۱۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸

آخرین وضعیت پرونده شهدای سلامت در بنیاد شهید/چه مزایایی به فرزندان شهدای خدمت داده می شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سید نورالدین علم بلادی مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران، در رابطه با آخرین وضعیت شهدای سلامت اظهار کرد:در رسیدگی به پرونده‌های احراز شهدای سلامت یا همان شهدای خدمت، م...

آخرین وضعیت پرونده شهدای سلامت در بنیاد شهید/چه مزایایی به فرزندان شهدای خدمت داده می شود؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،سید نورالدین علم بلادی مدیرکل پذیرش و امور اداری ایثارگران بنیاد شهید و امور ایثارگران، در رابطه با آخرین وضعیت شهدای سلامت اظهار کرد:در رسیدگی به پرونده‌های احراز شهدای سلامت یا همان شهدای خدمت، مرجع اصلی وزارت بهداشت است یعنی اگر پرونده‌ای قرار است تشکیل شود باید در وزارت بهداشت تشکیل شود و در بنیاد شهید تشکیل نمی‌شود. این نکته‌ای است که کمتر به آن توجه می‌شود و سوالات بیشتر به سمت بنیاد شهید می‌آید، ولی بنیاد شهید به سوالات کمی می‌تواند پاسخ دهد.

وی ادامه داد: اینکه چه پرونده تشکیل شده را وزارت بهداشت باید پاسخ دهد، چون بنیاد شهید فقط پرونده‌هایی را که در کمیته ملی احراز شهادت وزارت بهداشت تایید می‌شود را تحویل می‌گیرد و تحت پوشش قرار می‌دهد، اینکه چند پرونده به این کمیته آمده و تایید نشده هم در اختیار وزارت بهداشت است.

وی بیان کرد:تاکنون ۱۶۸ پرونده در کمیته ملی احراز شهادت خدمت در وزارت بهداشت تایید و تصویب شده، به بنیاد تحویل شده و تحت پوشش بنیاد قرار گرفته اند. در آخرین جلسه این کمیته ۳۲ پرونده دیگر هم تایید شده که وزارت بهداشت در حال تکمیل پرونده‌ها و ارسال به بنیاد شهید است که جمعا ۲۰۰ پرونده است.

علم بلادی گفت: خانواده‌های این شهدا تحت پوشش قرار می‌گیرند و خدمات مشابه بقیه شهدا ارائه خواهد شد و با شهدای دیگری که تحت پوشش بنیاد هستند تفاوتی نخواهند داشت و بخشی از خدمات مربوط به حقوق و مزایا است که براساس احکام حقوقی وزارت بهداشت پرداخت می‌شود. همچنین به خانواده‌های آن‌ها خدمات فرهنگی، آموزشی ارائه می‌شود و فرزندان آن‌ها از سهمیه‌های مختلفی که به فرزندان شهدا داده می‌شود، بهره مند می‌شوند. همچنین به والدین آن‌ها براساس احکامی که وجود دارد مزایا تعلق می‌گیرد.

وی افزود: کمیته ملی احراز شهید خدمت، چهار عضو اصلی شامل، وزیر بهداشت که رئیس این کمیته است، ریاست سازمان برنامه و بودجه، ریاست سازمان امور استخدامی کشور و ریاست بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد و این جلسات هم در وزارت بهداشت تشکیل می‌شود. قطعا تعدادی از پرونده‌ها قبل از اینکه به این کمیته ارسال شود به دلیل نقص مدرک و عدم تطبیق با آیین نامه مربوطه به این کمیته نخواهند رسید و به دبیرخانه وزارت بهداشت عودت می‌شوند.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط