۱۵:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴

اختصاص ۳۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری استان قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد شعاعی در نشستی که با موضوع هفته منابع طبیعی در قم برگزار شد بر حفظ منابع طبیعی تأکید و آن را جزء وظایف عمومی و همگانی عنوان و بیان داشت: اما قم به خاطر گسترش عرصه‌های بیابانی از اهمیت ویژه ای...

اختصاص ۳۷۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح های آبخیزداری استان قم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، محمد شعاعی در نشستی که با موضوع هفته منابع طبیعی در قم برگزار شد بر حفظ منابع طبیعی تأکید و آن را جزء وظایف عمومی و همگانی عنوان و بیان داشت: اما قم به خاطر گسترش عرصه‌های بیابانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
مدیرکل منابع طبیعی قم مهمترین برنامه‌های این اداره کل را در هفته منابع طبیعی را آماده سازی و پخش تولیدهای فرهنگی و چند رسانه‌ای، نصب تابلوهای تبلیغاتی در مسیرهای ارتباطی استان،‌ پرداختن به موضوع منابع طبیعی در شبکه‌ استانی نور، سفر مسئولان منابع طبیعی کشور به قم، برگزاری میز خدمت،‌ غرس نهال، پرداختن به موضوع منابع طبیعی در شبکه‌ استانی نور،‌ رژه خودرویی یگان حفظت منابع طبیعی قم، کاشت درخت به یاد شهیدان و بازدید مسئولان استان از سازه‌های آبخیزداری استان عنوان کرد.
وی استان قم را از استانهای در معرض خطر افزایش عرصه‌های بیابانی و ازبین رفتن پوشش‌ گیاهی درمناطق مختلف عنوان کرد و اظهارداشت: این مسئله نیازمند همکاری همه مسئولین، نهادهای مردمی، فرهنگ سازی در موضوع لزوم حفظ و احیای منابع طبیعی قم دارد.
هادی دهقانی، معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی قم نیز آبخیزداری را امر مهم در کنترل سیل و حفاظت از خاک عنوان کرد و بیان داشت: اجرای این طرح در قم برکات زیادی داشته که از جمله کنترل سیلاب و حفاظت از خاک و کنترل رسوب و استفاده بهینه از روان‌آب‌ها است.
وی بیان داشت: در سال یک میلیارد و ۵۷۰میلیون متر مکعب روان آب در سطح استان است که ۳۰الی ۴۰درصد از این روان آب ها در دسترس است. با آبخیزداری باید از این روان آب ها استفاده کنیم که اگر این گونه نباشد روان آب ها تبدیل به سیل و خسارت به بار خواهد آورد.
دهقانی با اشاره به اینکه اولویت در برنامه ها و پروژه های امسال با درخواست های مردمی است، گفت: کنترل سیل پیراشهری توسط مسئولین استان بسیار تاکید می شود که در این خصوص مطالعات مورد نیاز انجام شده است.
معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی قم عنوان کرد: در حال حاضر ۶۲۹میلیون متر مکعب روان آب در استان داریم که بخشی از آن روان آب شهری و بخشی هم برای خارج شهر می باشد.
وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته به اجرای طرح‌های آبخیزداری در قم بیان داش: این اعتبارات تنها از محل صندوق توسعه ملی طی‌ سال‌های ۹۷ تا ۹۹ مبلغ ۳۷۰ میلیارد ریال بوده‌است که تخصیص آن توانست گام مهمی برای کنترل سیلاب‌ها در سطح استان باشد.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار