۱۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۲

آقایی : فاصله نفرات اصلی و ذخیره پرسپولیس خیلی زیاد است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، عباس آقایی هافبک پیشین پرسپولیس درباره خریدهای پرسپولیس گفت: پرسپولیس نفرات خوبی مثل علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید صادقی و سروش رفیعی را خریده که با...

خبر مهم و فوری برای هواداران پرسپولیس / شماره پیراهن بازیکنان سرخ پوش مشخص شد + اسامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر، عباس آقایی هافبک پیشین پرسپولیس درباره خریدهای پرسپولیس گفت: پرسپولیس نفرات خوبی مثل علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، گئورگی گولسیانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، سعید صادقی و سروش رفیعی را خریده که بازیکنان شناخته شده و بسیار خوبی هستند اما مشکل بزرگ این تیم در حال حاضر فاصله زیاد نفرات اصلی و ذخیره است.

وقتی به او گفتیم برانکو هم بر این باور بود «تیمی که می‌خواهد قهرمان شود باید نیمکت قوی و دراز داشته باشد» به خبرورزشی گفت: حرف برانکو را باید با آب طلا نوشت. شما اگر در تیم بزرگ نیمکت و نفرات ذخیره خوبی نداشته باشید شک نکنید در طول مسیر و ماراتن لیگ برتر دچار مشکل خواهید شد. منهای لیگ قهرمانان آسیا که به خاطر جام جهانی دوره آینده آن برگزار نمی‌شود، پرسپولیس باید در لیگ برتر و جام حذفی به میدان برود. از طرفی چند بازیکن پرسپولیس نیز درگیر اردوهای تیم ملی و جام جهانی قطر می‌شوند و ممکن است با مصدومیت روبرو شوند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر محرومیت و مسائل دیگر هم وجود دارد که در فوتبال حرفه ای پیش می‌آید و باید دست سرمربی پُر باشد. بنابراین نباید فاصله نفرات اصلی و ذخیره تیمی مانند پرسپولیس خیلی زیاد باشد. این تیم همان طور که گفتم ترکیب اصلی خیلی خوبی دارد اما فاصله نفرات اول و دوم کمی‌زیاد به نظر می‌رسد. به طور مثال من شنیدم در برخی بازی‌های دوستانه تیم اصلی هم خوب گل می‌زند و هم خوب دفاع می‌کند اما وقتی تیم دوم وارد زمین می‌شود گل می‌خورد و ضعیف عمل می‌کند.

آقایی ضمن اشاره به مصاحبه خودش و یحیی گل محمدی در خصوص اینکه پرسپولیس کهکشانی نیست، یادآور شد: بار دیگر هم تکرار می‌کنم این پرسپولیس کهکشانی نیست. شاید بازیکنان خوبی خریده باشد اما ببینید چه بازیکنانی را هم از دست داده است. درواقع پرسپولیس جای بازیکنان جدا شده خودش بازیکن خریده است. مصاحبه یحیی گل محمدی و علیرضا بیرانوند را هم دیدم که اعتقاد داشتند این پرسپولیس کهکشانی نیست و باید بگویم حق با این دو است. استفاده از چنین القابی هر تیم بزرگی را می‌تواند به هم بریزد و باید مراقب پرسپولیس بود.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص برهم خوردن بازی خداحافظی سید جلال حسینی به دلیل بیانیه باشگاه پرسپولیس و دلخوری ملوانی‌ها نیز خاطرنشان کرد: من واقعا نمی‌دانم دلیل انتشار چنین بیانیه ای یا به هر حال مسائل حاشیه ای دیگر چه بوده است اما این را می‌دانم که فوتبال ایران همیشه خوش استقبال و بد بدرقه است. شما کدام فوتبالیست بزرگ را سراغ دارید که برایش خداحافظی در خور و شایسته ای را گرفته باشند؟ علی دایی یا علی کریمی‌بزرگان این فوتبال چگونه با دنیای بازیگری خداحافظی کردند؟ متأسفانه این ذات فوتبال ماست در حالی که لیاقت امثال سید جلال حسینی با ۱۱۵ بازی ملی خیلی بالاتر از این حرف‌هاست.

وی ادامه داد: به نظر من همین الان هم می‌توان برای یک بازی خداحافظی شیک برنامه ریزی کرد. سید جلال حسینی ستون اصلی ۵ قهرمانی پی درپی پرسپولیس در لیگ برتر به علاوه یک نایب قهرمانی این تیم در ۶ سال گذشته بوده است. او پرافتخارترین بازیکن لیگ برتر است که بعید هم می‌دانم بازیکنی بتواند به رکوردش برسد. این وظیفه باشگاه پرسپولیس و حتی من می‌گویم فدراسیون فوتبال است که قدر زحمات سید جلال حسینی و حتی سید جلال حسینی‌های دیگر را بداند.

آقایی درباره اولین هفته لیگ برتر نیز تصریح کرد: تیم‌ها شناخت زیادی از یکدیگر ندارند و هفته اول می‌تواند برای همه تیم‌ها و مربیان دردسرهایی داشته باشد. بحث قرعه و این صحبت‌ها هم شاید چندان مطرح نباشد بلکه مشکل اصلی تغییرات تیم‌ها و عدم شناخت کافی از حریفان است. با تمام این تفاسیر ذوب آهن و تیم‌های آقا مهدی تارتار معمولا خیلی خوب دفاع می‌کنند و سخت گل می‌خورند. هرچند بر این باورم که پرسپولیس در خط میانی به ویژه بازیکنان تکنیکی و گره گشایی دارد که می‌توانند سرنوشت بازی در فولاد شهر اصفهان را به سود تیم خود رقم بزنند.

هافبک سابق پرسپولیس که همراه این تیم در لیگ هفتم قهرمان شده است در پایان تأکید کرد: نکته دیگر که بارها تکرار شده و لازم است باز هم عنوان شود بحث خرید مهاجم گلزن است. اگر ما توانستیم در لیگ هفتم همراه با پرسپولیس و آقای افشین قطبی قهرمان شویم به خاطر تلاش همه بچه‌ها و البته داشتن گلزنی مثل محسن خلیلی بود. محسن هم خودش آقای گل شد و هم با گل‌هایش به قهرمانی پرسپولیس کمک کرد. بنابراین اگر باشگاه نتواند مهاجم ششدانگ و گلزن پیدا کند با دردسرهای زیادی مواجه شده و حتی ممکن است شانس قهرمانی به خطر بیفتد.

برای عضویت در کانال اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار