۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۷

آخرین وضعیت ریال دیجیتال/ سامانه‌های بانکی امنیت بالایی دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛  علی صالح آبادی در نشست خبری خود اظهار کرد: کنترل ترازنامه بانک‌ها از موضوعات مهم است که مدنظر بانک مرکزی قرار دارد که در این زمینه بانک‌ها رتبه‌بندی شدند و بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد رشد...

آخرین وضعیت ریال دیجیتال/ سامانه‌های بانکی امنیت بالایی دارند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسنا؛  علی صالح آبادی در نشست خبری خود اظهار کرد: کنترل ترازنامه بانک‌ها از موضوعات مهم است که مدنظر بانک مرکزی قرار دارد که در این زمینه بانک‌ها رتبه‌بندی شدند و بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد رشد ترازنامه آن‌ها تعیین شد اما برای بانک‌های قرض‌الحسنه رشد بالای چهار درصد ترازنامه را به‌منظور پرداخت تسهیلات درنظر گرفتیم. البته، هر بانک رتبه مخصوص به خود را برای رشد ترازنامه دارد.

وی با بیان اینکه تخطی بانک‌ها از میزان تعیین شده برای‌ رشد ترازنامه با افزایش سپرده قانونی مواجه می‌شوند، گفت: تسهیلات تکلیفی بانک‌ها از دیگر موضوعات است که برای سال آینده عددی را در لایحه ذکر کردیم و خواهش ما از مجلس این است که تسهیلات را در چهارچوب این عدد تعیین کنند. البته، تسهیلات تکلیفی بعضا به برخی پرداخت نشده اما تلاش بانک‌ها این است که تا پایان سال پرداخت کند.

رئیس کل بانک مرکزی آماری از پرداخت تسهیلات تکلیفی اعلام گرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۶۹۷ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۹۶ هزار میلیارد تومان پرداخت شده که در سال گذشته مبلغ پرداختی در این زمینه معادل ۸۰ هزار میلیارد تومان بوده است. تسهیلات فرزندآوری نیز معادل ۵۹۵ هزار فقره به مبلغ ۲۴ هزار میلیارد تومان پرداخت شد.

وی افزود: سهم مصرف‌کنندگان از کل تسهیلات پرداختی ۱۵.۸ درصد است که کل تسهیلات پرداختی شبکه بانکی معادل ۲۶۰۰ هزار میلیارد تومان است که معادل ۴۴.۷ درصد رشد داشته است و سهم صاحبان کسب‌وکار ۷۴.۲ کسب وکار است.

صالح‌آبادی میزان تسهیلات پرداختی بانک‌ها به شرکت‌های دانش بنیان در هشت ماهه امسال ۹۰ هزار میلیارد تومان است که در سال گذشته این مبلغ ۶۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد: امنیت قابل قبولی در سامانه‌های بانکی وجود دارد و هیچ نگرانی بابت این موضوع نداریم.

وی درباره آخرین وضعیت ریال دیجیتال اظهار کرد که این موضوع همچنان در مرحله آزمایشی قرار دارد.

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار