۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰

آمریکا برای احیای برجام باید سیاست تحریمی خود علیه ایران را تغییر دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در اظهاراتی خواستار تغییر سیاست‌های تحریمی واشنگتن علیه ایران به منظور احیای برنامه جانع اقدام مشترک (برجام) شد. وی...

آمریکا برای احیای برجام باید سیاست تحریمی خود علیه ایران را تغییر دهد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،به نقل از خبرگزاری تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امورخارجه روسیه امروز (پنج شنبه) در اظهاراتی خواستار تغییر سیاست‌های تحریمی واشنگتن علیه ایران به منظور احیای برنامه جانع اقدام مشترک (برجام) شد.

وی تصریح کرد: برای تضمین اینکه مذاکرات وین منجر به بازگشت به برجام به شکل اولیه اش خواهد شد، می بایست تمام تلاش ها به کار گرفته شود. اکنون نیازمند اراده سیاسی هستیم. از طرف آمریکا، مهم است که این کشور ثابت کند و در عمل نشان دهد که سیاست تحریمی به کار گرفته در سال های اخیر را مورد بازبینی قرار می دهد و به طرف ایرانی این فرصت داده می شود که از مزایای اقتصادی گنجانده شده در توافق بهره مند شود. توافقاتی که در بطن برجام قرار گرفته است.

ریابکوف همچنین اظهار داشت: ایران نیز برای احیای برجام باید گام هایی را بردارد که سایر طرف ها بتوانند عدم انحراف برنامه هسته ای تهران از پارامترهای برجام را ثبت کنند. طرف ایرانی به منظور شفاف سازی این مسئله برای طرف های دیگر توافق و به طور قطع آژانس بین المللی انرژی اتمی می بایست یک سری اقدامات انجام دهد تا اطمینان دهد که هیچ انحرافی از پارامترهای برجام در فعالیت های هسته ای اش وجود ندارد.

این دیپلمات ارشد روس افزود: طرف های برجام باید به اجرای این توافق به شکل اولیه اش بازگردند. برای دستیابی به این مهم نیز باید مذاکرات را از همان پیشرفت هایی که تا ٢٠ اوت به آن دست یافته بودیم، یعنی زمانی که رایزنی‌ها به حالت تعلیق درآمد، ادامه دهیم.

وی با اشاره به مذاکرات انجام شده در وین تاکید کرد: یک بنای محکم در آن وجود دارد. همچنین راه حل‌های معقولی برای برخی از موضوعات اساسی وجود دارد اما واضح است که در آن زمان به طور کامل توافق صورت نگرفت.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار