۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲

از رشد ۱۷ درصدی بودجه سال جدید تا افتتاح پروژه های عمرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سقائیان‌نژاد امروز در نشستی که با موضوع فعالیت ها، برنامه و بودجه سال جدید در شهرداری قم برگزار شد گفت: اگر برنامه و حرکت دولت جدید در مسائل مختلف درست پیش برود و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم، ق...

از رشد ۱۷ درصدی بودجه سال جدید تا افتتاح پروژه های عمرانی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، سقائیان‌نژاد امروز در نشستی که با موضوع فعالیت ها، برنامه و بودجه سال جدید در شهرداری قم برگزار شد گفت: اگر برنامه و حرکت دولت جدید در مسائل مختلف درست پیش برود و شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم، قطعا شاهد اعتبارات خوبی برای استان خواهیم بود و تلاش ما این است اعتبارات خوبی برای استان جذب شود.

شهردار قم بیان داشت: پیش بینی می کنیم تا۱۰ میلیارد تومان در سال برای قم هزینه شود و این استان این مقدار گنجایش را دارد. است و اگر خودمان می خواستیم همین مقدار را برای استان قم در نظر می گرفتیم ولی سوال اینجا است، با کدام پیشتوانه؟
وی بیان داشت: برای تحول در قم باید کاستی ها از طریق جذب بودجه مناسب برطرف شود و با گشایش اقتصادی بودجه سال جدید نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
سقائیان نژاد گفت: بودجه سال جدید استان قم ۴هزار و ۶۵۰ میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به سال گذشته شاهد رشد ۱۷ درصدی هستیم.
شهردار قم افزود: شاهد رشد ۱۷ درصدی بودجه و سهم ۲۷ درصدی بودجه جاری برای سال آینده هستیم که این سهم بودجه جاری و عمرانی در هیچ‌یک از شهرداری‌های کشور سابقه ندارد.

سقائیان‌نژاد امسال را اولین سال اجرای برنامه قم ۱۴۰۴ شهرداری قم عنوان کرد و بیان داشت: در برنامه اول هدف مان مسائل زیربنایی شهر بود و باید هم این کار به درستی انجام می شد.
شهردار قم سال جدید را دومین سال برنامه قم ۱۴۰۴ عنوان کرد و اهداف این برنامه را بیشتر مربوط به مسائل نرم‌افزاری مانند مسئله اعتمادسازی دانست و عنوان کرد: نظم و ساماندهی شهری از موضوعات مهم در برنامه دوم شهرداری قم است که در این زمینه هم باید به مسائل فرهنگ‌سازی و برخورد با عوامل نامطلوب به‌طور همزمان توجه کرد.
وی مهمترین برنامه سال ۱۴۰۱ را اجرای تقاطع غیر همسطح شهید کیوانفر، اجرای تقاطع فردوسی و آیت‌الله صدوقی، تکمیل پروژه نماز با اعتباری بالغ بر ۶۷ میلیارد تومان، احداث ادامه تونل بلوار جمهوری اسلامی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد تومان، احداث ادامه تونل غدیر، تکمیل زیرساخت‌های محله ۹ پردیسان و احداث فازهای بعدی بوستان هزار هکتاری، احداث رمپ غربی تونل غدیر، احداث مجموعه فرهنگی ورزشی مناطق هشت و سه از جمله این موارد می باشد.
سقائیان نژاد، تکمیل ساختمان جدید شورای اسلامی شهر، تکمیل خط اتوبوس تندرو در بلوار آیت‌الله بروجردی با اعتبار ۲۹ میلیارد تومانی، احداث شهربازی معارفی در بلوار پیامبر اعظم(ص)، احداث ساختمان مرکزی آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) را از دیگر پروژه‌های مهم سال آینده شهرداری قم عنوان کرد.
شهردار قم گفت: هردار قم با بیان اینکه احداث ادامه تونل غدیر از دیگر پروژه‌های مهم بوده که تکمیل‌کننده پروژه قدیمی فاز ۵ عمار یاسر بوده و این پروژه را دو سطح اجرا می‌شود، یادآور شد: این تونل از میدان معلم تا خیابان ممتاز در ماه‌های ابتدایی سال آینده تکمیل خواهد شد؛ در روی سطح هم حدود ۷۴ پلاک دیگر باید آزادسازی شود تا پروژه ۵۰ ساله فاز ۵ عمار یاسر تکمیل شود.
سقائیان نژاد در ادامه با اشاره با اشاره افتتاح پروژه‌های شهرداری در اواخر سال جاری گفت: در این مدت ۱۰۰ پروژه به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال افتتاح شد که آخرین مرحله افتتاح در روزهای پایانی امسال برگزار می شود و در اختیار مردم شریف قم قرار گرفت.
شهردار قم اظهار داشت: آخرین پروژه که به زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود، بوستان زائر است. در همین رابطه فاز سوم پروژه شهید روحانی و پروژه شهیدان برقعی که در آخرین مرحله افتتاح پروژه‌ها در اختیار مردم قرار گرفت از شاخص‌ترین پروژه‌های سال ۱۴۰۰ بود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار