۰۷:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۳

آمادگی پلیس راهور پایتخت برای زمستان و بارندگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ برای مدیریت بهتر وضعیت ترافیک پایتخت با شروع فصل زمستان گفت: پلیس راهور با همکاری بین مناطق مختلف شهر...

آمادگی پلیس راهور پایتخت برای زمستان و بارندگی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛ سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اقدامات پلیس راهور تهران بزرگ برای مدیریت بهتر وضعیت ترافیک پایتخت با شروع فصل زمستان گفت: پلیس راهور با همکاری بین مناطق مختلف شهرداری و معاونت خدمات شهری شهرداری پیش‌مقدمه‌ای برای زمستانی پربار و پربارش درنظر گرفته است. ما برای اینکه بتوانیم شرایط زمستانی پیش رو را مدیریت کرده و آسیب‌های ترافیکی را به حداقل برسانیم باید همکاری مثبت و مناسبی میان سازمان‌هایی که در این حوزه دخیل هستند ایجاد کنیم. همه دستگاه‌هایی که در این زمینه تکلیف دارند باید گرد هم بیایند و متناسب با شرایط و وظایف خود، نقاط ضعف و قوت را شناسایی کنند.

وی با اشاره به شروع اقدامات پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های مسئول در فصل زمستان گفت: چندین جلسه‌ برای هماهنگی بیشتر طرح زمستانی برگزار شده و چند روز پیش نیز با هدف گسترش نیرو در همه نقاط شهری مانوری به صورت میدانی برگزارشد. اما اصل ماجرا و کار اصلی از روزهای آینده شروع می‌شود. همه بخش‌ها باید در حوزه خود بازنگری‌ها و بیش‌بینی‌های لازم را برای فصل زمستان انجام دهند.

حمیدی با اشاره به اقدامات لازم که باید پیش از شروع فصل زمستان انجام شود اظهار کرد: بخشی از این اقدامات شامل آماده‌بودن تجهیزات زمستانه می‌شود. همچنین باید لایروبی شبکه کانال‌های شهری نیز مورد توجه قرار گیرد. حضور خودروهای امدادی برای زمان برف‌روبی و ایجاد ایستگاه‌های شن‌ونمک در نقاطی که در آن‌ها سابقه بارش برف و ایجاد مشکل وجود داشته نیز حائز اهمیت است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: همکاران من در پلیس راهور نیز برای حضور با آمادگی صددرصدی تلاش می‌کنند. ما گسترش نیرو در نقاط مهم و مستعد ایجاد مشکل را تمرین کردیم تا زمستان پیش رو را با کمترین حادثه مدیریت کنیم.

وی با اشاره به شرایط خاص ترافیک شهر تهران تاکید کرد: پایتخت در شرایط عادی ترافیک سنگینی دارد و شبکه معابر آن درگیر است و با یک بارندگی ساده وضعیت آن بحرانی خواهد شد. آمادگی صددرصدی، تنها می‌تواند از شدت بحران بکاهد. بحث اصلی همراهی مردم برای کاهش سفرهای ضروری و فعالسازی ناوگان حمل و نقل عمومی است. مجموع این عوامل دست به دست هم می‌دهند و در شرایط بحرانی وضعیت بهتری برای ما ایجاد خواهند کرد.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار