۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲

آمار ابتلای زائران اربعین به کرونا نگران کننده نیست

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا در استان کرمان گفت: طبق اطلاعات واصله از انجام تست کرونای زائران در کرمان تاکنون آمار نگران کننده‌ای مطرح نشده است.

وسایل لازم برای پیاده روی اربعین 1401

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، عباس تقی زاده  با اشاره به سخنان اخیر استاندار کرمان در خصوص گرفتن تست از زائران عتبات عالیات در ایام اربعین، اظهار کرد: در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا در راستای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استاندار کرمان بر انجام تست کرونا از تمامی زائران تاکید کرد.

وی اظهار داشت: تعداد کل زائران عتبات استان یک هزار و ۵۰۰ نفر بوده است که از ۱۰۰ تا ۱۳۰ نفر تست کرونا گرفته شده است. استاندار کرمان بر انجام تست برای همه زائران از جمله کارمندان تاکید دارد و این افراد پس از انجام تست در صورت منفی بودن جواب، می‌توانند در محل کار خود حاضر شوند.

رئیس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد پیشگیری و مقابله کرونا در استان کرمان تصریح کرد: طبق ابلاغ معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمان به تمام فرمانداران و دستگاه‌های اجرایی مبنی بر اینکه که کارمندانی که در سفر اربعین حضور داشته اند، ابتدا تست داده و در صورت منفی بودن جواب، می‌توانند در محل کار خود حضور پیدا کنند و همه مسئولان باید بر این امر تاکید کنند.

تقی زاده تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و تاکید استاندار کرمان بر گرفتن تست، شائبه‌ای ایجاد شد که تعداد قابل توجهی از زائران جواب تستشان مثبت شده است در صورتی که چنین چیزی نبوده است و انعکاس غیر دقیقی از صحبت‌های استاندار انجام شده است.

وی اضافه کرد: طبق اطلاعات واصله از انجام تست زائران، تاکنون آمار نگران کننده‌ای مطرح نشده است.

مطالب مرتبط