۲۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۷

اجرای آزمایشی مدیریت هوشمند کرونا در استان قزوین از هفته آینده

ذوالفقاری گفت: قرار شد ابتدا جلسات کارشناسی برگزار شود و هفته آینده طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان قزوین به صورت آزمایشی اجرا شود.

اجرای آزمایشی مدیریت هوشمند کرونا در استان قزوین از هفته آینده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی وزیر کشور امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه راه اندازی سکوی هوشمند مدیریت بیماری‌های همه گیر در جمع خبرنگاران گفت: با توجه اینکه بیماری کرونا طولانی شده است و زمان پایان بیماری هم مشخص نیست و محدودیت‌هایی که در اثر بیماری صورت گرفته، مشکلاتی را ایجاد کرده رئیس جمهور اعلام کردند طرح تحولی برای مدیریت کرونا آماده شود.

ذوالفقاری افزود: موضوع مدیریت هوشمند محدودیت در دستور کار قرار گرفته که محدودیت‌ها را برای آن دسته از دستگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند اعمال کنیم.

او در ادامه گفت: در این پلتفرم اصل این است که همه فعالیت داشته باشند و اگر خدمات دهنده، خدمات گیرنده و محیط سالم باشد فعالیت‌ها برقرار باشد. به عنوان مثال؛ اگر کارکنان هتلی بیماری کرونا نداشته باشند، محیط سالم باشد و مراجعان نیز کرونا نداشته باشند هتل می‌تواند فعالیت داشته باشد.

ذوالفقاری با اشاره به اینکه این پلتفرم‌ها قابل انجام است، گفت: مردم در باشگاه ها، رستوران ها، هتل‌ها و … می‌توانند حضور پیدا کنند و ضوابطی که وزارت بهداشت اعلام کرده را انجام دهند، افرادی که واکسن زده باشند از طریق این سامانه مشخص هستند و می‌توانند سفر بروند.

معاون امنیتی وزیر کشور تصریح کرد: قرنطینه هوشمند و غربالگری در بستر این پلتفرم مشخص است، با ورود شماره خودرو برای رانندگان اسنپ و … به این سامانه مردم متوجه می‌شوند که راننده کرونا دارد یا خیر. افراد با کیو آر کد وارد سامانه می‌شوند و می‌توانند از سلامت محیطی که می‌خواهند خدمات دریافت کنند مطمئن شوند.

ذوالفقاری در ادامه عنوان کرد: قرار شد بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ابتدا جلسات کارشناسی برگزار شود و هفته آینده طرح مدیریت هوشمند کرونا در استان قزوین به صورت آزمایشی اجرا شود تا اشکالات آن رفع شود و بعد از آن در تمامی استان‌ها به اجرا درآید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار