۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱

اتفاق شگفت‌انگیز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/داور جام جهانی قطر ربات است+جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،اتفاق شگفت‌انگیز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/داور جام جهانی قطر ربات است+جزئیات . فیفا همچنان در مسیر معرفی ربات کمک‌داور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ است. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، مشتا...

جام جهانی 2022 قطر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،اتفاق شگفت‌انگیز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/داور جام جهانی قطر ربات است+جزئیات . فیفا همچنان در مسیر معرفی ربات کمک‌داور در جام‌جهانی ۲۰۲۲ است. جانی اینفانتینو، رئیس فیفا، مشتاق است تا سیستم «آفساید نیمه‌خودکار» را برای نمایش جهانی ۲۰۲۲ قطر که در ماه نوامبر آغاز می‌شود، معرفی کند.

اتفاق شگفت‌انگیز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/ انگلیس – ایران با یک تکنولوژی جالب و جدید

آزمایشات این سیستم که از ۱۰ دوربین برای ردیابی ۲۹ نقطه بدن هر بازیکن استفاده می‌کند، در جام جهانی باشگاه‌ها که لیورپول قهرمانش شد و جام عرب که در چهار استادیوم از ۸ ورزشگاه جام‌جهانی دوحه برگزار شد، انجام شد.

و با وجود تمام نشانه‌هایی که ثابت می‌کند این فناوری به درستی کار می‌کند و تماس‌های آفساید بسیار سریع‌تری را نسبت به سیستم فعلی VAR ارائه می‌کند، رؤسای جهان قرار است در نشست عمومی سالانه هیئت بین‌المللی FA در روز دوشنبه به‌روزرسانی مثبتی ارائه کنند. این نشست پس از به تعویق افتادن تاریخ اولیه ماه مارس در زوریخ به علت تهاجم روسیه به اوکراین، در قطر برگزار می‌شود.

اتفاق شگفت‌انگیز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/داور جام جهانی قطر ربات است+جزئیات

اتفاق شگفت‌انگیز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر/داور جام جهانی قطر ربات است+جزئیات

گفته می‌شود که فیفا آماده است اعلام کند که هیچ مانعی برای معرفی کامل این فناوری وجود ندارد. این بدان معناست که اولین بازی انگلیس در برابر ایران در ۲۱ نوامبر دومین بازی است که در آن از این فناوری استفاده می‌شود. اما تصمیم نهایی فیفا پس از تجزیه و تحلیل کامل داده‌های آزمایش‌ها اتخاذ خواهد شد.

پیرلوئیجی کولینا، رئیس داوری فیفا و سوت‌زن سابق ایتالیایی، از استفاده از عبارت «ربات آفساید» به شدت انتقاد می‌کند. او خاطرنشان کرد: «داوران و کمک‌ها همچنان مسئول تصمیم‌گیری در زمین بازی هستند. این فناوری تنها به آن‌ها پشتیبانی مطلوبی می‌دهد تا تصمیم‌های دقیق‌تر و سریع‌تری بگیرند، به‌ویژه زمانی که تصمیم آفساید بسیار سخت و دشوار است.»

اما دوربین‌ها اطلاعات فوری را به دستیاران اپراتورهای آفساید VAR می‌دهند تا در عرض چند ثانیه اطلاعات را به مقامات داخل زمین برسانند.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار