۰۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۰۱

اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر|بمب افکن های داخلی و خارجی بالای سپاهان/ ۱+۳ ستاره از دست می رود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از زنهار، سپاهان با کسب ۶۵ امتیاز نتوانست عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم را از آن خود کند و شاگردان ژوزه مورایس با چشمانی اشکبار از ورزشگاه شهید باهنر کرمان خارج شدند و تنها دستاوردشان، رسید...

اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر|بمب افکن های داخلی و خارجی بالای سپاهان/ ۱+۳ ستاره از دست می رود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر  و به نقل از زنهار، سپاهان با کسب ۶۵ امتیاز نتوانست عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم را از آن خود کند و شاگردان ژوزه مورایس با چشمانی اشکبار از ورزشگاه شهید باهنر کرمان خارج شدند و تنها دستاوردشان، رسیدن به عنوان بهترین نایب‌قهرمانی سپاهان در تاریخ لیگ برتر بود. طلایی‌پوشان اصفهانی که آخرین‌بار در لیگ چهاردهم فاتح لیگ برتر شدند و در ۸ فصل گذشته دست‌شان از رسیدن به جام قهرمانی کوتاه مانده، حالا حداقل باید یک فصل دیگر برای رسیدن به جام چشم‌انتظار باشند. سپاهانی‌ها برای موفقیت در لیگ بیست‌ودوم سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را انجام داده بودند و با استخدام ژوزه مورایس و جذب ستارگان نامدار در سودای رسیدن به عنوان قهرمانی بودند، اما این مهم حاصل نشد و طلایی‌پوشان اصفهانی بدون کسب جام فصل را به پایان بردند. آن‌ها حتی در جام حذفی هم شانسی برای رسیدن به جام ندارند تا اولین فصل حضور مورایس در فوتبال ایران، بدون جام برای این سرمربی پرتغالی خاتمه یابد.مورایس هنوز دو فصل دیگر با سپاهان قرارداد دارد و به نظر می‌رسد با توجه به حمایت هواداران و نظر مساعد مدیران باشگاه، این سرمربی پرتغالی در فوتبال ایران ماندنی خواهد بود، اما برای فصل آینده، فهرست سپاهان احتمالاً تغییرات جالب‌توجهی خواهد داشت و احتمال جدایی چند ستاره کلیدی طلایی‌پوشان اصفهانی دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

خارجی‌های که در مسیر جدایی هستند

الویس کامسوبا یکی از خرید‌های ژوزه مورایس بود که به کار سپاهان نیامد و جالب آنکه پیش از رسیدن به نقطه پایانی فصل، کامسوبا در جلسه‌ای با مدیران باشگاه سپاهان برای جدایی با آن‌ها به توافق رسید تا یک سهمیه خارجی در فهرست سپاهان خالی شود. مانوئل فرناندز ستاره پرتغالی سپاهان که یکی از نام‌آشناترین فوتبالیست‌هایی است که در لیگ برتر ایران حضور پیدا کرده، به واسطه مصدومیت‌های سریالی چندان فرصت درخشش در ترکیب طلایی‌پوشان اصفهانی را به‌دست نیاورد.فرناندزِ ۳۷ ساله بعد از اتمام لیگ بیست‌ودوم، تصمیم خود را برای جدایی از سپاهان را علنی کرد و در گفت‌وگویی رسمی اعلام کرد که ماجراجویی او در فوتبال ایران به پایان رسیده و برای فصل آینده در جمع شاگردان ژوزه مورایس قرار ندارد تا بعد از کامسوبا، فرناندز هم از جمع طلایی‌پوشان اصفهانی جدا شود و نه‌تن‌ها ایگور کاتاتو و نیلسون جونیور فعلاً از جمع بازیکنان خارجی سپاهان در فهرست مورایس باقی بمانند.

معمای «رامین» و جدایی احتمالی «پیام»

رامین رضاییان که فصل رویایی را در جمع طلایی‌پوشان اصفهانی گذراند و دومین بازیکن موثر سپاهان در لیگ بیست‌ودوم بود، بعد از پایان فصل در پیامی اینستاگرامی از هواداران سپاهان دلجویی کرد و از آن‌ها حلالیت طلبید. پیام پررمز و راز رضاییان در شرایطی بود که گفته می‌شود همکاری او با باشگاه سپاهان برای سال دوم به صورت مشروط است و اگر پیشنهاد برای لژیونر شدن دریافت کند، رامین رضاییان می‌تواند از جمع طلایی‌پوشان اصفهانی جدا شود و در این بین شایعاتی درباره حضور احتمالی رضاییان در فوتبال قطر به گوش می‌رسد. رضاییان تنها ستاره‌ای نیست که در آستانه جدایی از سپاهان قرار دارد و اتمام قرارداد قرضی پیام نیازمند با طلایی‌پوشان اصفهانی باعث شده تا این دروازه‌بان باتجربه و موفق در مسیر بازگشت به فوتبال پرتغال قرار گیرد. نیازمند که تحت قرارداد باشگاه پورتیموننزه است، گفته می‌شود برای جدایی قطعی‌اش از این باشگاه پرتغالی به مقصد سپاهان، رضایت‌نامه‌ای یک میلیون دلاری تعیین شده که احتمال پرداخت آن از سوی سپاهانی‌ها دور از ذهن به نظر می‌آید و در صورت عدم توافق مالی با مدیران باشگاه پرتغالی، بازگشت نیازمند به فوتبال پرتغال محتمل است و ژوزه مورایس برای فصل آینده باید به دنبال انتخاب یک دروازه‌بان باتجربه دیگر باشد.

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار