۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۲/۰۴

آخرین جزئیات تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و

[ad_1] به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، محمدصادق بصیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چهار روش حضوری و غیرحضوری در نظر گرفته شده بود اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس ...

آخرین جزئیات تایید صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان ، محمدصادق بصیری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برای ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا چهار روش حضوری و غیرحضوری در نظر گرفته شده بود اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا تبلیغات فراوانی شد که مردم از روش‌های غیرحضوری برای ثبت‌نام استفاده کنند.

وی با بیان اینکه مشکلی برای نصب و استفاده از روش‌های ثبت‌نام داوطلبان به صورت غیرحضوری وجود نداشت افزود: البته برخی از داوطلبان برای اطمینان بیشتر از ثبت‌نام خود به فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها مراجعه و ثبت‌نام حضوری کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمان با عنوان اینکه در شوراهای اسلامی شهر در استان کرمان ۶۶ درصد داوطلبان حضوری و ۳۴ درصد غیرحضوری ثبت‌نام خود را انجام دادند گفت: در شوراهای روستایی نیز ۸۱ درصد داوطلبان به صورت حضوری و ۱۹ درصد به صورت غیرحضوری ثبت‌نام کردند.

وی با اشاره به اینکه در پنج دوره قبل انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام داوطلبان در یک زمان انجام شد ادامه داد: قانون انتخابات شوراهای اسلامی سال ۹۶ اصلاح و به شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر این امتیاز داده شد که اگر صلاحیت داوطلبان آنها احراز یا تایید نشد بتوانند به هیئت نظارت مرکزی شکایت کنند.

بصیری با بیان اینکه هیئت‌های اجرایی انتخابات شورای اسلامی شهری و روستایی استان کرمان تمام نتایج را براساس استعلام چهارگانه به هیئت نظارت اعلام کردند و خودشان دخل و تصرفی نداشتند گفت: هیئت‌های نظارت در بازه ۱۴ روزه باید بررسی لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه هنوز جوابی از هیئت نظارت به ما اعلام نشده است افزود: هیئت نظارت برای بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی شهرها تا ۶ اردیبهشت و برای بررسی صلاحیت داوطلبان شورای اسلامی روستاها تا ۳۱ اردیبهشت فرصت دارند.

انتهای پیام/۵۱۱/ ت

[ad_2]

Source link

مطالب مرتبط

آخرین اخبار