۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۲

آخرین خبرها از افزایش حقوق بازنشستگان پنجشنبه ۱۲ خرداد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،علی دهقان کیا در خصوص تأخیر در تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه دولت در بودجه ۱۴۰۱ میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری را ۱۰ درصد عنوان کرده...

افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در سال 1401 چند درصد است؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اندیشه معاصر ANDISHEMOASER News Agency،علی دهقان کیا در خصوص تأخیر در تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی گفت: متأسفانه دولت در بودجه ۱۴۰۱ میزان افزایش حقوق بازنشستگان کشوری و لشگری را ۱۰ درصد عنوان کرده است و انتقاد ما به دولتمردان این بود که با توجه به تورم ۴۸ درصدی سال گذشته چرا باید افزایش حقوق‌ها ۱۰ درصد باشد.

وی تأکید کرد: هیچ منطقی برای افزایش ۱۰ درصدی وجود ندارد و این با شعار رنگین شدن سفره بازنشستگان که دولت مطرح کرد، همخوانی ندارد.

دهقان کیا با انتقاد شدید از سازمان برنامه و بودجه گفت: متأسفانه این سازمان برای تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی سنگ اندازی می‌کند و جز اینکه مملکت با تأخیر در تصویب به آشوب کشیده شود، چیز دیگری ندارد.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران اظهار داشت: ما برای مناظره با دولت مردان و مسئولان سازمان برنامه و بودجه آمادگی کامل داریم و هر زمان که آنها اعلام کنند می‌توانیم دلایل افزایش حداقل ۵۷ درصدی و سایر سطوح نیز ۳۶ درصد همراه با ۵۱۵ هزار تومان را توجیه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه میزان افزایش حقوق‌ها براساس نظر شورای عالی کار مطرح شد گفت: در این شورا نمایندگان کارفرمایان و کارگران و دولت حضور داشتند که براساس تورم و سبد هزینه خانوار این میزان مشخص شد و کاملاً منطقی است.

وی ادامه داد: چنانچه دولت بخواهد میزان افزایش حقوق را کمتر تصویب کند، به این معناست که به قانون اعتقادی ندارد و بعد از این نیز تصمیم گیری در شورای عالی کار معنایی نخواهد داشت.

به گفته وی، متأسفانه سه ماه از سال می‌گذرد اما هنوز تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی مشخص نشده است و ما به عنوان کانون عالی بازنشستگان حاضر نیستیم حتی یک ریال از درصد اعلام شده شورای عالی کار کمتر به تصویب برسد. چرا که ۴۰ سال است هر آنچه هیئت مدیره تأمین اجتماعی تصویب کرده، در دولت نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

دهقان کیا تصریح کرد: در شرایطی که دولت جراحی اقتصادی انجام داده باید هزینه‌های افزایش تورم را نیز تأمین کند. چرا که آثار تورمی این جراحی دو ماه دیگر مشخص می‌شود. به همین دلیل از دولت انتظار داریم هر چه سریع‌تر تکلیف افزایش حقوق‌ها را مشخص کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران افزود: در حال حاضر بازنشستگان تأمین اجتماعی شرایط خوبی ندارند و در تأمین مایحتاج عمومی با مشکل مواجه اند و علیرغم اینکه قیمت ۴ قلم کالا به طور رسمی افزایش یافته اما در کنار آن ۴۰۰ قلم افزایش یافت که این موضوع هزینه‌های سنگینی را به بازنشستگان تحمیل کرده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تأکیدات مقام معظم رهبری این بود که دولت اعتماد مردم را به دست آورد اما با تأخیر و کاهش میزان افزایش حقوق، این حرکت اعتماد مردم از بین خواهد رفت.

دهقان کیا به جلسه امروز هیئت دولت اشاره و تأکید کرد: آنچه به ما اعلام شده بررسی افزایش حقوق بازنشستگان در دستور کار نیست و اگر این هفته تکلیف آن مشخص نشود، با تعطیلی‌های پیش رو تصویب آن بسیار دیر خواهد بود و ممکن است اتفاقات ناگواری رخ دهد که مسئولیت اصلی آن به سازمان برنامه و بودجه بر می‌گردد که دولت باید با آنها برخورد کند.

رئیس کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی استان تهران تأکید کرد: ما خواستار اجرای قانون افزایش حقوق بازنشستگان هستیم چرا که بسیار دیر شده و براساس قول مدیرعامل تأمین اجتماعی در خردادماه میزان افزایش‌ها قرار بود پرداخت شود.

انتهای پیام/*

مطالب مرتبط

آخرین اخبار