۰۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۹

آمار ضعیف تر پرسپولیس نسبت به دو فصل گذشته

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آمار ضعیف تر پرسپولیس نسبت به دو فصل گذشته. درحالی که کمتر کسی تصور می کرد با توجه به یارگیری خوبی که پرسپولیس در ابتدای فصل داشت و جمعی از ستاره های لیگ را به خدمت گرفت و در جذب بازیکنان خارجی هم...

ترکیب احتمالی پرسپولیس مقابل النصر

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، آمار ضعیف تر پرسپولیس نسبت به دو فصل گذشته. درحالی که کمتر کسی تصور می کرد با توجه به یارگیری خوبی که پرسپولیس در ابتدای فصل داشت و جمعی از ستاره های لیگ را به خدمت گرفت و در جذب بازیکنان خارجی هم موفق نشان داد، نسبت به فصل های قبل عملکرد ضعیف تری داشته باشد ولی این اتفاق رخ داده است. پرسپولیس فصل قبل پس از ۵ قهرمانی پیاپی در لیگ برتر، با عملکردی ناموفق جام قهرمانی را به استقلال هدیه کرد تا هواداران پرسپولیس خواهان تغییرلت گسترده روی نیمکت و در جمع بازیکنان باشند. اما منتقدان یحیی گل محمدی علاوه بر این موضوع تاکید داشتند یحیی برای کسب موفقیت دوباره باید در تفکرات فنی خود بازنگری کرده و با تدابیر جدیدی در لیگ ۲۲ حاضر شود چرا که اصرار گل محمدی به استفاده از یک سیستم و روش همیشگی اش درنهایت دست او را برای حریفان رو می کند.

در ادامه راه و در نقل و انتقالات تابستانی تغییرات انجام شد. چه روی نیمکت و چه بین بازیکنان و یحیی گل محمدی با دست باز لیست مازاد و خرید خود را اعلام کرد تا درنهایت با تلاش هایی که از سوی باشگاه انجام شد، یکی از بهترین و پرستاره ترین تیم های لیگ برتر را جمع کند. تیمی که بسیاری از اهالی فن تاکید دارند یکی از بهترین تیم های دو دهه اخیر پرسپولیس در رقابت های باشگاهی ایران از نظر مهره است.با تکیه به همین تغییرات تا حد زیادی صدرنشینی و قهرمانی پرسپولیس در لیگ از نگاه هواداران قطعی به نظر می رسید اما تا به این جای کار نتایج سینوسی سرخ های تهرانی باعث شده میانگین امتیازی از دو فصل قبل و حتی فصل قبل هم ضعیف تر باشد. دو شکست در هفته های هفتم و هجدهم مقابل تیم های تراکتور و فولاد، آمار ضعیف سرخ ها در خلق موقعیت و امر گلزنی و از همه مهم تر ادامه همان روش همیشگی (بازی در عرض، اصرار به مالکیت توپ، پاس های رو به عقب پرتعداد، تکیه بیش از حد به کناره ها و….) از اصلی ترین دلایل عملکرد ضعیف پرسپولیس نسبت به دو فصل اخیر است.البته که هنوز راه زیادی تا پایان لیگ باقی مانده و با توجه به اختلاف امتیازی که با سپاهان وجود دارد، پرسپولیس می تواند باز هم به صدر برگشته و کسب عنوان قهرمانی به هیچ وجه دور از دسترس نیست. اما ابهام اصلی این است که پرسپولیس با همین روش و نوع بازی می تواند سرانجام قهرمانی داشته باشد یا نه؟سرمربی قرمزهای پایتخت در فصل گذشته و تا پایان هفته هجدهم میانگین ۲٫۱ و در لیگ بیستم هم میانگین ۲٫۳ را ثبت کرده که به نسبت این فصل عملکرد بهتری محسوب می شود.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار