۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶

ارتقای تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رضا فاطمی امین وزیر صمت در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان اظهار کرد: ارتقای تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت است و تلاش می‌کنیم به صورت ویژه با پاکستان ارتبا...

ارتقای تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،رضا فاطمی امین وزیر صمت در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری ایران و پاکستان اظهار کرد: ارتقای تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه از اولویت‌های دولت است و تلاش می‌کنیم به صورت ویژه با پاکستان ارتباط داشته باشیم.

وزیر صمت افزود: در این دو روز جلسات در فضای کارشناسی و صمیمی برگزار شد و به توافقات خوبی دست یافتیم. کارهای عملیاتی برای اجرای توافقات از امروز آغاز می‌شود و دو ماه دیگر گروهی از ایران برای پیگیری توافقات و توافقات جدید به پاکستان خواهد رفت.

وی گفت: ما هدف مشترکی ترسیم کردیم بر این مبنا که تا دو سال آینده سطح مبادلات تجاری بین دو کشور به ۵ میلیارد دلار برسد.

فاطمی امین با بیان اینکه ایران و پاکستان الگوهای فرهنگی مشترکی همچون اقبال لاهوری دارند، اظهار کرد: روابط سیاسی بین دو کشور در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد اما روابط اقتصادی به اندازه روابط سیاسی رشد نکرده و ما تصمیم به رشد این بخش داریم. امیدوارم امروز نقطه عطفی در روابط دو کشور باشد.

 

مطالب مرتبط

آخرین اخبار