۱۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۱

آمار و عملکرد ولینگتون لوییس دسوزا؛ آمار ضعیف مهاجم قاره‌پیمای موردنظر پرسپولیس/ یک گل‌نزن جانشین لوکادیا می‌شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی،آمار و عملکرد ولینگتون لوییس دسوزا؛ آمار ضعیف مهاجم قاره‌پیمای موردنظر پرسپولیس/ یک گل‌نزن جانشین لوکادیا می‌شود؟. در روزهای اخیر عنوان شد که شاید باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرف...

پرسپولیس و دربی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصربه نقل از خبرورزشی،آمار و عملکرد ولینگتون لوییس دسوزا؛ آمار ضعیف مهاجم قاره‌پیمای موردنظر پرسپولیس/ یک گل‌نزن جانشین لوکادیا می‌شود؟. در روزهای اخیر عنوان شد که شاید باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرفتن یک مهاجم برزیلی از لیگ ژاپن قوای خط حمله‌اش برای دور برگشت مسابقات را تقویت کند. اما مهاجم برزیلی مدنظر یحیی گل‌محمدی دو فصل پیش تنها ۶ گل به ثمر رسانده و در فصل اخیر نیز با وجود ۲۷ بازی فقط دو گل برای تیم شونان بلمار ژاپن زده و از این نظر آمار ضعیفی را از خود بر جای گذاشته است.

در طول روزهای گذشته خبری در ارتباط با پیوستن «ولینگتون لوییس دسوزا» مهاجم برزیلی باشگاه ژاپنی به تیم پرسپولیس منتشر شد. خبری که البته با بررسی شرایط این بازیکن در فصل گذشته و جاری مشخص می‌کند او در سال‌های اخیر وضعیت چندان مناسبی را سپری نکرده است.

۶ سال پیش خوب گل می‌زد

این بازیکن آخرین بار در سال ۲۰۱۷ (شش سال پیش) در تیم آویسکا فوکوکا در لیگ دسته دو ژاپن توانست با ۱۹ گل آمار خوبی را از خود بر جای بگذارد ولی فصل بعد که به تیم «ویسل کوبه» در لیگ دسته برتر ژاپن پیوست، در طول ۲۸ بازی تنها پنج گل برای این تیم به ثمر رساند. این بازیکن در سال ۲۰۱۴ نیز در لیگ دسته دو ژاپن با همین تیم شونان بلمار موفق شده بود در ۳۸هفته ۲۰ بار برای این تیم گلزنی کند اما در حال حاضر به هیچ وجه شرایط خوبی ندارد.

۵ فصل با میانگین سالی ۵٫۴ گل!

دسوزا در طول سال‌های اخیر از ۲۰۱۸ تاکنون بیشترین تعداد گلی که در طول یک فصل به ثمر رساند ۶ گل بوده و در سایر فصول دیگر به دلیل مصدومیت و یا ضعف در گلزنی تعداد گل‌های زده کمی‌را از خود بر جای گذاشته است! مجموع گل‌های زده این بازیکن در این مدت ۲۷ گل بوده است که میانگین ۵٫۴ گل در هر فصل را برای این بازیکن مشخص می‌کند!

افت دسوزا ۲سال پیش استارت خورد

او فصل ۲۰۲۱ به رغم ۲۶ بار حضور در ترکیب تیم باشگاهی ژاپنی شونان بلمار فقط ۶ بار موفق به گل‌زنی شد. او در آن فصل در لیگ ۱۸ تیمی‌ژاپن در ۱۷ مسابقه در ترکیب اصلی حضور داشت و در ۹ دیدار از بیرون به ترکیب اضافه شد تا مجموع دقایق حضورش ۱۶۱۶ دقیقه شود.

۲۷ بازی دو گل در سال ۲۰۲۲

ولینگتون لوییس دسوزا در فصل ۲۰۲۲ نیز در ۲۷ بازی تنها ۸۵۰ دقیقه برای این تیم به میدان رفت تا تقریبا نصف مدت زمان فصل پیش از آن برای تیم ژاپنی به زمین رفته باشد. او در این فصل تنها در ۷ دیدار در ترکیب اصلی بود و در ۲۰ مسابقه از روی نیمکت به ترکیب اضافه شد و فقط ۲ گل زد!

قرارداد ندارد

دسوزا که در ۲۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ به این تیم ژاپنی پیوسته تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۳ یعنی ۱۰ روز دیگر با این تیم قرارداد داشته و به زودی قراردادش به پایان می‌رسد.

مهاجمی‌که ۹ میلیارد نمی‌ارزد!

قیمت این فوتبالیست ۳۴ ساله برزیلی در سایت ترانسفر مارکت ۲۰۰ هزار یورو تخمین زده شده که قطعاً با وجود آمار ضعیف و سن و سالش هیچ باشگاهی رغبت نمی‌کند او را با این قیمت به خدمت بگیرد. با حساب قیمت هر یورو ۴۸هزار و ۳۵۰ تومان قیمت این بازیکن چیزی در حدود ۹ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان است.

مهاجم قاره پیما

این بازیکن ۱۸۶ سانتیمتر قد و ۸۶ کیلوگرم وزن دارد و متولد کشور برزیل است. فوتبالش را به شکل حرفه ای از سال ۲۰۰۸ استارت زده و از ۱۹ سالگی به بعد ۱۵ سال است در لیگ‌های مختلف آمریکای جنوبی (برزیل)، اروپا (بوندس لیگای یک و دو) و آسیا توپ زده است تا بازی در سه قاره را تجربه کرده باشد.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار