۱۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۰

آخرین وضعیت اجرای رتبه بندی معلمان در ۲۰ خرداد/ اظهارات خبرساز رئیس جمهور درباره رتبه بندی معلمان جنجالی شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فاس؛ استاد دانشگاه فرهنگیان اراک می‌گوید: بسیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبه‌بندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتک...

آخرین خبر از لایحه رتبه بندی معلمان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از فاس؛ استاد دانشگاه فرهنگیان اراک می‌گوید: بسیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبه‌بندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف مانده‌اند، حدود ۲۵۰ نفر نیز به دلایل نا‌معلومی هنوز رتبه‌ای دریافت نکرده و به دنبال پیگیری این موضوع هستند.

داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه رتبه‌بندی معلمان انجام شده و دیگر مسئله‌ای بر زمین مانده ندارد، گفته است: مسیر توسعه کشور از آموزش و پرورش است.

وی درباره اصلاح آیین نامه رتبه‌بندی معلمان که نیاز به منابع جدیدی دارد، نیز بیان کرده است: تا جایی که من مطلع شدم، کار رتبه‌بندی تمام شده و پرداخت‌های مربوط به رتبه‌بندی معلمان نیز در سال گذشته بالغ بر ۴۸ هزار ملیارد تومان بود که این ارقام پرداخت شد و ما در خصوص رتبه‌بندی معلمان دیگر مسئلۀ بر زمین مانده‌ای نداریم.

منظور همچنین گفته است که سیاست دولت جلب رضایت حداکثری معلمان بوده و اگر قرار است، توسعه‌ای برای کشور رخ دهد، قطعاً مسیر آن آموزش و پرورش بوده و این دانش‌آموزان هستند که به آن توجه خواهیم کرد.

طبق مصوبه مجلس و تأییدیه شورای نگهبان، زمان اجرای رتبه‌بندی از مهر ۱۴۰۰ است که معوقه شش ماهۀ آن در سال ۱۴۰۰ علیرغم قول‌های متعدد مسئولین هنوز پرداخت نشده و فرهنگیان و بازنشستگان مشمول این طرح منتظر پرداخت معوقات آن هستند.

استاد دانشگاه فرهنگیان اراک در این رابطه به خبرنگار فارس می‌گوید: حدود یک سوم فرهنگیان به رتبه‌های خود معترض هستند و اعتراضات و مستندات خود را در سامانه‌های مربوطه ثبت کرده‌اند تا رتبه‌های استحقاقی را دریافت نمایند.

حسین معافی می‌افزاید: بسیاری از فرهنگیان جهت اجرای کامل رتبه‌بندی و دریافت مزایای آن، بازنشستگی خود را به تعویق انداخته و هنوز منتظر اجرای کامل این قانون هستند و بلاتکلیف مانده‌اند، حدود ۲۵۰ نفر نیز به دلایل نا‌معلومی هنوز رتبه‌ای دریافت نکرده و به دنبال پیگیری این موضوع هستند.

وی با بیان اینکه با این شرایط که رتبه‌بندی معلمان ناقص اجرا شده و معترضین فراوانی دارد و معوقات ۱۴۰۰ آن نیز پرداخت نشده، چطور رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام می‌کند که کار رتبه‌بندی معلمان تمام شده و مسئله بر زمین مانده‌ای وجود ندارد! بیان می‌کند: وزیر آموزش و پرورش در روزی که در مجلس رأی اعتماد گرفت قول داد که قانون رتبه‌بندی را که مهم‌ترین اولویت آموزش و پرورش است را اصلاح کند و به اعتراضات خیلی سریع رسیدگی شود، اصلاحی که به قول آقای منظور احتیاج به بودجه جداگانه‌ای دارد و باید وزارت آموزش و پرورش با همکاری مجلس و دولت این مسئله را پیگیری و اجرایی کنند.

استاد دانشگاه فرهنگیان اراک می‌گوید: کار رتبه‌بندی معلمان تازه شروع شده و قرار است پس رفع ابهامات و رسیدگی به اعتراضات و پرداخت معوقات قانونی خود، کام معلمان را شیرین کند و در سال‌های آینده نیز معلمان برای دریافت رتبه‌های بالاتر و کسب شایستگی‌های حرفه‌ای با هم رقابت کنند.

معافی تاکید کرد: قرار است اجرای رتبه‌بندی معلمان در بهبود آموزش و یادگیری مؤثر باشد و با پویایی در آموزش و پرورش جان تازه‌ای به آن ببخشد.

 

پایان/*

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار