۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶

اجازه بدهید سید جلال خودش برای خداحافظی تصمیم بگیرد/ امیدوار به درخشش دوباره یک بازیکن پرسپولیس هستم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،همچنین شنیده می شود این احتمال هم وجود دارد که کاپیتان پرسپولیس به زادگاهش انزلی بازگشته و یکی دو سالی هم در تیم سابق خودش ملوان بازی کند. در همین رابطه بد ندیدیم با یکی از دیرپاترین بازیکنان تاریخ...

اجازه بدهید سید جلال خودش برای خداحافظی تصمیم بگیرد/ امیدوار به درخشش دوباره یک بازیکن پرسپولیس هستم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،همچنین شنیده می شود این احتمال هم وجود دارد که کاپیتان پرسپولیس به زادگاهش انزلی بازگشته و یکی دو سالی هم در تیم سابق خودش ملوان بازی کند.

در همین رابطه بد ندیدیم با یکی از دیرپاترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران تمایش بگیریم. مردی که تا ۳۶ سالگی در تیم ملی توپ زد و دو سال دیگر هم برای پرسپولیس بازی کرد و سپس در ۳۸ سالگی برای همیشه کفش هایش را آویخت.

صحبت از محمد پنجعلی است. کاپیتان پیشین تیم ملی و پرسپولیس که خیلی ها او را بهترین مدافع آخر تاریخ فوتبال ایران می دانند.

 این روزها صحبت هایی در خصوص خداحافظی احتمالی سید جلال حسینی به گوش می رسد. نظر شما چیست؟

من نمی دانم چرا این صحبت ها مطرح می شود؟ به شخصه معتقدم باید اجازه بدهند این بازیکن بزرگ و پرافتخار خودش برای خداحافظی تصمیم بگیرد.

 به هر حال وقتی بازیکنی ۳۵ یا ۳۶ سالگی را رد می کند این حرف ها زده می شود. سید جلال هم در حال پشت سر گذاشتن ۴۰ سالگی است و...

آیا در ۴۰ سالگی افت شدیدی داشته یا بازی ضعیفی انجام داده که این صحبت ها مطرح می شود؟ به شخصه معتقدم هر بازیکنی خودش بهتر می داند چه زمانی باید خداحافظی کند یا نه؟

 به عنوان یک کارشناس یا پیشکسوت پرسپولیس این سئوال را از شما مطرح کردیم.

من واقعا نمی توانم نظر بدهم. سید جلال حسینی خودش بهتر از هرکسی می داند وضعیت بدنی اش چه طور است؟ اینکه هنوز می تواند اندازه جوان ها بپرد، سربزند یا درکورس ها جا نماند. ضمن آن که همه ما می دانیم سید جلال حسینی یک فوتبالیست با تجربه، تیزهوش و عاقل است که خوب می داند چه تصمیمی بگیرد. نباید او را در منگنه قرار داد.

 اما برخی ها می گویند سید جلال حسینی ۴۰ ساله شده است و شاید بهتر باشد در اوج خداحافظی کند؟

سن و سال یک عدد است. پیر شدن بدن یا جسمانی یک بازیکن شاید خیلی ارتباطی با سن و سال و شناسنامه اش نداشته باشد. سید جلال حسینی هنوز هم یک ستون برای تیم بزرگ پرسپولیس است. شما در تیم پرسپولیس زیر ذره بین هستید و کوچک ترین اشتباهی دیده می شود. وقتی او در پرسپولیس راحت بازی می کند یعنی هنوز می تواند.

 خود شما چه زمانی متوجه شدید باید خداحافظی کنید؟

من دو بار خداحافظی کردم. یک بار در ۳۶ سالگی از تیم ملی و بار دوم از پرسپولیس.

 از خداحافظی اول خود بگویید؟

یک تصمیم آنی اما منطقی بود که روز بازی با الجزایر به علی آقا پروین گفتم. کمی توی لب شد و گفت صبر کن بعد از جام ملت های ۱۹۹۲ آسیا خداحافظی کن. خیلی اصرار کرد اما گفتم علی آقا اجازه بدهید از تیم ملی خداحافظی کنم و جایم را به جوان ترها بدهم. بالاخره ایشان راضی شد و خدا را شکر خداحافظی با شکوهی هم شد.

 کس دیگری غیر از علی آقا در جریان بود؟

نه، گفتم که یک تصمیم آنی گرفتم و بعد هم دیدم چقدر درست بوده است.

 و خداحافظی دوم ؟

در ۳۶ سالگی از تیم ملی خداحافظی کردم اما پس از مشورت با علی آقا ( پروین) تصمیم گرفتم ۲ سال دیگر هم در پرسپولیس بازی کنم. یک روز احساس کردم وقت خداحافظی است.

 چرا؟

ببینید مردم دوست دارند قهرمان خود را آن بالا ببینند. در همان خداحافظی اول از تیم ملی وقتی دیدم کارشناسان، مردم و هواداران مخالف خداحافظی ام هستند مشخص شد تصمیم درستی گرفته ام!

 مخالف مردم و کارشناسان یعنی اینکه درست تصمیم گرفتید؟

دقیقا همین طوراست. من می خواستم در اوج خداحافظی کنم و دیدم پس هنوز دراوج هستم که همه می گویند نرو و بازی کن! این یک متر درست و خوب برای فوتبالیست هاست.

 خداحافظی دوم را با کسی درمیان گذاشتید؟

خانواده ام در جریان بودند. در ۳۸ سالگی احساس کردم بهترین زمان مناسب برای خداحافظی است. باید مدافعان جوان تری می آمدند و جای من را می گرفتند. همان طور که ما جای امثال دکتر بیژن ذوالفقارنسب را گرفتیم باید می رفتیم تا افشین پیروانی ها، نادرمحمدخانی ها و … بیایند و با قدرت در پرسپولیس و تیم ملی بازی کنند.

 نمی شود با شما حرف زد و از خط دفاع پرسپولیس نپرسید. قبول دارید عملکرد خط دفاع پرسپولیس در فصل جاری نسبت به گذشته افت کرده است؟

تا حدود زیادی با حرف شما موافقم اما در فوتبال امروز دفاع تیمی مهم تر است. دیگر مثل فوتبال گذشته نیست که فقط مدافعان بخواهند دفاع کنند و حالا مهاجمان از جلو پرس می کنند. دفاع از خط حمله شروع می شود و همه تیم کمک می کنند تا گل نخورند. البته همان طور که گفتم خط دفاع پرسپولیس خیلی هم تغییر نفر داشته و پس از جدایی محمد حسین کنعانی زادگان و پیش تر شجاع خلیل زاده یک مقدار دچار مشکل شده است.

 حامد لک هم نزول داشت. قبول دارید؟

شما کدام بازیکن را سراغ دارید که افت نداشته باشد. حامد لک سال گذشته در آسیا و ایران بهترین دروازه بان بود و خوشحالم که یحیی گل محمدی بالاخره او را بخشید. من دقیق نمی دانم مشکل او چه بوده اما مطمئن هستم از این به بعد با انگیزه بیشتری در چارچوب دروازه پرسپولیس قرار خواهد گرفت.

 چه طور؟

من شنیدم در تمرینات اخیر حامد لک خیلی خوب و با انرژی زیاد کار می کند. یحیی گل محمدی هم قصد داشت شاگردش را به خود بیاورد و خیلی امیدوارم حامد لک با همین انرژی و انگیزه فراوان در بازی های باقی مانده پرسپولیس بازی کند.

 پس شما هم جزو آن دسته از پیشکسوتان پرسپولیس هستید که معتقدید احمد گوهری نمی تواند دروازه بان مطمئنی برای ۶ بازی باقی مانده این تیم باشد؟

او گلر شایسته ای است که به پرسپولیس آمده است اما ۶ بازی باقی مانده واقعا حساس، سخت و دشوار است و به نظر می رسد بازیکنان با تجربه می توانند بیشتر به تیم کمک کنند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط