۰۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۰

اجرای فوق العاده ویژه فرهنگیان با ضرایب جدید/ جزئیات جلسه امروز با نوبخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بر اساس اخبار اولیه از جلسه امروز معلمان با محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه اجرای فوق العاده ویژه فرهنگیان با ضرایب جدید از ۲۱ تا ۲۷ درصد خواهد بود. به طوری که معلمان دارای رتبه مقدماتی ،...

اجرای فوق العاده ویژه فرهنگیان با ضرایب جدید/ جزئیات جلسه امروز با نوبخت

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، بر اساس اخبار اولیه از جلسه امروز معلمان با محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه بودجه اجرای فوق العاده ویژه فرهنگیان با ضرایب جدید از ۲۱ تا ۲۷ درصد خواهد بود. به طوری که معلمان دارای رتبه مقدماتی ، پایه ، ارشد با ضریب ۲۱ درصد ، معلمان خبره با ضریب ۲۴ درصد و معلمان رتبه عالی با ضریب ۲۷ درصد محاسبه شود. از نوبخت درخواست شده است که رتبه بندی معلماندر احکام تیر ماه صادر و با حقوق تیر پرداخت شود اما با توجه به ارسال فایل های حقوق تیر این موضوع امکانپذیر نخواهد بود. پس حتی در صورت صدور احکام ، از ماه بعدی همراه معوقه پرداخت خواهد شد . در این جلسه برای افزایش حقوق و معیشت نیروهای خدماتی راهکارهایی در نظر گرفته شد.

این در حالی است که امروز سلیمان زاده رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش ۶ گروه از معلمان فوق العاده ویژه را با میانگین ۲۱ درصد دریافت می کنند. این پرداخت شامل همه معلمان و با سابقه صفر و معلمانی است که در آستانه بازنشستگی هستند. چهار گروه از معلمان ۲۰ درصد فوق العاده ویژه معلمان را دریافت می کنند و به دو گروه با سابقه کار بالاتر ۲۲ و ۲۴ درصد پرداخت می شود.بر این اساس حقوق معلمان به طور میانگین بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان افزایش می یابد.

 

فوق العاده ویژه فرهنگیان

اجرای فوق العاده ویژه فرهنگیان با ضرایب جدید

 

جزئیات افزایش فوق العاده ویژه فرهنگیان

ناصر سلیمان‌زاده رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش درباره اعمال فوق‌العاده ویژه فرهنگیان، اظهار کرد: در گذشته فوق العاده ویژه را تحت عنوان رتبه بندی از ۹ درصد تا ۲۱ درصد به معلمان پرداخت کردیم. وی افزود: معلمان در دوره ابتدایی نسبت به دبیران یک درصد بیشتر فوق العاده ویژه دریافت می‌‌کردند، دبیران می‌توانستند حداکثر ۲۰ درصد فوق العاده ویژه تحت عنوان رتبه بندی و آموزگاران  ۲۱ درصد دریافت کنند. رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: براساس اعتراضی که همکاران مدارس داشتند سازمان برنامه و بودجه پذیرفت میزان فوق العاده ویژه‌ای که به تمام کارکنان دولت پرداخت می‌کند و میانگین آن ۲۱ درصد است را به کادر آموزشی هم پرداخت کند. سلیمان زاده اضافه کرد: در جلسه‌ای که برگزار شد، سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد به تمام فرهنگیان ۲۱ درصدفوق‌العاده ویژه به شکل مساوی پرداخت کنیم یعنی همه معلمان با صفر سال سابقه تا افرادی که در آستانه بازنشستگی هستند همه ۲۱ درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و این موضوع باعث رضایت معلمان جدیدالاستخدام شد اما معلمان باسابقه معترض شدند. وی بیان کرد: در این جلسه اعلام کردیم که ۱۸۶ هزار نفر با بیش از ۲۴ سال سابقه کار داریم بنابراین پیشنهاد شد چهار گریه ۲۰ درصد فوق العاده ویژه دریافت کنند و به دو گریه (دارای سابقه کار بالاتر) ۲۲ و ۲۴ درصد فوق العاده ویژه پرداخت شود که میانگین عددی آن از ۲۱ درصد عبور نکند و در عین حال همه راضی باشند. رییس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پریرش ادامه داد: صحبت ها انجام شد و قرار شد آقای طاهری سازمان برنامه و بودجه نامه‌ای را بزند و به محض اینکه ارسال شود احکام صادر و به معلمان داده می‌شود که به طور میانگین از ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان به حقوق فرهنگیان اضافه خواهد شد.

 

 

فوق العاده ویژه معلمان

 

نحوه محاسبه فوق العاده ویژه فرهنگیان تا به امروز

برای معلمان ومدیرومعاونین مدارس، از تاریخ ۹۹/۱/۱ فوق العاده ویژه برقرار می گردد که مطابق جدول پایین با توجه به مقطع مقطع اشتغال فعلی پرسنل و عدد رتبه مندرج درحکم کارگزینی درصد متفاوتی دارد.

درصد فوق العاده ویژه  معلمان براساس مقطع:

رتبه(۱):ابتدایی=۱۰%،   متوسطه=۹%

رتبه(۲):ابتدایی=۱۲%،  متوسطه=۱۱%

رتبه(۳):ابتدایی=۱۵%، متوسطه=۱۴%

رتبه(۴):ابتدایی=۱۸%، متوسطه=۱۷%

رتبه(۵): ابتدایی=۲۱%،متوسطه=۲۰%

مبالغ بندهای حقوقی موثر:

حق شغل

فوق العاده مدیریت

حق شاغل

فوق العاده ایثارگری

فوق العاده سختی کار

فوق العاده شغل

تفاوت بند (ی)

تفاوت جزء (۱)

بر اساس حکم

تغییر ضریب حقوقی سال ۹۹ (۹۹/۱/۱) باهم جمع کرده و حاصل را در درصد تعیین شده فوق العاده ویژه ضرب می کنیم. مبلغ به دست آمده مبلغ فوق العاده ویژه این پرسنل درسال ۹۹ خواهد بود.

ضریب حقوقی سال ۹۹:   ۲۴۳۸ ریال

 

 رتبه بندی معلمان

اجرای فوق العاده ویژه فرهنگیان با ضرایب جدید

 

فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی چیست؟

فوق العاده ویژه ۵۰ درصد یعنی مجموع حق شغل، حق شاغل، فوق العاده شغل، سختی کار، بند الف، بند ی و حق مدیریت ضرب در ۵۰ درصد یا نیم است که مبلغ قابل توجهی می شود. در احکام جدید برقراری فوق العاده ویژه  ۵۰ درصدی معلمان آموزش و پرورش به صورت ناقص بین صفر تا بیست درصد اجرا شده و دیوان عدالت اداری این موضوع را تایید کرده است. این موضوع باعث شده تا معلمان پیگیر اجرای کامل فوق العاده شغل شوند و از دولت خواسته اند که با پیگیری این موضوع و مشمول شدن تمامی معلمان به فوق العاده ویژه پنجاه درصدی خاطره ای خوش از دولت دوازدهم برای معلمان برجا بگذارند. پرداخت ناقص فوق العاده شغل در حالی است که چندی پیش محمدباقر نوبخت در لایو اینستاگرامیش اعلام کرد منابع لازم برای پرداخت فوق العاده ویژه ۵۰ درصدی معلمان را اختصاص داده اما از اینکه چرا آموزش و پرورش آن را اعمال نکرده، اطلاعی ندارد. معلمان می گویند تا پیش از این تصور می شد منابع مالی کافی وجود ندارد، اما با این صحبت نوبخت معلمان به دنبال پاسخ این سوالند که چرا با وجود اینکه منابع مالی وجود دارد اما وزارتخانه آن را در احکام درج نکرده است. معلمان معتقدند وزارت آموزش و پرورش فوق العاده ویژه را از ۹% تا ۲۱% با شرایط عجیب و غریب جیره بندی کرده است.

 

مطالب مرتبط

8 نظر برای این مطلب ثبت شده است:

معلم

۲۰ تیر ۱۴۰۰


این همه جلسه و میزگرد و لایو اینستا و هزاران پیج وب و حاروجنجال راهچ انداختید برای۳۰۰هزارتومان چرا بقیه ی کارمندان دولت بدون سر وصدا۳میلیون و۴میلیون اضافه میکنید ....آیا با معلم جماعت پدر کشتگی دارید یا معلمان فرهیخته را بی عرضه میدانید ؟؟؟؟؟یا شما ها ظالم و حق کش هستید؟؟؟؟البنه هرچقدر پول دادی همون قدر اش میخوری

فریبا

۲۰ تیر ۱۴۰۰


شماها خسته نشدین ؟ ما معلم ها که از بس اخبار کذایی افزایش حقوقمان رو خوندیم به ستوه اومدیم .حالا این وسط فکر ابروی معلم ها نیستین فکر بقیه کارمندان دولت و هیئت علمی باشید طفلک ها هر روز میخونن که حقوق معلم ها افزایش پیدا کرد بس که خودخوری میکنن و حساب کتاب حقوق ماها راندمان کارشون پایین میاد خدای ناکرده .

حقگو

۲۱ تیر ۱۴۰۰


سلام به خدا خجالت هم چیز خوبی است خجالت بکشید با ابروی معلمین کمتر بازی کنید

سارا

۲۲ تیر ۱۴۰۰


واقعا جای تأسف داره .چرا این همه با آبروی معلمین بازی می کنید.

مهدیه

۲۳ تیر ۱۴۰۰


واقعا براتون متاسفم خواهش می کنم دیگه اینقد خبر پراکنی نکنید.هر وقت دلتون خواست یک قرون ب احکام اضافه کنید ولی این همه در بوق و کرنا نکنید.

مهدی

۲۶ تیر ۱۴۰۰


خجالت بکشید. خجالت هم خوب چیزی است. این همه بوق و کرنا. آخرش 200 تومن. افزایش حقوق.

Azad

۰۲ مرداد ۱۴۰۰


دل خوش ب فانوسم مکن این جا مگر خورشید نیست. سال سی خدمتم است خوشا آنان ک در گهواره مردند . خاک بر سرت نوبخت و وزیر بی لیاقت.

ناشناس

۰۴ مرداد ۱۴۰۰


سال ۲۹خدمتم است حکم حقوقیم ۷میلیون . بامدرک ارشد . اقای نوبخت پول تو جیبی بچه ات از حقوق من بیشتره. تعجب میکم هرسال برای رتبه بندی بودجه اختصاص می دهید اما اجرا نمیشه . پس شفاف بگید اون بودجه کجا میره . ؟ تو جیب کی؟

نظرات بسته شده است

آخرین اخبار