۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۲

آلمان ۱ – ژاپن ۲/ تیم آسیایی نایب قهرمان اروپا را در هم کوباند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آلمان ۱ – ژاپن ۲/ تیم آسیایی نایب قهرمان اروپا را در هم کوباند. در نخستین دیدار از گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه میزبان دیدار تیم‌های آلمان و ژاپن بود که این بازی را سامورای...

آلمان ۱ – ژاپن ۲/ تیم آسیایی نایب قهرمان اروپا را در هم کوباند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،آلمان ۱ – ژاپن ۲/ تیم آسیایی نایب قهرمان اروپا را در هم کوباند. در نخستین دیدار از گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، ورزشگاه بین‌المللی الخلیفه میزبان دیدار تیم‌های آلمان و ژاپن بود که این بازی را سامورایی‌ها با نتیجه ۲-۱ بردند.

آلمان ۱ – ژاپن ۲/ تکرار کابوس شرق آسیا برای آلمان/ سامورایی‌ها دومین شگفتی جام‌جهانی را رقم زدند

در دقیقه ۸ ژاپن پس از لو دادن توپ توسط ایلکای گوندوغان در نهایت توسط دایزن مائدا به گل رسید، اما این بازیکن در آفساید قرار داشت. آلمان در نیمه نخست نبض بازی را به دست گرفت و کاملاً سوار بر بازی بود. تا این که در دقیقه ۳۳ خطای پنالتی روی دیوید رائوم را ایلکای گوندوغان تبدیل به گل نخست ژرمن‌ها کرد. در آخرین دقیقه نیمه اول هم بعد از چند ضربه پیاپی کای هاورتس گل دوم آلمان را زد که البته VAR این گل را به‌دلیل حضور هاورتس در موقعیت آفساید رد کرد.

در نیمه دوم هم شاگردان فلیک سوار بر بازی بودند و ژاپن چشم به ضدحملات داشت. دقیقه ۶۰ گوندوغان می‌توانست گل دوم خودش و تیمش را بزند اما شوت زمینی او به تیر دروازه برخورد کرد. آلمان در ادامه موقعیت‌های دیگری هم داشت که درخشش شوئیچی گوندا سنگربان سامورایی‌ها مانع از افزایش فاصله شد. دقیقه ۷۳ مانوئل نویر خودی نشان داد و ضربه عالی تاکوما آسانو را از فاصله نزدیک مهار کرد.

ژاپن

ژاپن

اما دروازه ژرمن‌ها در دقیقه ۷۵ سرانجام فرو ریخت. ژاپن که فشار را افزایش داده بود توسط ریتسو دوان بازی را به تساوی کشاند. دومین گل را تاکوما آسانو زد. فرار سریع ستاره ژاپنی‌ها در دقیقه ۸۳ سامورایی‌ها را به گل برتری رساند و آلمانی‌ها را در شوک فرو برد.

حملات همه‌جانبه آلمان در دقایق پایانی نتیجه نداد تا شگفتی دیگری در جام‌جهانی بیست‌ودوم رقم بخورد. آلمان در حالی به ژاپن باخت که آخرین بازی جام‌جهانی را هم به کره‌جنوبی باخته بود و پیش از آن در جام‌جهانی مقابل تیم‌های آسیایی شکست نخورده بود.

 اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار