۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۳

اجرای توربین‌های مگاپروژه در میل نادر منطقه سیستان- اخبار

[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمدعلی موهبتی امروز ‌در سفر به منطقه سیستان و بازدید از بخش‌های مختلف تاسیسات و توربین‌های مگا‌پروژه مزرعه تولید انرژی بادی میل نادر اظهار داشت: روند اجرای کار در مزرعه تولید انرژی بادی میل نادر ...

اجرای توربین‌های مگاپروژه در میل نادر منطقه سیستان- اخبار

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، احمدعلی موهبتی امروز ‌در سفر به منطقه سیستان و بازدید از بخش‌های مختلف تاسیسات و توربین‌های مگا‌پروژه مزرعه تولید انرژی بادی میل نادر اظهار داشت: روند اجرای کار در مزرعه تولید انرژی بادی میل نادر باید شتاب گیرد زیرا حداکثر در داخل کشور۲.۵ مگاوات تولید داریم که با توجه به شرایط بادی که هم‌اینک در مطالعات و بعداً در عمل جواب داده باید بیشتر از فرصت‌ها استفاده کرد.

وی با اشاره به تسهیلات برای ایجاد توربین‌های بادی خانگی و یا کارخانه‌ای افزود: آمادگی نصب توربین‌های خانگی و حتی تسهیلات برای کارخانه وجود دارد اما در حوزه خانگی زمانی مقرون به صرفه است که بودجه پایه‌ای در حوزه فنی برای نصب، تعمیر و نگهداری ایجاد شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه اگر این بخش پایه راه نیافتد امکان اجرا شدن توربین‌ها سخت است گفت: این موضوع با نیروگاه‌های خورشیدی متفاوت بوده زیرا این نیروگاه‌های خورشیدی استهلاک ندارند اما توربین‌های بادی به دلیل اینکه حرکتشان مکانیکی است نیاز به نگهداری ویژه‌تری برایشان وجود دارد.

وی با بیان اینکه باید هماهنگ کنیم هم با مجموعه فنی حرفه‌ای هم با دانشگاه‌ها که نیروی فنی را آموزش و در اختیار بگذارند تا کارخانه‌ها راه اندازی شود تصریح کرد: با فراهم‌سازی این نیروهای فنی قطعاً در موضوع تسهیلات برای کسانی که می‌خواهند توربین‌های بادی خانگی داشته باشند و یا آن را به شبکه دهند زمینه لازم آماده خواهد شد.

موهبتی خاطرنشان کرد: اگر نیروهای فنی لازم فراهم شود برای سرمایه‌گذاران هم مقرون به صرفه می‌شود از طرفی برای خود نیروهای فنی نیز دارای فایده است که اینجا حضور داشته باشند در صورتی که تعدادشان زیادتر باشد.

انتهای پیام/ش

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار