۲۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۳

اتفاق تاریخی در فوتبال ایران که شاید تا ابد دیگر شاهد این اتفاق نباشیم

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از ورزش۳،اتفاق تاریخی در فوتبال ایران که شاید تا ابد دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.  از همه کمتر در زمین فوتبال در آن سال‌ها می‌دوید، از همه بیشتر صاحب توپ می‌شد، از همه کمتر در خط حمله به بازی ...

پرسپولیس و دربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از ورزش۳،اتفاق تاریخی در فوتبال ایران که شاید تا ابد دیگر شاهد این اتفاق نباشیم.  از همه کمتر در زمین فوتبال در آن سال‌ها می‌دوید، از همه بیشتر صاحب توپ می‌شد، از همه کمتر در خط حمله به بازی گرفته می‌شد، از همه بیشتر گل می‌زد. از همه بیشتر پاس گل می‌داد. هم سرمربی بود، هم کاپیتان و هم بهترین بازیکن تیم. علاوه بر این‌ها عنوان بهترین گلزن جام باشگاه‌های تهران درسال ۱۳۶۱ را به خود اختصاص داد، تا در ۳۶سالگی و در روزهایی که خیلی از بهترین‌های فوتبال از مستطیل سبز خداحافظی می‌کنند به یاد دوران جوانی پرسپولیس دهه ۶۰ را پی‌ریزی کند.

همه این‌ها برازنده شماره هفت تاریخی و ماندگار پرسپولیس است که یکی از شاهکارهای خود را در ۳۶سالگی و در اوایل بهمن سال ۶۱ جلوی بانک ملی به نمایش گذاشت. در آن روز و در ورزشگاه شهید شیرودی، درحالی‌که پیست تارتان آن پر از برف بود و سرما در استخوان هواداران رسوخ کرده بود، پرسپولیس به مصاف بانک ملی رفت.

نبرد دو تیم در پایان با نتیجه پنج بر صفر به نفع سرخ‌پوشان به پایان رسید تا سرمربی، کاپیتان، و بهترین بازیکن و گلزن زمین سر از پا نشناسد. علی پروین در این دیدار دو گل زد، دو پاس گل به ناصر محمدخانی داد تا با تک‌گل دیگر محمد مایلی کهن نتیجه نهایی با پنج گل به نفع پرسپولیس باشد.

در آن سال، پرسپولیس بدون باخت و با ۱۳ برد و ۴ تساوی و بیشترین گل زده و کمترین گل خورده به مقام قهرمانی تهران رسید و علی پروین که هدایت این تیم را به عهده داشت با ۱۵ گل آقای گل رقابت‌ها شد.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار