایش یابد، مساله بدی است، زیرا نتیجه همه حمایت‌های دولتی، بانکی و جلوگیری از رقابت‌های خارجی، عملاً منجر به بالا رفتن قیمت شده است.

جزئیاتی از پرونده محکومیت «صدرالساداتی» در دادگاه

یک مقام آگاه قضایی گفت: خلع لباس آقای مهدی صدر الساداتی دائمی نیست و تعلیقی است. یک مقام آگاه در دستگاه قضایی به جزئیات پرونده محکومیت صدر الساداتی در دادسرای ویژه پرداخت و گفت: متاسفانه آقای صدر الساداتی از رأی دادگاه، خلاف واقع را بیان کرده است، وی بیش از ۱۰پرونده در دادسرای ویژه دارد که اکثریت منجر به صدور کیفرخواست شده است و بعضی‌ها نیز منتج به صدور رأی قطعی شده و برخی از پرونده‌ها نیز هنوز مفتوح است. وی ادامه داد: پرونده‌ای که آقای صدر الساداتی محکوم شده، در واقع ۸ پرونده بوده که اشخاص حقیقی و حقوقی از وی، شکایت کرده اند که در نهایت وی، به خاطر اتهامات متعدده که داشته در بعضی‌ها به جزای نقدی محکوم شده در برخی از پرونده‌ها تبرئه و در بعضی‌ها منجر به خلع لباس دائم روحانیت شده است، البته این خلع لباس دائمی نیست؛ یعنی اگر مجددا مرتکب جرم شود و رعایت نکند این رأی اجرا خواهد شد. این مقام قضایی بیان داشت: آقای صدر الساداتی با زیرکی آمده و مساله تعلیق را مطرح نکرده، در حالی که دو سال تعلیق شده است.

مطهری: خوشبختانه در دولت جدید برخی اموری که در دولت قبلی ممنوع بود مباح شده است

علی مطهری درمورد رویکرد دوگانه به مذاکره با امریکا در دولت قبلی و دولت فعلی می‌گوید، «خوشبختانه در دولت جدید برخی اموری که در دولت قبلی ممنوع بود مباح شده است؛ از آن جمله اصل مذاکره و خصوصاً نوع مستقیم آن. ولی ما خوشحالیم که چنین رویکردی به نفع ملت پیدا شده است. من یک سال پیش گفتم این‌ها وقتی خودشان روی کار بیایند مسئله برجام و اف‌ای‌تی‌اف و مانند این‌ها را حل می‌کنند. اگر دولت دستشان نبود کارشکنی می‌کردند. تناقض در رفتار گروهی که خودشان را انقلابی نامیده‌اند وجود دارد، ولی امروز وقت حساب‌کشی نیست و همه باید دولت را کمک کنیم تا کشور سروسامان بیابد.» او همچنین درمورد سفر اخیر رئیس دولت سیزدهم به روسیه و حواشی آن نیز با تاکید بر اینکه «روسیه رؤسای جمهور ایران را مقام درجه ۲ حساب می‌کند، لذا تشریفات لازم را اجرا نمی‌کند»، می‌گوید: پوتین هم وقتی به ایران آمد مستقیم به ملاقات رهبری رفت و ملاقاتی با رئیس‌جمهور انجام نداد. تا حدی هم طبیعی است. وقتی ما می‌گوییم سیاست خارجی توسط رهبری تعیین می‌شود و رئیس‌جمهور و وزیر خارجه صرفاً مجری هستند، آن‌ها مایلند که سراغ مرجع تصمیم‌گیر بروند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار