۰۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲

آخرین وضعیت تصویب همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان ۱۲ فروردین ۱۴۰۱+ جزئیات

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،«محمد صالح جوکار»، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها، درباره چشم‌ انداز مجلس در ۱۴۰۱، گفت: لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس آورد و با اصلاحات حداقلی تصویب شد، هم‌ زمان بود با پایان ...

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان تامین اجتماعی از طریق کد ملی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر،«محمد صالح جوکار»، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراها، درباره چشم‌ انداز مجلس در ۱۴۰۱، گفت: لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس آورد و با اصلاحات حداقلی تصویب شد، هم‌ زمان بود با پایان برنامه ششم توسعه و شروع ۱۴۰۱ که ما باید برنامه هفتم را تدوین کنیم. نقش مجلس در این‌ موضوع تاثیرگذار خواهد بود. در صورت به سر انجام رسیدن مصوبات ۱۴۰۱ را سال خوبی میبینم و یقینا چشم انداز بلندی برای گام‌های تقویت اقتصادی در پیش داریم.

او ادامه داد: هم و غم‌ مجلس ۱۴۰۰ به بحران اقتصادی و معیشتی و حوزه تولید تخصیص پیدا کرد. مصوباتی که در حمایت از تولید داشت بسیار خوب و قابل‌تقدیر بود. قانون اقدام راهبردی رفع تحریم‌ها هم که در نوع خود واقعا بی‌نظیر بود. در آخر نیز مجوز تسهیل صدور و کسب‌وکارها مصوبه خوبی بود، که در آینده اثرات مثبتی از آن خواهیم دید.

این نماینده مجلس یادآور شد: مجلس قانون‌گذاری است و این قانون‌گذاری برای بهبود زندگی مردم و نظم و سلامت کشور است. در این‌ رابطه هم مصوبه‌های زیادی بوده‌ است. از مصوبه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تا رتبه‌بندی معلمان همه در راستای رضایت مردم طرح و تصویب شده‌اند.

وی در پایان، گفت: بحث بودجه نیز به شکلی برای ۱۴۰۱ بسته‌ شده است که مشکلات به حداقل برسد. در این‌ صورت عدالت در توزیع امکانات و ساختار به‌ طور مؤثری ایجاد خواهد شد.

ابلاغ اجرای قانون بودجه
قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور از سوی رئیس‌ جمهوری در تاریخ نهم فروردین ماه سال جاری ابلاغ شد.

قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور که در جلسه علنی مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۵ مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید طی نامه شماره ۱۳۱۴ مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۰۹ توسط رئیس جمهوری برای اجرا به سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شد.

در ابلاغیه رئیس‌ جمهوری به سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است:

«در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست «قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور» که در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ بیست و پنجم اسفندماه یکهزار و چهارصد مجلس شورای اسلامی تصویب و پس از تأیید شورای نگهبان، طی نامه شماره ۱۱۴۵۰۴/۷۱۵ مورخ ۲۹/۱۲/۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی ارسال و در تاریخ ۸/۱/۱۴۰۱ واصل گردیده، جهت اجرا ابلاغ می‌گردد.»

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار