۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰

آمریکا اظهارات جنجالی خود درباره توافق وین را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن گفت: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین بدست آمده است، ما همچنان به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم و به تعداد...

آمریکا اظهارات جنجالی خود درباره توافق وین را اعلام کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا عصر پنجشنبه به وقت محلی در نشستی با خبرنگاران در واشنگتن گفت: پیشرفت قابل توجهی در مذاکرات وین بدست آمده است، ما همچنان به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم و به تعداد کمی از مسائل حل نشده رسیده ایم. دلیل وجود این مسائل حل نشده، این است که آنها سخت ترین مسائل هستند.

ند پرایس با تاکید بر اینکه اینها مسائل سختی هستند و به همین دلیل تاکنون حل نشده اند، گفت: همه طرف ها اکنون باید از خود جدیت نشان دهند. ما همچنان معتقدیم در چند روز آینده می توانیم به یک بازگشت مشترک به پایبندی برجام برسیم.

این مقام وزارت خارجه دولت بایدن بار دیگر با توسل به تاکتیک ضرب الاجل های ساختگی غرب و در راستای سیاست هراس از پیشرفت های برنامه صلح آمیز هسته ای ایران اضافه کرد با این حال زمان کمی باقی مانده است و آن هم به دلیل پیشرفت های هسته ای ایران در چند ماه و چند سال گذشته است.

ند پرایس ادامه داد: ما در مراحل پایانی مذاکرات ۱۱ ماهه هستیم، زمان بسیار کمی برای محک پیشنهاد بازگشت مشترک به پایبندی به برجام باقی مانده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد ما از همه طرف ها از جمله روسیه خواسته ایم  تا بر حل مسایل باقی مانده تمرکز کنند تا بتوانیم به هدف مشترک خود دست یابیم.

وی در تداوم ادعاها و اتهام پراکنی های واشنگتن علیه برنامه صلح آمیز هسته ای ایران برغم رد اَن از سوی جامعه اطلاعاتی کشورش مدعی شد این هدف مشترک عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای به صورت دائمی و قابل تایید است. این تنها هدف آمریکا نیست بلکه روسیه یکی از اعضای امضا کننده برجام است.

ند پرایس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمریکا با روسیه در خصوص درخواست های اخیر مسکو گفتگو کرده است یا خیر گفت که  رابرت مالی با نمایندگان ۱+۵ دیدار کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: کاملا واضح اعلام کرده ایم که تحریم های جدید روسیه هیچ ربطی به برجام ندارند و نباید هیچ تاثیری بر بازگشت احتمالی مشترک به پایبندی یا اجرای این توافق داشته باشند.

وی تصریح کرد: هیچ قصدی برای ارائه پیشنهادات جدید به روسیه در مورد تحریم ها نداریم و نیازی برای پیشنهادات جدید برای رسیدن به بازگشت مشترک به پایبندی به برجام نیست.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط