۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۱۷

آخرین خبر از افزایش حقوق ها در ۱۷ خرداد| جزئیات افزایش حقوق اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسکانیوز؛ اساتید وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از سالها قبل همیشه نسبت به اختلاف پرداخت حقوق‌ها با کارکنان دولت گلایه داشته‌اند، در دوره‌های گذشته این موضوع تا جایی پیش رفته بود که تفاوت ...

حقوق بازنشستگان

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر به نقل از ایسکانیوز؛ اساتید وکارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از سالها قبل همیشه نسبت به اختلاف پرداخت حقوق‌ها با کارکنان دولت گلایه داشته‌اند، در دوره‌های گذشته این موضوع تا جایی پیش رفته بود که تفاوت پرداخت‌ها موجب تجمعات و اعتراض ها در برخی واحدها شده بود.

بعد از ورود دکتر طهرانچی به عنوان ریاست دانشگاه این موضوع مورد توجه وی قرار گرفت و به مرور فاصله ایجاد شده در پرداختی‌ها کم شد و حالا از خرداد ماه سال جاری نه تنها فاصله پرداختی حقوق‌ها حذف شد بلکه در برخی موارد پرسنل دانشگاه آزاد از مصادیق هم‌رده خود در دولت دریافتی بیشتری هم دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی معتقد است باید معیشت اساتید وکارکنان دانشگاه مورد توجه جدی قرار بگیرد، راه های تبعیض و تفاوت بی منطق در پرداختی‌ها بسته شود تا اهداف دانشگاه آزاد اسلامی محقق شود.

در همین راستا پیشنهاد افزایش تمامی سرفصل‌های پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از سوی دکتر طهرانچی به هیات امنا ارائه شد که بر این اساس حداقل‌های افزایش حقوق کارکنان دولت برای پرسنل دانشگاه آزاد اسلامی هم اعمال شد و علاوه بر آن تصمیماتی هم برای رفاه حداقل بگیران اتخاذ شده است.

بر این اساس مصوب شد تمامی آیتم‌های افزایش حقوق برای کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ نسبت به افزایش حقوق بسیاری از ارگان‌ها بیشتر باشد. همچنین میانگین اقلام حکم حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی بدون در نظر گرفتن کارآیی، ایاب و ذهاب و سایر مزایای انگیزشی، عددی بین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تا ۱۳ میلیون تومان خواهد بود.

بنا به گفته رئیس سازمان اداری و استخدامی، برای کارکنان و کارمندان دولت، حق عائله‌مندی در سال ۱۴۰۲ با میزان ۵۰ درصد افزایش به حدود ۹۰۰ هزار تومان و حق اولاد با صددرصد افزایش به ۴۰۰ هزار تومان رسیده است. اما دانشگاه آزاد اسلامی مبالغ بیشتری را در این بخش‌ها به عنوان افزایش حقوق کارکنان درنظر گرفته است. در سال جدید، حق تأهل کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش ۲۵ درصدی از حدود ۸۰۰ هزار تومان به حدود یک میلیون تومان، حق اولاد با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۲۴۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان، کمک هزینه خانوار با افزایش ۲۹/۵ درصد از ۸۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن با افزایش ۳۸/۵ درصدی از ۶۵۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان رسیده است.

بنا به گفته داریوش جاوید معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی حق سرپرستی مسئولان و مدیران دانشگاه هم امسال ۲۰ درصد افزایش یافته و در بقیه آیتم‌های فیش حقوقی هم افزایش ۲۲ درصدی به حکم کارکنان دانشگاه اضافه خواهد شد. بدین ترتیب حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۱۴۰۲ بین ۲۷ تا ۶۵ درصد افزایش خواهد یافت که بصورت میانگین افزایش ۳۰ درصدی در فیش حقوقی کارکنان دانشگاه اعمال خواهد شد که در مقایسه با افزایش حقوق جامعه کارگری و کارکنان دولت، افزایش مطلوب‌تری است. البته همانطور که در ادامه گزارش بیان خواهد شد افزایش ۶۵ درصدی، به حداقلی بگیران دانشگاه تعلق می‌گیرد که با این احتساب هیچ کارمندی در دانشگاه آزاد با هر مدرک شغلی و سابقه کاری زیر ۸.۵ میلیون تومان، حقوق نمی‌گیرد.

حداقل حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی از کارمندان دولت پیشی گرفت

تاکنون حداقل حقوق کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی با حداقل حقوق تأمین اجتماعی برابر بود اما براساس مصوبه هیأت امنا، امسال در دانشگاه آزاد اسلامی حداقل حقوق برای کارکنان با هر مدرک تحصیلی و هر شغلی (بدون تأهل و داشتن فرزند) ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان خواهد بود. برای کارکنان متأهل حداقل حقوق ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و برای کارکنان متأهل و دارای یک فرزند، ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. این افراد در سال جدید بیش از ۵۰ درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

همچنین فرمول و نحوه محاسبه اضافه کاری کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در سال جدید تغییر خواهد کرد و بنا بر میزان دریافتی و حق مسئولیت، هزینه اضافه کاری از ساعتی ۲۰ الی ۵۰ هزار تومان در فیش حقوقی کارکنان دانشگاه اعمال خواهد شد.

افزایش ۳۳ تا ۱۰۰ درصدی حق ایاب و ذهاب با توجه به مساحت شهرها

یکی دیگر از آیتم های فیش حقوقی کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی موضوع ایاب و ذهاب است که تاکنون بدون در نظر گرفتن وسعت شهرها به تمامی کارکنان مبلغی حدود ۳۰۰ هزار تومان به عنوان حق ایاب و ذهاب پرداخت می‌شد که امسال این آیتم با توجه به مساحت شهر بین ۳۳ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته است. بر این اساس؛ شهرها در چهار سطح رتبه‌بندی شدند و آیتم ایاب و ذهاب در فیش حقوقی به ترتیب معادل ۴۰۰ هزار تومان، ۴۷۰ هزار تومان، ۵۴۰ هزار تومان و ۶۰۰ هزار تومان باشد. بدین ترتیب آیتم ایاب و ذهاب حتی در پایین‌ترین سطح شهرها نیز رشد مطلوبی نسبت به سال‌های پیش داشته است.

در زمینه افزایش حقوق اعضای هیأت علمی هم بنابر مصوبه هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی، به صورت میانگین ۳۰ درصد حقوق این گروه افزایش یافته که با توجه به برخی آیتم‌ها میزان افزایش حقوق اعضای هیأت علمی تا ۳۰ درصد هم می‌رسد هم‌چنین حق سرپرستی برای آن دسته اعضای هیأت علمی که پست‌های اجرایی دارند، حدود ۲۰ درصد افزایش و سایر اقلام حکمی ازجمله حق مرتبه علمی حدود ۲۰ درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

برای اعضای هیأت علمی هم مانند کارکنان، میزان افزایش حق اولاد و تأهل مانند کارکنان در فیش حقوقی سال ۱۴۰۲ اعمال خواهد شد. در سال جدید، حق تأهل اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی با افزایش ۲۵ درصدی از حدود ۸۰۰ هزار تومان به حدود یک میلیون تومان، حق اولاد با افزایش ۱۰۰ درصدی از ۲۴۰ هزار تومان به ۴۸۰ هزار تومان، کمک هزینه خانوار با افزایش ۲۹/۵ درصد از ۸۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و حق مسکن با افزایش ۳۸/۵ درصدی از ۶۵۰ هزار تومان به ۹۰۰ هزار تومان مواجه شده است.

معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد در سال ۱۴۰۰ بخشنامه ای را ابلاغ کرد که براساس یکسری فاکتور و شاخص‌های ارزیابی، سرآمدان علمی می‌توانند تا ۵ میلیون تومان سرآمد علمی دریافت کنند که این عدد در سال جدید تا ۷ میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند. البته همانطور که ذکر شد این آیتم متناسب با شاخص‌های بخشنامه به اعضای هیأت علمی تعلق خواهد گرفت و فقط اعضایی که فکتورهای سرآمدی را داشته باشند از این امتیاز برخوردار می‌شوند.

 

پایان*/

اندیشه معاصر را در روبیکا دنبال کنید.

برای عضویت در کانال بله اندیشه معاصر کلیک کنید.

برای عضویت در کانال تلگرامی اندیشه معاصر کلیک کنید.

مطالب مرتبط

آخرین اخبار